Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Timmermans: 'het verschil met Plasterk is dat ik arbeiders mijn hele leven van dichtbij heb gezien'...
Aldus de man die de zoon is van een ambassademedewerker, daardoor opgroeide in o.a. Brussel en Rome (oke, heel even in Heerlen) en daarna universitair studeerde in Nijmegen en Nancy en direct diplomaat werd en vervolgens politicus in Den Haag en Brussel...
Als Timmermans dit serieus meent toont het feilloos het failliet van de PvdA aan.
 

erka

Well-known member
Timmermans: 'het verschil met Plasterk is dat ik arbeiders mijn hele leven van dichtbij heb gezien'...
Aldus de man die de zoon is van een ambassademedewerker, daardoor opgroeide in o.a. Brussel en Rome (oke, heel even in Heerlen) en daarna universitair studeerde in Nijmegen en Nancy en direct diplomaat werd en vervolgens politicus in Den Haag en Brussel...
Als Timmermans dit serieus meent toont het feilloos het failliet van de PvdA aan.

Ja en Plasterk zei vervolgens dat hij was opgegroeid in Den Haag Zuidwest, wat een enorme achterstandswijk is. Was wel een mooie fittie.
 

Mario

Well-known member
Timmermans: 'het verschil met Plasterk is dat ik arbeiders mijn hele leven van dichtbij heb gezien'...
Aldus de man die de zoon is van een ambassademedewerker, daardoor opgroeide in o.a. Brussel en Rome (oke, heel even in Heerlen) en daarna universitair studeerde in Nijmegen en Nancy en direct diplomaat werd en vervolgens politicus in Den Haag en Brussel...
Als Timmermans dit serieus meent toont het feilloos het failliet van de PvdA aan.
Ze zullen thuis vast een huishoudster en een nanny hebben gehad, dus heeft hij arbeiders van dichtbij meegemaakt.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb het hele debat gevolgd met paar onderbrekingen maar wat een goede voorzitter inderdaad die Bosma. Precies op het goede moment serieus en een grap. Geen enkele moeite om controle te houden. Letterlijk fluitend.
Zijn daar beelden van?
 

JMD

Well-known member
En pas per 1 mei... Waarom moest hij dan in januari 'ineens' weg? Dat je het ministerschap verlaat bij een demissionair kabinet snap ik (zeker als de kans klein is dat je partij weer in een volgend kabinet zit), maar dan wel (zoals bv Kaag) voor iets waar je direct aan de slag kan. Deze move van Kuipers vind ik zwak
 

JMD

Well-known member

Het gaat nu nog goed voor de huishoudens, maar er moeten al extra belastingen komen (en met steeds meer geld richting Oekraïne, migratie en klimaat zal dat niet minder worden).
Wat toevallig dat Kaag in januari (toen er nog gezegd werd dat de overheidsfinanciën er fantastisch voor stonden) weggegaan is als Min Fin.
 

JMD

Well-known member
Dat horen we wel over 7 jaar als de parlementaire enquête er is
Zet maar een 0 achter die 7... Geen een 'normale' partij zal hier aan mee willen werken omdat er dan uitkomt dat zowel de coalitiepartijen als de normale oppositiepartijen (dus niet FVD enz) kritiekloos achter het OMT enz zijn aangelopen. De Jonge/Rutte cs mochten er keer op keer een potje van maken, maar de Kamer trapte eindelijk pas op de rem toen corona al zo goed als 'voorbij' was (voorjaar 2022).
 
Bovenaan