Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
1115 kinderen het huis uitgeplaatst bij de toeslagenaffaire. Misschien kan Rutte na Slovenië en Polen nog een ander land aanspreken op misstanden.
 

JMD

Well-known member
VOLT gaat in minder gemeentes dan gepland/gehoopt meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Niet omdat ze mensen te kort komen, nee omdat er in een flink aantal gemeentes niet evenveel vrouwen als mannen gevonden konden worden die zich kandidaat stelden...

Echt, zo kansloos is dit. Dat je streeft naar gelijkheid, niks mis mee. Maar dat je niet mee wilt doen aan verkiezingen omdat je niet evenveel vrouwen kan vinden is belachelijk. Want op die manier mis je dus de kans om het beleid te veranderen.
 

Friesland

Well-known member
VOLT gaat in minder gemeentes dan gepland/gehoopt meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Niet omdat ze mensen te kort komen, nee omdat er in een flink aantal gemeentes niet evenveel vrouwen als mannen gevonden konden worden die zich kandidaat stelden...

Echt, zo kansloos is dit. Dat je streeft naar gelijkheid, niks mis mee. Maar dat je niet mee wilt doen aan verkiezingen omdat je niet evenveel vrouwen kan vinden is belachelijk. Want op die manier mis je dus de kans om het beleid te veranderen.
Het lijkt mij dat als je geen vrouwen meer overhebt dat de lijst dan wordt afgemaakt met mannen. Dat is wat de meeste partijen doen.
En als je per se evenveel mannen als vrouwen wil, dan kun je altijd de lijst afkappen op het moment dat er geen vrouwen meer over zijn.
Dat laatste wordt alleen een probleem als je geen enkele vrouwelijke kandidaat hebt. Ik bedoel je kunt er altijd voor kiezen om slechts 2 of 4 kandidaten op de lijst te zetten.

Het enige probleem waar je mee te maken zou kunnen krijgen als er niet zoveel kandidaten op je lijst staan is lijstuitputting. Dat is de situatie waarin een partij meer zetels wint dan ze kunnen vullen. In dat geval wordt de zetel toegekend aan een andere partij. Ook kan het voorkomen dat je precies evenveel kandidaten als zetels hebt, maar als er dan iemand opstapt, dan kom je weer in dezelfde situatie.
 

JMD

Well-known member
Het lijkt mij dat als je geen vrouwen meer overhebt dat de lijst dan wordt afgemaakt met mannen. Dat is wat de meeste partijen doen.
Lijkt mij idd ook het meest logische ja. Om dan direct je maa helemaal terug te trekken is idioot...
 

erka

Well-known member
Ollongren had inwoners van Bonaire opgeroepen energiezuiniger te leven: minder airco gebruiken en minder douchen.
Dat het op Bonaire elke dag 30C is het hele jaar door, was ze even vergeten.
 

Hankie

Well-known member
Ollongren had inwoners van Bonaire opgeroepen energiezuiniger te leven: minder airco gebruiken en minder douchen.
Dat het op Bonaire elke dag 30C is het hele jaar door, was ze even vergeten.
Gewoon een paar van die waainegers importeren.
 
Bovenaan