Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Nou ja, tegenwoordig hebben vrouwen toch gewoon stemrecht en verdienen ze bijna net zoveel als mannen?
Tegenwoordig bestaan vrouwen niet meer. Mensen met baarmoeder zijn het. Hun kleedkamers en toiletten gaan we ook afpakken. Wie weet volgt stemrecht en salaris daarna. Of zullen we eerst rijbewijs doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

gevegt

Well-known member
Momenteel verdedigt Kuipers zijn voornemen om de operaties van kleine kinderen en baby's terug te brengen naar twee ziekenhuizen.
Hij doet dat heel goed, en natuurlijk met verstand van zaken. Zelfs Agema druipt af op zijn antwoorden die ze had gesteld.
 

gevegt

Well-known member
vd Plas doet even lekker interessant. Maar slaat de plak helemaal mis.
Ze heeft het over de toename van alle hartoperaties, maar heeft schijnbaar niet door dat het over kleine kinderen en baby's gaat.
Die is ook dus ook heel netjes af geserveerd.
 

gevegt

Well-known member
Een minister is een bestuurder en hoeft natuurlijk inhoudelijk niet altijd het naadje van de kous te weten. Echter in dit geval is het wel heel goed dat Kuipers zowel verstand van zaken heeft en een bestuurder is.
Tijdens dit debat slaat hij onwetende Kamerleden om de oren en geeft nederig en heel goed repliek aan Kamerleden die echt relevante vragen stellen.
 

gevegt

Well-known member
Het kabinet komt na de verkiezingen met een standpunt over het rapport over de gaswinning in Groningen.
Iets met heel veel pagina's lezen.
 

JMD

Well-known member
Trappen we erin?

D66 wil ook opeens overal gaan bouwen, stikstof bestaat niet meer
D66 wil van de boeren af, dat is de reden dat ze ineens willen bouwen. Die de Groot van D66 spreekt al kwijlend over onteigenen van boeren..m
 

Max

Administrator
Forumleiding
D66 wil van de boeren af, dat is de reden dat ze ineens willen bouwen. Die de Groot van D66 spreekt al kwijlend over onteigenen van boeren..m

Dat klinkt inderdaad logisch. Het zal niets te maken hebben met het ernstige tekort aan woningen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
98b37402c03eb048588a385c52968c25.jpg

Een duider die mij kan uitleggen hoe visserij bijdraagt aan een gezonde zee?
 

erka

Well-known member

Max

Administrator
Forumleiding
Misschien heeft het STAP budget nog een cursusje zeevissen


Je verwacht het niet.

Tsja, ik snapte ook niet zo goed waarom mijn buurjongen van vroeger werkzaam bij het UWV zo’n voorstander was van het STAP budget.

Zelf heb ik destijds naast mijn werk een opleiding gedaan en scholingskostenaftrek geclaimd. Gewoon voor daadwerkelijk gemaakte kosten voor een serieuze opleiding. Ik wil niet zeggen dat die regeling perfect was. Ik bleef maar studiegeld betalen zonder progressie te boeken…

Dit collegejaar is mijn vrouw begonnen met studeren. Van de zomer gekeken naar dat STAP budget, maar haar opleiding stond er niet bij. Via de UvA was het ook niet echt iets in het proces wat hierop was ingericht. Dus nu gaat dat dan maar zonder subsidie (los van het lage collegegeld, jammer dat ze geen OV-kaart kan krijgen). Ook zonder subsidie is kennis natuurlijk de beste investering. Binnen een jaar na afstuderen heeft ze die vier jaar collegegeld, boeken en drie jaar OV kosten vast wel weer terugverdiend.

Bizar dat je voor allerlei flauwekul wel zo’n STAP budget kan krijgen. Ik snap best dat dit goedkoper is dan de scholingsuitgavenaftrek en dat de cursist niet hoeft voor te financieren, maar nu pis je gewoon belastinggeld weg met onzin. Had dan de scholingsuitgavenaftrek aangepast.
 

JMD

Well-known member
Dat klinkt inderdaad logisch. Het zal niets te maken hebben met het ernstige tekort aan woningen.
D66 zit al jarenlang in het kabinet, woningnood is al jaren een megaproblemen… als d66 het echt zo belangrijk had gevonden hadden ze er al jarenlang wat aan kunnen doen…

Ik word altijd zo moe van regeringspartijen die zeggen dat er zaken anders moeten, terwijl zij in de positie zitten dat ze nu al beleid kunnen maken… Partijen als sp, denk, pvdd, pvv, sgp, enz mogen dan zeggen dat dingen anders moeten…
 

gevegt

Well-known member
En weer een vernietigd rapport waar de VVD politiek verantwoordelijk voor is.
Echt, iemand die nog voor deze partij stemt is een grote egoist die niets om dit land geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan