Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Het was geschreven voor een minderheidskabinet met D66, maar die zijn ook vaak GroenLinkser dan GroenLinks.
 

SanMark.

Well-known member
We schalen de zorg in Nederland steeds verder af en als het personeel er na zeer lang zeuren eindelijk wat geld bijkrijgt word er bij het bekend maken van de ziektekosten premie gelijk bij verteld omdat de zorg meer is gaan verdienen moet de premie met 10 of 12 euro per jaar omhoog anders kunnen we het niet betalen.

Op zo'n manier de berichten de wereld inzetten is alleen maar bedoeld om tweedeling te creëren en om de aandacht van het kabinet af te leiden.

Daarnaast had er ook wel wat geld naar de scholen gekund was het niet om het personeel wat extra te betalen dan om de ventilatie 100% op orde te krijgen.

Moeilijk moeilijk moeilijk. Weet je wat we sturen het geld naar de Taliban die kunnen het daar ook mooi verdelen.

Bizar.

En mocht er vanavond een PVV'er bij een praatprogramma zitten om hierover te praten worden er even een 4 a 5 anderen personen ingezet om samen vakkundig degene de mond te snoeren en bv te beweren dat het toch echt een ander potje is waar dat geld uitkomt.
 

Joost

Well-known member
We schalen de zorg in Nederland steeds verder af en als het personeel er na zeer lang zeuren eindelijk wat geld bijkrijgt word er bij het bekend maken van de ziektekosten premie gelijk bij verteld omdat de zorg meer is gaan verdienen moet de premie met 10 of 12 euro per jaar omhoog anders kunnen we het niet betalen.

Op zo'n manier de berichten de wereld inzetten is alleen maar bedoeld om tweedeling te creëren en om de aandacht van het kabinet af te leiden.
Het is ook gewoon niet waar als het om ziekenhuisbedden gaat.
De gemiddelde ligduur van patienten is door medische ontwikkeling extreem gedaald. Mijn zusje bijvoorbeeld heeft in 1992 vijf weken in het ziekenhuis gelegen met een gebroken been. Tegenwoordig zou ze daarvoor hooguit een week in het ziekenhuis liggen.

Waar je voorheen dus 5 bedden nodig had is er nu maar 1 nodig.

Die kortere ligduur schijnt vooral op de IC veel winst te hebben opgeleverd terwijl bij Corona de ligduur extreem veel langer is. En dan gaat het systeem kraken.
 

Maasveld

Well-known member
Het is ook gewoon niet waar als het om ziekenhuisbedden gaat.
De gemiddelde ligduur van patienten is door medische ontwikkeling extreem gedaald. Mijn zusje bijvoorbeeld heeft in 1992 vijf weken in het ziekenhuis gelegen met een gebroken been. Tegenwoordig zou ze daarvoor hooguit een week in het ziekenhuis liggen.

Waar je voorheen dus 5 bedden nodig had is er nu maar 1 nodig.

Die kortere ligduur schijnt vooral op de IC veel winst te hebben opgeleverd terwijl bij Corona de ligduur extreem veel langer is. En dan gaat het systeem kraken.
Ik heb 10 jaar geleden mijn been gebroken gehad en moest geopereerd worden. Na 1,5 dag was ik weer thuis.
 

Batigoal

Well-known member
Het is ook gewoon niet waar als het om ziekenhuisbedden gaat.
De gemiddelde ligduur van patienten is door medische ontwikkeling extreem gedaald. Mijn zusje bijvoorbeeld heeft in 1992 vijf weken in het ziekenhuis gelegen met een gebroken been. Tegenwoordig zou ze daarvoor hooguit een week in het ziekenhuis liggen.

Waar je voorheen dus 5 bedden nodig had is er nu maar 1 nodig.

Die kortere ligduur schijnt vooral op de IC veel winst te hebben opgeleverd terwijl bij Corona de ligduur extreem veel langer is. En dan gaat het systeem kraken.
Ok, dus eigenlijk kunnen we beter de ontwikkelde medische wetenschap de schuld geven?

Fuck dure apparaten en moeilijke operaties! Leve aderlaten en toedienen van kwik!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan