Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Ook zo heerlijk weer. Lekker praten over duurzaamheid 😂

 

JMD

Well-known member
Ook zo heerlijk weer. Lekker praten over duurzaamheid 😂

Goh, D66... Hij volgt gewoon de Messias van die partij, Kaag dus... Die ging naar Luxemburg met het vliegtuig... :)
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
D66, CDA, Christen Unie en de VVD zijn overigens niet tegen het sociaal credit systeem dat China heeft ingevoerd. Ze stemmen zojuist tegen een motie van Van Houwelingen. En natuurlijk is dat een verschrikkelijke vent, en moet je hem niet horen spreken, maar los daarvan vind ik het schokkend dat de regeringspartijen daar dus niet tegen zijn...

Dit was de tekst van de motie: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2021Z17484&did=2021D37505
Lisa Westerveld nuanceert (gaat om het hele draadje):

 

Hankie

Well-known member
D66, CDA, Christen Unie en de VVD zijn overigens niet tegen het sociaal credit systeem dat China heeft ingevoerd. Ze stemmen zojuist tegen een motie van Van Houwelingen. En natuurlijk is dat een verschrikkelijke vent, en moet je hem niet horen spreken, maar los daarvan vind ik het schokkend dat de regeringspartijen daar dus niet tegen zijn...

Dit was de tekst van de motie: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2021Z17484&did=2021D37505

Het zijn kansloze moties zoals Lisa ook al aangeeft. Net zoals dat de QR code niet anders mag worden ingezet, maar QR is een techniek op zich en wordt al jaren gebruikt in diverse toepassingen. Met het huidige gebruik, zal het in de toekomst ook wel het paspoort of id kunnen vervangen. De techniek is niks mee mis het zou kunnen gaan om het gebruiken van big data daarachter om verbanden te leggen, maar dat gaat de FVD aanhangers boven het hoofd en roepen liever dat QR verschrikkelijk is.

Maar gelukkig nog 2 dagen dan is volgend Cherry de Great Reset.
 

De Wolf

Well-known member
Blijven rare lui die geloven in volgchips en QR codes waar je medisch dossier mee bekend wordt. Overigens hebben ze totaal geen probleem met mobiele telefoons waar de overheid je gewoon mee kan traceren.
 

JMD

Well-known member
Blijven rare lui die geloven in volgchips en QR codes waar je medisch dossier mee bekend wordt. Overigens hebben ze totaal geen probleem met mobiele telefoons waar de overheid je gewoon mee kan traceren.
Ja inderdaad, dat blijft altijd het vreemde ja.

Las laatst ergens dat er mensen zijn die zeggen dat ze de geïmplanteerde chips van de coronavaccinatie weg kunnen halen... Echt, idioter ga je ze niet krijgen.

En vwb die thread van Westerveld: ik kan me er heel erg in vinden, alleen vind ik haar redenatie om niet voor te stemmen omdat je dan de complottheorieën legitimeert onzin. Je kan toch gewoon als partij zeggen: dit gaan we idd echt niet doen. Op die manier neem je juist de wind uit de zeilen, nu geef je ze juist wind in de zeilen.
 

JMD

Well-known member
Net zoals dat de QR code niet anders mag worden ingezet, maar QR is een techniek op zich en wordt al jaren gebruikt in diverse toepassingen. Met het huidige gebruik, zal het in de toekomst ook wel het paspoort of id kunnen vervangen. De techniek is niks mee mis het zou kunnen gaan om het gebruiken van big data daarachter om verbanden te leggen, maar dat gaat de FVD aanhangers boven het hoofd en roepen liever dat QR verschrikkelijk is.
Nee idd, met de techniek is niets mis (en bestaat ook al jarenlang).
Maar vwb je eerste zin: is daar over gestemd? Ja, dat was die motie van de FVD en die is verworpen... Dus staat het nergens wettelijk vastgelegd dat die QR-code nergens anders voor mag worden ingezet.
En je spreekt jezelf later ook tegen, namelijk dat het het paspoort of ID zou kunnen vervangen. (en overigens is dat dan ook weer stap die China nam voor een social credit system)

Ik heb helemaal niets met die wappies, en dat geneuzel over chips in vaccins ed (of Thierry's Great Reset) is bullshit, maar kan me wel voorstellen dat dit toch allemaal gek overkomt, "we willen dit niet, maar op een motie die dat bekrachtigt stemmen we tegen, want we willen geen wappie zijn"...
 

zwammy

Well-known member
Zozo motie tegen het onteinigen van boeren is afgewezen. Grappig dat zomaar land afgepakt zou kunnen worden door de regering. Ben benieuwd wanneer er een gezin met 1 kind uit hun grote huis word gejaagd voor een groter gezin of is dat nog een brug te ver?
 

