Binnenlandse politiek

Hankie

Well-known member
Uiteraard, ik ben het ook helemaal eens met Westerveld, maar het is zeker iets om in je achterhoofd te houden.
Zeker maar maar zulke zaken moeten in de grondwet vastgelegd zijn, dat bepaalde zaken beschermd blijven. En dus geen motie voor een uitvoerend kabinet.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb de indruk dat tegen die onteigening wel een meer dan redelijke vergoeding staat.
Ik weet niet zo goed of een jarenlang familie bedrijf in geld uit te drukken is. Maar misschien sta ik wel teveel aan de kant van de boeren en zijn principes om aan de kant te schuiven en is werk maar gewoon werk.

Misschien vind jij het ook prima om voor veel geld je te laten omscholen voor putjesschepper of vuilnisman omdat de regering dat wil. Dat weet ik ook niet natuurlijk.
 

Eef de Kip

Well-known member
Misschien vind jij het ook prima om voor veel geld je te laten omscholen voor putjesschepper of vuilnisman omdat de regering dat wil. Dat weet ik ook niet natuurlijk.
Ik weet niet zo goed waarom je je voor veel geld om zou moeten laten scholen tot putjesschepper of vuilnisman.
En de regering zit er mede namens ons en de meerderheid van "ons" wil dat er voor een gedeelte van de landbouw een andere bestemming komt dan landbouw. Uiteraard wel tegen een meer dan redelijke vergoeding.
We willen nl ook dat het met het milieu goed komt en dat er woningbouw komt en dat er ruimte komt voor meer natuur en voor bedrijven zodat er werkgelegenheid komt enz.

Dat jij aan de kant staat van de boeren is natuurlijk prima, ik sta dan weer aan een andere kant, dat is nou eenmaal hoe het gaat in een democratie.
 

zwammy

Well-known member
Dat was uiteraard een voorbeeld. Aangezien 'wij' dus blijkbaar eisen dat de boeren stoppen met hun baan. Dan kunnen wij ook eisen dat andere mensen zich gaan laten omscholen tot werk waar dadelijk schaarste is blijkbaar. Want dat willen wij. Of is dat niet relevant en houden we het beperkt tot de boeren die natuurlijk makkelijker aan te pakken zijn als Schiphol en de haven van Rotterdam?
 

zwammy

Well-known member
Ik heb alweer meer bijgelezen.

Bijzonder dat het allemaal maar doorgezet word. Ik vind daar iets van maar blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat er gewoon land word afgepakt onder de noemer stikstofcrisis.
 

Hankie

Well-known member
Ik heb alweer meer bijgelezen.

Bijzonder dat het allemaal maar doorgezet word. Ik vind daar iets van maar blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat er gewoon land word afgepakt onder de noemer stikstofcrisis.
Ja want anders kunnen er geen huizen gebouwd worden. En de bouwlobby is nou eenmaal sterker. Je kan ook boeren subsidie geven om de stikstof te gaan verlagen door andere landbouw aan te bieden.
 

zwammy

Well-known member
Ja en vooral bij natuurgebieden las ik. Er valt natuurlijk er ook iets van te zeggen dat er qua asielzoekers en nakomers/stromers in Nederland per maand evenveel binnenkomen dan in Denemarken per jaar en daar naar kunnen kijken maar dat zal Wilders wel in de kaart spelen. We zullen zien hoe ze het gaan opvangen want qua stikstof mag je ook niet bouwen, daarom lag de bouw zolang stil dus afwachten maar weer welke lobby het gaan winnen. Spannend..
 

JMD

Well-known member
Zeker maar maar zulke zaken moeten in de grondwet vastgelegd zijn, dat bepaalde zaken beschermd blijven. En dus geen motie voor een uitvoerend kabinet.
Maar een grondwetswijziging moet toch ook gewoon via een motie in de Kamer geregeld worden? (en ik meen dan 2/3e meerderheid te krijgen)
 

Hankie

Well-known member
Maar een grondwetswijziging moet toch ook gewoon via een motie in de Kamer geregeld worden? (en ik meen dan 2/3e meerderheid te krijgen)
Dat zou best kunnen, maar laat de FvD die dan verder dichtspijkeren en niet met die onzin moties komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
FvD (en ook JA21, SGP en Van Haga) laten in elk geval vanavond heel duidelijk zien voor wie ze in elk geval niet in de kamer zitten. Want blijkbaar konden ze geen van allen een vertegenwoordiger vinden om in gesprek te gaan met de moeders van Alleen Tegen de Staat. Terwijl dit al weken op de planning stond. Hufters, echt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Weet niet of ik dit schandaliger vind dan het niet aanwezig zijn van de verantwoordelijke
Dat de daadwerkelijke verantwoordelijken vakkundig buiten schot worden gehouden, vind ik misschien nog wel het aller ergste aan deze hele affaire. Hoewel, nee. Dat komt na mijn woede over het feit dat het nog steeds niet is opgelost. Maar desondanks vind ik dat je als volksvertegenwoordiger de plicht hebt om je gezicht op dit soort bijeenkomsten te laten zien. Een uurtje documentaire kijken en daarna een uurtje met die dames in gesprek. Het kan simpelweg niet dat geen enkel lid van genoemde partijen daarvoor geen tijd vrij kan maken. Dus het is onwil en het zegt alles over het moreel kompas van die mensen en voor wie ze nou eigenlijk volksvertegenwoordiger zijn geworden.

Heb trouwens intussen ook even gekeken wie er gister bij het commissiedebat was over dit onderwerp. De SGP was er wel, maar FvD, JA21 en Van Haga ontbraken ook daar. Met andere woorden, het hele onderwerp interesseert ze gewoon niet.
 

gevegt

Well-known member
De regering wil de kinderbijslag niet indexeren maar houdt vol dat ze de armoede bij kinderen willen halveren.
Gooi het maar in mijn pet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geboortebeperking tot de helft van het gemiddeld aantal kinderen in gezinnen die in armoede leven.
 
Bovenaan