Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Kim Putters zelf? Lijkt me geschikt. En is van PvdA-huize, dat zou een mooie vorm van nieuwe politiek zijn, dat de premier eigenlijk van een oppositiepartij is.
 

JMD

Well-known member
Nou, mocht het lukken met de formatie wordt Wilders geen premier en blijven Omtzigt, vd Plas en Yesilgöz ook in de Kamer. Heel verstandig.
Lijkt me ook ja, mn Vd Plas en Wilders zullen alle moeite gaan hebben hun fractieleden in het gareel te houden, want daar zitten me een partij sukkels bij.
 

Maasveld

Well-known member

gevegt

Well-known member
Als ik het goed begrijp gaan de partijen die ons land naar een beter toekomst gaan leiden, vanaf nu inhoudelijk met elkaar gaan praten.
 

JMD

Well-known member
Hoelang geven we dat nieuwe kabinet? Maken ze de vier jaar vol?
Er moet eerst een kabinet komen... :p

Maar nee, die maken de vier jaar niet vol. Maar dat maakt met de huidige zetelverdeling geen enkel kabinet.

Het belangrijkste mist: vertrouwen.
Het wrange, voor anderen het leuke, is dat als het mislukt de populisten weer als winnaar na de verkiezingen uit de bus komen.
Niet mee eens. De LPF klapte ook in elkaar na regeringsdeelname. Ik verwacht dat hetzelfde gebeurt met de PVV (wel minder dan met de LPF toen) als hun kabinet klapt... Daarom ben ik ook wel blij dat de PVV in het kabinet komt (welke vorm dat dan ook heeft). Zodra zal blijken dat ook zij de oplossing niet zijn zullen ze echt terugvallen. Als je de variant Timmermans nu gebruikt (PvdA/GL met een hele hoop andere partijen (waaronder VVD)) dan valt dat ook snel maar heeft de PVV weer in een ideale positie (oppositie) gezeten en stijgen ze echt richting de 50.
 

Mario

Well-known member
Er moet eerst een kabinet komen... :p

Maar nee, die maken de vier jaar niet vol. Maar dat maakt met de huidige zetelverdeling geen enkel kabinet.


Niet mee eens. De LPF klapte ook in elkaar na regeringsdeelname. Ik verwacht dat hetzelfde gebeurt met de PVV (wel minder dan met de LPF toen) als hun kabinet klapt... Daarom ben ik ook wel blij dat de PVV in het kabinet komt (welke vorm dat dan ook heeft). Zodra zal blijken dat ook zij de oplossing niet zijn zullen ze echt terugvallen. Als je de variant Timmermans nu gebruikt (PvdA/GL met een hele hoop andere partijen (waaronder VVD)) dan valt dat ook snel maar heeft de PVV weer in een ideale positie (oppositie) gezeten en stijgen ze echt richting de 50.
Gewoon wachten tot Geert in zijn eentje kan regeren, en daarna de oppositie afschaft.
 
Bovenaan