Dus je post was gewoon onzin.
Nee hoor, want die andere partijen kiezen ervoor om aan de leiband van VVD mee te lopen. En ik ben het met je eens dat er niks verandert zolang de VVD de grootste blijft, maa dat komt ook omdat de andere partijen te schijterig zijn om de VVD te negeren. D66 zal wel gek zijn, want die hebben de VVD precies waar ze willen, de VVD voert D66-beleid uit...
En iemand die klaagt over dat een D66er aangevallen wordt in de media neem ik sowieso al niet serieus. Als er 1 partij jarenlang werkelijk geen strobreed in de weg is gelegd in de media (m.n. in de aanloop naar TK2021, toen de media er alles aan deed om Kaag de eerste vrouwelijke MP te laten worden) is het D66... Mag er nu eindelijk eens kritiek komen? Kaag stond in voorjaar 2021 te praten over nieuwe politiek, dat leek even goed te gaan in het beroemde 'functie elders' debat, toen Kaag duidelijk zei: "hier scheiden onze wegen" tegen Rutte, maar daarna werden de gelederen gedicht, heeft Rutte ongetwijfeld toegezegd meer D66-beleid uit te gaan voeren als Kaag hem zou blijven steunen, en blijkt Kaag/D66 de woorden over nieuwe politiek totaal te zijn vergeten. Kijk, en dat mag hoor, maar als je eerst continu op het schild gehesen wordt als de brenger van nieuwe politiek en je blijkt het vervolgens net zo slecht te doen vwb die nieuwe politiek als Rutte's VVD dan is het niet meer dan terecht dat je daar flink over door de mangel wordt gehaald...
Van mij mag Rutte trouwens ook wel eens flink door de mangel door de media, maar die zijn druk bezig met hem te pleasen, zo werd een debat afgezegd omdat Rutte niet wilde komen, en nu gaat BNN/VARA dus een debat houden met alleen Schippers/Rutte/Klaver/Kuijken... Terwijl je juist bv een debat tussen PvdA en SP zou moeten houden, tussen GL en D66 of tussen VVD en BBB of JA'21 ofzo. Dat zijn de keuzes. Er gaat geen VVD-stemmer na dat debat ineens GL/PvdA stemmen of andersom, dus zij hebben geen stemmen van elkaar te winnen, hoogstens ervoor te zorgen dat de ander wat verliest.