Binnenlandse politiek

Abubakari

Well-known member
EafJMOlX0AECFSd

:sneaky:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waarom is de Hema meer waard dan de v en d?

Ik denk dat Hema een iets minder achterhaald concept is. De V&D is door een combinatie van een achterhaald concept en een sprinkhanen constructie kapot gegaan. De Hema is denk ik wel een levenswaardig concept, maar gaat kapot door een sprinkhanen constructie.

Maar ik heb ook wel moeite ermee dat een bedrijf door springhanen kapot wordt gemaakt en dat wij de rotzooi mogen opruimen. Al schijnen onze pensioenen ook vaak te participeren in sprinkhanen gezien de goede rendementen.
 

Atreides

Well-known member
Ik denk dat Hema een iets minder achterhaald concept is. De V&D is door een combinatie van een achterhaald concept en een sprinkhanen constructie kapot gegaan. De Hema is denk ik wel een levenswaardig concept, maar gaat kapot door een sprinkhanen constructie.

Maar ik heb ook wel moeite ermee dat een bedrijf door springhanen kapot wordt gemaakt en dat wij de rotzooi mogen opruimen. Al schijnen onze pensioenen ook vaak te participeren in sprinkhanen gezien de goede rendementen.

Persoonlijk vind ik het wel grappig dat die sprinkhanen zelf de grootste schuldeiser zijn. Het zou fijn zijn dat we de (extern) schuld fiscaal minder aantrekkelijk maken. Dan sterven dit soort 'pomp ze vol schulden en verkoop ze door' constructies ook een zachte dood.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Persoonlijk vind ik het wel grappig dat die sprinkhanen zelf de grootste schuldeiser zijn. Het zou fijn zijn dat we de (extern) schuld fiscaal minder aantrekkelijk maken. Dan sterven dit soort 'pomp ze vol schulden en verkoop ze door' constructies ook een zachte dood.

Zullen inderdaad grotendeels dezelfde sprinkhanen zijn. Die hebben hun winst al eruit getrokken, dus tijd om hun verlies te nemen. Rekenmaar dat ook dit weer onder aan de streep nog steeds erg lucratief is.

Dat is al een stuk minder aantrekkelijk. Sinds afgelopen jaar is de rente aftrekbaar tot 30% van je winst voor renteaftrek en afschrijvingen. Daarvoor waren er ook al andere aftrekbeperkingen opgenomen om dit tegen te gaan. Alleen heeft Hema hier niet direct last van nu ze wat ik las toch nog een enorme post verrekenbare verliezen hebben.
 

Atreides

Well-known member
Zullen inderdaad grotendeels dezelfde sprinkhanen zijn. Die hebben hun winst al eruit getrokken, dus tijd om hun verlies te nemen. Rekenmaar dat ook dit weer onder aan de streep nog steeds erg lucratief is.

Kun je toelichten waar die winstgevendheid met name in zit als ze zelf de schuld financieren?

Dat is al een stuk minder aantrekkelijk. Sinds afgelopen jaar is de rente aftrekbaar tot 30% van je winst voor renteaftrek en afschrijvingen. Daarvoor waren er ook al andere aftrekbeperkingen opgenomen om dit tegen te gaan. Alleen heeft Hema hier niet direct last van nu ze wat ik las toch nog een enorme post verrekenbare verliezen hebben.

Mooi. Ik wist dat zoiets op het verlanglijstje stond, maar had de invoering nog niet gelezen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je hebt de stap volpompen met schulden al door. Wat ze daarnaast doen is de waardevolle activa al verkopen. Dat is iig wat ze bij V&D hebben gedaan met het vastgoed. Overige winstreserves uitkeren en die financiëren met vreemd vermogen of gewoon schuldig blijven. Op de schulden wordt een hoge rente berekend doordat het risicoprofiel hoog is geworden. Dat is nog meer cash wat al de onderneming verlaat. Hema is al heel lang in sprinkhanen handen. Dus reken maar dat er al veel uit is getrokken. Je kan vast een betere uitleg vinden via google.
 

Atreides

Well-known member
Baudet over aardbevingen Groningen: ‘Het is geen genocide ofzo’


Baudet is de weg wel aardig kwijt aan het raken.

Zijn uitspraken over de centrale bank zijn ook wel mooi. Het komt een beetje over alsof Baudet gehackt is door Monty Python.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zijn uitspraken over de centrale bank zijn ook wel mooi. Het komt een beetje over alsof Baudet gehackt is door Monty Python.

Het gaat niet helemaal goed met hem. Ik werk om de hoek van het FvD kantoor. Zelf heb ik hem al een tijd niet zien lopen, maar mijn collega’s wel. Begrijp dat hij een toch wat instabielere indruk maakt.

Ik las dat voormalig GL lid Anne Fleur Dekker het ook geestelijk zwaar heeft gehad:


Triest verhaal.

Meer stabiliteit op het CDA front. Hoekstra ziet in dat heeft meer bestuurder is dan politicus en gaat geen leiderschapsverkiezing aan. Dus dan gaat het tussen De Jonge en Keijzer. Dan zal dat niet heel spannend gaan worden. Wel jammer.
 

Atreides

Well-known member
Ik las dat voormalig GL lid Anne Fleur Dekker het ook geestelijk zwaar heeft gehad:


Triest verhaal.

Heftig verhaal, ik las het net vanochtend n.a.v. een bericht waarop Anne Fleur het ook met één oog minder moet gaan doen:
Meer stabiliteit op het CDA front. Hoekstra ziet in dat heeft meer bestuurder is dan politicus en gaat geen leiderschapsverkiezing aan. Dus dan gaat het tussen De Jonge en Keijzer. Dan zal dat niet heel spannend gaan worden. Wel jammer
.

Op zich wel, anderzijds zijn die heftige interne verkiezingen zelden goed voor de partij. In die zin is het voor het bestuur van het land prima. Het is al zo moeilijk om een volwassen coalitie te vormen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is waar. Een stabiele VVD en CDA zullen het in crisistijd wel goed doen in de verkiezingen.
 

JFK

Well-known member
Ik snap sowieso die halleluja berichten over haar niet.
Ik vind het een emotieloze ijskast.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb er nog niks van gezien, maar het zal vast beter zijn dan Rob Jetten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar goed ik lees dat ze op de NPO aardig de wind in de zeilen heeft. Ze heeft in ieder geval nog wat zetels te winnen mocht ze echt premier willen worden. Volgens de peilingen is D66 nu de zevende partij van Nederland.
 
Bovenaan