Hankie

Well-known member
Nee idd, met de techniek is niets mis (en bestaat ook al jarenlang).
Maar vwb je eerste zin: is daar over gestemd? Ja, dat was die motie van de FVD en die is verworpen... Dus staat het nergens wettelijk vastgelegd dat die QR-code nergens anders voor mag worden ingezet.
En je spreekt jezelf later ook tegen, namelijk dat het het paspoort of ID zou kunnen vervangen. (en overigens is dat dan ook weer stap die China nam voor een social credit system)

Ik heb helemaal niets met die wappies, en dat geneuzel over chips in vaccins ed (of Thierry's Great Reset) is bullshit, maar kan me wel voorstellen dat dit toch allemaal gek overkomt, "we willen dit niet, maar op een motie die dat bekrachtigt stemmen we tegen, want we willen geen wappie zijn"...
Ik heb het over de QR techniek die staat los van het gebruik van het Vaccinatiepaspoort zoals deze nu wordt ingezet. Als je kijkt naar mobiel gebruik en toepassingen is het een kleine stap om je paspoort te digitaliseren. Een social credit system moet los gezien worden van de techniek die wordt ingezet.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb het over de QR techniek die staat los van het gebruik van het Vaccinatiepaspoort zoals deze nu wordt ingezet. Als je kijkt naar mobiel gebruik en toepassingen is het een kleine stap om je paspoort te digitaliseren. Een social credit system moet los gezien worden van de techniek die wordt ingezet.
Maar hoe dun is het lijntje tussen dit en wel richting het beleid in China te gaan?
 

JMD

Well-known member
Ik heb het over de QR techniek die staat los van het gebruik van het Vaccinatiepaspoort zoals deze nu wordt ingezet. Als je kijkt naar mobiel gebruik en toepassingen is het een kleine stap om je paspoort te digitaliseren. Een social credit system moet los gezien worden van de techniek die wordt ingezet.
Dat moet idd los gezien worden. Maar zolang men zich er daar niet tegen uitspreekt blijft die kans gewoon bestaan.
 

zwammy

Well-known member
Niet want het staat los van elkaar een technische toepassing van een beleidsbeslissing.
Dat snap ik, maar hoe dun is het lijntje in dit door te zetten en dan het idee te opperen voor een puntensysteem wat er in China is. Hoe meer macht bepaalde mensen krijgen hoe meer de kans is dat er misbruik van gemaakt word.
 

gevegt

Well-known member
Zozo motie tegen het onteinigen van boeren is afgewezen. Grappig dat zomaar land afgepakt zou kunnen worden door de regering. Ben benieuwd wanneer er een gezin met 1 kind uit hun grote huis word gejaagd voor een groter gezin of is dat nog een brug te ver?
Onteigening door de overheid vindt dagelijks plaats. Waarom een uitzondering voor boeren maken?
 

Hankie

Well-known member
Dat moet idd los gezien worden. Maar zolang men zich er daar niet tegen uitspreekt blijft die kans gewoon bestaan.

Dat snap ik, maar hoe dun is het lijntje in dit door te zetten en dan het idee te opperen voor een puntensysteem wat er in China is. Hoe meer macht bepaalde mensen krijgen hoe meer de kans is dat er misbruik van gemaakt word.
Tja je kan het zwart of wit zien, moet je je altijd overal tegen uit spreken? Als je ziet wat voor kansloze en slecht onderbouwde moties er zijn en wat dat kost. Ze kunnen zich beter richten op het toesten van het beleid en de wetgeving.
 

zwammy

Well-known member
Uiteraard, ik ben het ook helemaal eens met Westerveld, maar het is zeker iets om in je achterhoofd te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan