Van wie is het land?
Zit toch redelijk in de term onteigening besloten?
Van wie is het land?
Zeker maar maar zulke zaken moeten in de grondwet vastgelegd zijn, dat bepaalde zaken beschermd blijven. En dus geen motie voor een uitvoerend kabinet.Uiteraard, ik ben het ook helemaal eens met Westerveld, maar het is zeker iets om in je achterhoofd te houden.
Ja, maar dan pak je met het land ook gelijk alle inkomsten af. Aangezien ze dan het beroep niet meer kunnen uitvoeren.Zit toch redelijk in de term onteigening besloten?
Ik heb de indruk dat tegen die onteigening wel een meer dan redelijke vergoeding staat.
Ik weet niet zo goed of een jarenlang familie bedrijf in geld uit te drukken is. Maar misschien sta ik wel teveel aan de kant van de boeren en zijn principes om aan de kant te schuiven en is werk maar gewoon werk.Ik heb de indruk dat tegen die onteigening wel een meer dan redelijke vergoeding staat.
Ik weet niet zo goed waarom je je voor veel geld om zou moeten laten scholen tot putjesschepper of vuilnisman.Misschien vind jij het ook prima om voor veel geld je te laten omscholen voor putjesschepper of vuilnisman omdat de regering dat wil. Dat weet ik ook niet natuurlijk.
Ja want anders kunnen er geen huizen gebouwd worden. En de bouwlobby is nou eenmaal sterker. Je kan ook boeren subsidie geven om de stikstof te gaan verlagen door andere landbouw aan te bieden.Ik heb alweer meer bijgelezen.
Bijzonder dat het allemaal maar doorgezet word. Ik vind daar iets van maar blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld dat er gewoon land word afgepakt onder de noemer stikstofcrisis.
Maar een grondwetswijziging moet toch ook gewoon via een motie in de Kamer geregeld worden? (en ik meen dan 2/3e meerderheid te krijgen)Zeker maar maar zulke zaken moeten in de grondwet vastgelegd zijn, dat bepaalde zaken beschermd blijven. En dus geen motie voor een uitvoerend kabinet.
Dat zou best kunnen, maar laat de FvD die dan verder dichtspijkeren en niet met die onzin moties komen.Maar een grondwetswijziging moet toch ook gewoon via een motie in de Kamer geregeld worden? (en ik meen dan 2/3e meerderheid te krijgen)
Dat de daadwerkelijke verantwoordelijken vakkundig buiten schot worden gehouden, vind ik misschien nog wel het aller ergste aan deze hele affaire. Hoewel, nee. Dat komt na mijn woede over het feit dat het nog steeds niet is opgelost. Maar desondanks vind ik dat je als volksvertegenwoordiger de plicht hebt om je gezicht op dit soort bijeenkomsten te laten zien. Een uurtje documentaire kijken en daarna een uurtje met die dames in gesprek. Het kan simpelweg niet dat geen enkel lid van genoemde partijen daarvoor geen tijd vrij kan maken. Dus het is onwil en het zegt alles over het moreel kompas van die mensen en voor wie ze nou eigenlijk volksvertegenwoordiger zijn geworden.Weet niet of ik dit schandaliger vind dan het niet aanwezig zijn van de verantwoordelijke