Waarom is de Hema meer waard dan de v en d?
Ik denk dat Hema een iets minder achterhaald concept is. De V&D is door een combinatie van een achterhaald concept en een sprinkhanen constructie kapot gegaan. De Hema is denk ik wel een levenswaardig concept, maar gaat kapot door een sprinkhanen constructie.
Maar ik heb ook wel moeite ermee dat een bedrijf door springhanen kapot wordt gemaakt en dat wij de rotzooi mogen opruimen. Al schijnen onze pensioenen ook vaak te participeren in sprinkhanen gezien de goede rendementen.
Persoonlijk vind ik het wel grappig dat die sprinkhanen zelf de grootste schuldeiser zijn. Het zou fijn zijn dat we de (extern) schuld fiscaal minder aantrekkelijk maken. Dan sterven dit soort 'pomp ze vol schulden en verkoop ze door' constructies ook een zachte dood.
Zullen inderdaad grotendeels dezelfde sprinkhanen zijn. Die hebben hun winst al eruit getrokken, dus tijd om hun verlies te nemen. Rekenmaar dat ook dit weer onder aan de streep nog steeds erg lucratief is.
Baudet over aardbevingen Groningen: ‘Het is geen genocide ofzo’
Baudet over aardbevingen Groningen: ‘Het is geen genocide ofzo’
Forum voor Democratie-voorman Thierry Baudet noemt de aardbevingen in Groningen als gevolg van de gasboringen ‘verdomd vervelend’, maar tegelijkertijd ‘niet zo heel erg’. ,,Het is geen genocide ofzo.’’www.ad.nl
Baudet is de weg wel aardig kwijt aan het raken.
Zijn uitspraken over de centrale bank zijn ook wel mooi. Het komt een beetje over alsof Baudet gehackt is door Monty Python.
Ik las dat voormalig GL lid Anne Fleur Dekker het ook geestelijk zwaar heeft gehad:
Anne Fleur Dekker ‘Ik raakte in oorlog met de rest van de wereld - en heb mezelf nog niet vergeven’
In de serie ‘Onverdoofd’ spreekt Erik Jan Harmens met bekende en minder bekende mensen die net als hij besloten zich niet meer te bedwelmen. Afl. 12: publicist Anne Fleur Dekker (26). ‘Ik wil niet meer verlangen naar de dood, ik wil leven.’www.trouw.nl
Triest verhaal.
.Meer stabiliteit op het CDA front. Hoekstra ziet in dat heeft meer bestuurder is dan politicus en gaat geen leiderschapsverkiezing aan. Dus dan gaat het tussen De Jonge en Keijzer. Dan zal dat niet heel spannend gaan worden. Wel jammer
Weet ik niet zo.Ik heb er nog niks van gezien, maar het zal vast beter zijn dan Rob Jetten.