Misschien heeft het STAP budget nog een cursusje zeevissen
De inschrijfprocedure voor het bekritiseerde STAP-budget voor scholing en ontwikkeling is dinsdagochtend uitgelopen op een totaal fiasco. Het UWV kampt met een grote technische storing die volgens het loket niet op korte termijn opgelost kan worden. Mensen stonden urenlang tevergeefs in de...
www.ad.nl
Je verwacht het niet.
Tsja, ik snapte ook niet zo goed waarom mijn buurjongen van vroeger werkzaam bij het UWV zo’n voorstander was van het STAP budget.
Zelf heb ik destijds naast mijn werk een opleiding gedaan en scholingskostenaftrek geclaimd. Gewoon voor daadwerkelijk gemaakte kosten voor een serieuze opleiding. Ik wil niet zeggen dat die regeling perfect was. Ik bleef maar studiegeld betalen zonder progressie te boeken…
Dit collegejaar is mijn vrouw begonnen met studeren. Van de zomer gekeken naar dat STAP budget, maar haar opleiding stond er niet bij. Via de UvA was het ook niet echt iets in het proces wat hierop was ingericht. Dus nu gaat dat dan maar zonder subsidie (los van het lage collegegeld, jammer dat ze geen OV-kaart kan krijgen). Ook zonder subsidie is kennis natuurlijk de beste investering. Binnen een jaar na afstuderen heeft ze die vier jaar collegegeld, boeken en drie jaar OV kosten vast wel weer terugverdiend.
Bizar dat je voor allerlei flauwekul wel zo’n STAP budget kan krijgen. Ik snap best dat dit goedkoper is dan de scholingsuitgavenaftrek en dat de cursist niet hoeft voor te financieren, maar nu pis je gewoon belastinggeld weg met onzin. Had dan de scholingsuitgavenaftrek aangepast.