Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
En vooral (weer) een typisch Amsterdamse kwestie. In de rest van Nederland geen centje pijn met de sitins in de stations bijvoorbeeld en bij de herdenkingen.
Maar dat zal ook wel komen vanwege het gevoelige Joodse verleden van Amsterdam.
Plus dat je daar de meeste aandacht krijgt.

Maasveld

Well-known member
In de wet staat ook dat ze dan geen afgelegen industrieterrein mag aanwijzen maar wel een redelijke locatie moet aanbieden waarbij een relatie is met waartegen ze demonstreren. En daar zit m de crux. Halsema legt dat heel nauw uit (dus letterlijk dichtbij) terwijl je dat ook ruimer kan doen, met meer afstand en vooral met meer politie ertussen in.
Waartegen demonstreerden ze eigenlijk?

gevegt

Well-known member
Ondertussen doen ze ook nog iets goed,

Een meerderheid in de Tweede Kamer is
tegen de versoepeling van bonussen voor
bankiers.Ook coalitiepartijen PVV en
NSC steunden de motie van de SP.De
Kamer loopt daarmee vooruit op een
evaluatie van de beloningsregels in de
sector.Die wordt in december verwacht.

Verschillende banken en financiële
instellingen willen juist meer ruimte
voor het uitkeren van bonussen.Ze
zeggen moeite te hebben om topfuncties
in te vullen,omdat vergoedingen elders
in Europa veel hoger liggen.

De regels werden aangescherpt na de
financiële crisis van 2008.Door hoge
bonussen zouden banken zijn aangezet
tot risicovolle acties,was de gedachte.

zwammy

Well-known member
Je wil het interview niet bekijken, maar blijft wel onzin roeptoeteren.
Soms denk ik dat je een ander geluid dan je eigen overtuiging niet meer wil horen.
Ik heb de beelden toch gezien? Waar moet ik dan voor overtuigd worden? 320 arrestaties. Allemaal van extreem linkse fascisten die de herdenking wilden verstoren door naar het damrak te gaan. En wat is onzin, erka legt duidelijk uit waarom de tegendemonstratie verboden had kunnen worden, dus na de opening van het Joodse museum laat ze het voor de 2e keer uit de hand lopen en worden Joden bedreigd en wordt ze uitdrukkelijk verzocht om na de herdenking alle spullen goed op te bergen voor hun eigen veiligheid. Maar goed, ik zal het interview luisteren als jij dat graag wil.

gevegt

Well-known member
Ik heb de beelden toch gezien? Waar moet ik dan voor overtuigd worden? 320 arrestaties. Allemaal van extreem linkse fascisten die de herdenking wilden verstoren door naar het damrak te gaan. En wat is onzin, erka legt duidelijk uit waarom de tegendemonstratie verboden had kunnen worden, dus na de opening van het Joodse museum laat ze het voor de 2e keer uit de hand lopen en worden Joden bedreigd en wordt ze uitdrukkelijk verzocht om na de herdenking alle spullen goed op te bergen voor hun eigen veiligheid. Maar goed, ik zal het interview luisteren als jij dat graag wil.
Dat laatste hoef je voor mij niet te doen, maar geeft misschien wel inzicht hoe zo;n dag wordt voorbereidt.
Ook tijdens de opening van het Joodse museum heeft de driehoek zich aan de wet gehouden. Wat in mijn ogen anders had gekund was het te traag op treden van de ME. Dat hebben ze gisteren wel gedaan om de demonstranten weg te houden van de Dam en iedereen hebben opgepakt die zich niet aan de aanwijzing van de politie hield.

JMD

Well-known member

Wel mooi dat de PVV merkt hoe het voelt als je buitengesloten wordt.
Is dat die organisatie die als hoofd een Saoedische sjeik heeft?

zwammy

Well-known member
Halsema heeft exact het zelfde gedaan. Misschien is ze nog wel strenger geweest om iedereen die tegen de Joodse demonstratie was zoveel mogelijk weg te houden van de Dam.

Nee, ze had de tegendemonstratie moeten verbieden. Want het was geen demonstratie van de Joden maar een herdenking. Wat bijvoorbeeld Marouch wel kan als Pegida een koran in brand wil steken of wanneer anti abortus betogers niet meer voor de deur van de abortuskliniek mogen protesteren. En als die dwaas wagensveld wil bbqen voor ën moskee wel word ingegrepen. Maar goed, 3 maal is scheepsrecht dus misschien dat bij de volgende herdenking van de Joden ze wel weet hoe ze iets moet regelen. De vorige 2 keer lukte het niet.

Hankie

Well-known member

gevegt

Well-known member
Het vorige kabinet werd ondervraagt wat ze in 100 dagen hadden bereikt.
Dat roept bij mij de vraag op: wat heeft dit kabinet al voor elkaar gekregen in die tijd?

gevegt

Well-known member
Onze minster president neemt duidelijk afstand van de tweets van Wilders.
Nu kan ik rustig gaan slapen. Bedankt! (y)

zwammy

Well-known member
Voor de laatste keer dan maar,

Gratis verder lezen, dat kan ik dus niet lezen. Maar het komt er waarschijnlijk op neer dat Halsema het hartstikke goed gedaan heeft!! Zullen de vluchtende Joden blij mee zijn geweest 👍👍

Op het extreem rechtse geenstijl staat wel een duidelijk verhaal hierover maar extreem rechts dus fout.

Eef de Kip

Well-known member
Het vorige kabinet werd ondervraagt wat ze in 100 dagen hadden bereikt.
Dat roept bij mij de vraag op: wat heeft dit kabinet al voor elkaar gekregen in die tijd?
Dat geldt dus voor alle kabinetten, er staat mij er iig geen eentje bij die spectaculaire resultaten haalde in de eerste 100 dagen.

• Leuk
Waarderingen: erka

Eef de Kip

Well-known member
Ja, meer constanatie over een tweet dan over mensen die aangevallen worden. Prioriteiten liggen er weer prima bij.
Ik ben het niet vaak eens met je maar hier heb ik me ook aan gestoord, de wereld verging weer bijkans na een tweet maar de beelden van vluchtende en besmeurde Joodse demonstranden riepen heel wat minder reacties op.

• Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Bovenaan