Volgens mij heeft Halsema niet alleen de wet gevolgd, maar ook daarna prima opgetreden.Halsema heeft de Palestinademo eind van de middag wel ontbonden: "De demonstratie is inmiddels door de driehoek ontbonden op grond van de WOM. De politie vordert de demonstranten te vertrekken. Demonstranten die hier geen gehoor aan geven zullen worden aangehouden."
(WOM = Wet Openbare Manifestaties)
Dus nu het uit de klauwen loopt kan ze het wel, terwijl eenieder dit gisteren aan zag komen. Maar he, dat zal ook wel weer de schuld van de PVV zijn. Elke bestuurder komt tegenwoordig overal mee weg, omdat ze steeds de PVV van alles de schuld kunnen geven. Dat ze zelf al jaren een teringzooi van maken en dat het feit dat we nu opgescheept zitten met een PVV van tegen de 40 zetels (en in peilingen meer) dringt maar niet tot ze door.
Ik ben er heilig van overtuigd dat het onvermogen (onwil) van bestuurders om in te grijpen bij die pro-Palestinademo's (die overal uit de hand lopen)en het feit dat bestuuders gewoon met dat tuig om tafel zitten enz, echt een van de grote reden is dat de PVV zo groot wordt. Men ziet dat de bestuurders buigen voor de verkeerde, dan ga je gekke dingen doen qua stemmen.
Rond de 7-oktober-demonstraties die
vandaag in Amsterdam werden gehouden
zijn zo'n 320 mensen aangehouden.De
meesten van hen zijn pro-Palestijnse
actievoerders die een herdenking van de
aanslagen op de Dam aangrepen om een
tegendemonstratie te houden.
Het was de pro-Palestijnen verboden om
op de Dam te komen,maar een deel
probeerde dat toch.Volgens de politie
zochten ze de confrontatie.Daarop
besloot de gemeente dat ze weg moesten.
De ongeveer 300 mensen die weigerden
weg te gaan,werden weggevoerd met
bussen en kort daarna vrijgelaten.Zo'n
20 anderen zijn aangehouden voor zaken
als belediging of vuurwerk afsteken.
Welke herdenking is verboden?Ja alleen jammer dat de ene herdenking wel mag en de andere niet. Maar dat is algemeen bekend dat dat zo werkt. De Nederlanders reageren wel weer in het stemhokje hierop.
Dat vind ik altijd zo'n flauwe opmerking... Ik heb niks aan mijn hart en verder: alsof je als je zo';n post plaatst aan je hart moet denken.Denk aan uw hart jongen.
Minuut of 20.Na onderzoek blijkt dat ze gaan onderzoeken of het op vier trajecten kan van 133 km ( hen en weer um ) .
Lees vooral de 2e bijlage als je denkt dat ze het gaat lukken.
Vraagje aan JMD: hoeveel tijdswinst gaat dit opleveren?
JA, de GAza-oorlog is idd nog bezig. Maar volgens mij wordt vandaag de aanslag op dat festival herdacht, die is niet meer bezig.Hear hear Grunberg net op Bar Laat. Hij zegt goed dat er aandacht aan besteed wordt, maar herdenking van iets wat nog volop gaande is, is te vroeg. Kan ik me heel goed in vinden.
Dat eerste klopt niet, er is geen herdenking verboden. Maar idd, na vandaag heeft Wilders er weer een aantal zetels bij. Men leert het nooit.Ja alleen jammer dat de ene herdenking wel mag en de andere niet. Maar dat is algemeen bekend dat dat zo werkt. De Nederlanders reageren wel weer in het stemhokje hierop.
Op het hele traject neem ik aan.Minuut of 20.
Waarschijnlijk heb je gelijk. De vraag is natuurlijk of je je oren moet laten hangen naar het populistische geluid wat hij constant roept en wat het oplevert voor de mensen die op hem stemmen.Dat eerste klopt niet, er is geen herdenking verboden. Maar idd, na vandaag heeft Wilders er weer een aantal zetels bij. Men leert het nooit.
En na de volgende peiling weer de verbaasde reacties 'hoe komt dit dan'... Tsja, als dat nou nu nog niet duidelijk is dan ga je het ook nooit snappen.
Ja, op die 133 km idd...Op het hele traject neem ik aan.
Als je forens bent zo'n traject ben je spekkoper met hooguit een paar minuten.
Gelukkig gaan ze er nog wat geld in pompen voor het verdere onderzoek.
JA, de GAza-oorlog is idd nog bezig. Maar volgens mij wordt vandaag de aanslag op dat festival herdacht, die is niet meer bezig.
Maar als dat het uitgangspunt wordt kan je stoppen met veel herdenkingen...
Daar gaat het echt niet meer om.Waarschijnlijk heb je gelijk. De vraag is natuurlijk of je je oren moet laten hangen naar het populistische geluid wat hij constant roept en wat het oplevert voor de mensen die op hem stemmen.
Er is al meer dan 70 jaar oorlog in Israël. Verder is er in de bezette gebieden oorlog, maar niet (echt) in Israël zelf. Ja, er valt wel eens een bom of er is een aanslag, maar dat is men daar wel gewend.Dus de Kristallnacht kon volgens jou al herdacht worden in Nederland terwijl de Joden nog naar de gaskamers gingen?
Er is al meer dan 70 jaar oorlog in Israël. Verder is er in de bezette gebieden oorlog, maar niet (echt) in Israël zelf. Ja, er valt wel eens een bom of er is een aanslag, maar dat is men daar wel gewend.
Verder moet je dan naturlijk ook wel reageren op mijn 2e deel van de post die je citeert.