Binnenlandse politiek

Wigboldus

Well-known member
De laatste 50 jaar ben ik het helemaal met je eens. Waar ik op doel is dat sinds de jaren 90 de meeste innovaties niet opleveren wat ze belooft hebben.
Hoe heeft die stikstofreductie dan wel plaatsgevonden?

Klopt inderdaad wel dat boeren aanpassingen moesten doen en dus investeringen moesten doen en dat deze maatregelingen 10 jaar later werden afgekeurd en opnieuw investeringen moesten doen. Als je dat bedoeld ben ik het helemaal met je eens.

gevegt

Well-known member
Hoe heeft die stikstofreductie dan wel plaatsgevonden?

Klopt inderdaad wel dat boeren aanpassingen moesten doen en dus investeringen moesten doen en dat deze maatregelingen 10 jaar later werden afgekeurd en opnieuw investeringen moesten doen. Als je dat bedoeld ben ik het helemaal met je eens.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de innovaties en modernisering wel geholpen hebben, maar niet de hoeveelheid die er belooft werd. Nu willen ze weer miljarden uitgeven voor onderzoek. Dat lijkt mij een heilloze weg, alleen maar om te voorkomen dat de problemen eindelijk eens aan de voorkant van de keten wordt aangepakt.

• Leuk
Waarderingen: erka

Mario

Well-known member
Mijn favoriete minister had weer een leuk dagje op kantoor.
Of je blijft thuis, meld je niet ziek en vang gewoon onkostenvergoeding.

gevegt

Well-known member
Minister Wiersma heeft haar stikstofplannen niet door de ministerraad gekregen.
Dat kan volgende week nog leuk worden.

Joost

Well-known member
En het plan voor vrijwel gratis kinderopvang gaat nu wel door ondanks een enorm personeelstekort.

Wat zijn ze in hemelsnaam aan het doen daar.

Joost

Well-known member
Ze gaan kijken hoe ze dat gaan aanpakken stond er bij.
Maar dat lijkt het hele beleid te zijn. Alles wat voor de bühne goed klinkt van het vorige kabinet wordt omarmd zelfs als het allang afgeschoten is als onhaalbaar. Maar allerlei logische plannen van het vorige kabinet die niet leuk zijn worden afgeschoten zonder alternatief.

gevegt

Well-known member
Maar dat lijkt het hele beleid te zijn. Alles wat voor de bühne goed klinkt van het vorige kabinet wordt omarmd zelfs als het allang afgeschoten is als onhaalbaar. Maar allerlei logische plannen van het vorige kabinet die niet leuk zijn worden afgeschoten zonder alternatief.
Dit kabinet wil het gewoon leuk houden.
Dat kunnen we heel goed gebruiken in deze barre tijden.

zwammy

Well-known member
Ik heb weinige logische plannen gezien van de vorige kabinetten.

JMD

Well-known member
Ik heb weinige logische plannen gezien van de vorige kabinetten.
Hoho, maar het huidige kabinet maakt het erg bont door het ministerie van Landbouw nu Landbouw en Visserij te laten worden, kosten 3 tot 5 miljoen euro. oppositie boos. Een aantal oppositiepartijen vergeet echter dat onder bv Rutte III (waar die partijen ook in zaten) ook namen van ministeries gewijzigd werd (o.a. Justitie & Veiligheid in Veiligheid & Justitie (of andersom)), kosten dezes 32 miljoen...

Of dat de BTW op cultuur/krant enz van 9% naar 21% gaat, dat zou heel erg zijn, want mensen kunnen dan minder kopen van die zaken. Is natuurlijk zo, maar onder die partijen ging belasting op energie mega de lucht in, wat een veel grotere aanslag op de portemonnee van elke NL was...

Van mij mag de PvdA/GL overal op mopperen, zij zaten de laatste jaren in geen enkel kabinet, dus hebben recht van spreken dat het anders kan en moet, maar D66 en CDA mogen toontjes lager gaan zingen in deze...

zwammy

Well-known member
Coalitiepartijen gaan onderzoeken of de nationaliteit afgepakt kan worden bij twee nationaliteiten. Dat worden leuke debatten met denk en gl 🙂

JMD

Well-known member
Tsja, dat idee is kansloos. Simpelweg alleen al bijv omdat Marokko het gewoon niet toestaat (staat in hun grondwet begreep ik) dat zo'n nationaliteit wordt afgepakt.

gevegt

Well-known member
Kiest u maar!

Intrekken Nederlanderschap​

Het intrekken van het Nederlanderschap door de overheid kan in de volgende gevallen:

• U bent eerder Nederlander geworden door optie of door naturalisatie. Hierbij heeft u beloofd dat u afstand zal doen van uw eigen nationaliteit. Als u vervolgens toch geen afstand doet van uw eigen nationaliteit kan het Nederlanderschap worden ingetrokken.
  • U heeft gefraudeerd bij de procedure om Nederlander te worden (optie of naturalisatie). Bijvoorbeeld bedrog met uw identiteit. U fraudeert als u een valse verklaring aflegt, bedrog pleegt of belangrijke feiten verzwijgt. Door het intrekken van uw Nederlanderschap wordt u in dit geval staatloos als u uw eigen nationaliteit niet meer heeft.
  • U bent veroordeeld voor een misdrijf gericht tegen de belangen of de veiligheid van het Koninkrijk. Bijvoorbeeld een oorlogsmisdrijf of een terroristisch misdrijf. Uw Nederlanderschap kan in dit geval alleen worden ingetrokken als u niet staatloos wordt.
  • U bent 16 jaar of ouder en vrijwillig in dienst gegaan in de krijgsdienst van een ander land. Dat land vecht op dat moment tegen Nederland of tegen 1 van de Nederlandse bondgenoten.
  • U bent 16 jaar of ouder en u heeft zich aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid. De overheid heeft deze organisaties aangewezen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Kiest u maar!

Intrekken Nederlanderschap​

Het intrekken van het Nederlanderschap door de overheid kan in de volgende gevallen:

• U bent eerder Nederlander geworden door optie of door naturalisatie. Hierbij heeft u beloofd dat u afstand zal doen van uw eigen nationaliteit. Als u vervolgens toch geen afstand doet van uw eigen nationaliteit kan het Nederlanderschap worden ingetrokken.
  • U heeft gefraudeerd bij de procedure om Nederlander te worden (optie of naturalisatie). Bijvoorbeeld bedrog met uw identiteit. U fraudeert als u een valse verklaring aflegt, bedrog pleegt of belangrijke feiten verzwijgt. Door het intrekken van uw Nederlanderschap wordt u in dit geval staatloos als u uw eigen nationaliteit niet meer heeft.
  • U bent veroordeeld voor een misdrijf gericht tegen de belangen of de veiligheid van het Koninkrijk. Bijvoorbeeld een oorlogsmisdrijf of een terroristisch misdrijf. Uw Nederlanderschap kan in dit geval alleen worden ingetrokken als u niet staatloos wordt.
  • U bent 16 jaar of ouder en vrijwillig in dienst gegaan in de krijgsdienst van een ander land. Dat land vecht op dat moment tegen Nederland of tegen 1 van de Nederlandse bondgenoten.
  • U bent 16 jaar of ouder en u heeft zich aangesloten bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid. De overheid heeft deze organisaties aangewezen.
Optie 1, 2 en 4 lijken me al uitgesloten

Bovenaan