Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Alsof je de bron aan kunt pakken.

Ik bedoel niet de echte bron maar het feit dat er veel te weinig opvangcapaciteit is, zoals we afgelopen jaren wel gezien hebben. Breidt dat eens uit tot het niveau van 5 jaar terug en het probleem is al een stuk minder groot. Maar het kabinet durft dat niet uit angst voor boze Tubbergers en andere Nimbies.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb alleen de indruk dat we nu toch wel kunnen concluderen dat de instroom gewoon onhoudbaar hoog is, en dan heb ik het niet alleen over asielzoekers maar ook de reguliere vergunningaanvragers en de nareizigers. Daar kun je niet genoeg opvangcapaciteit tegenaan gooien.
 

De Wolf

Well-known member
Het eerste gedeelte is een proefballonnetje en gaat over huurwoningen.

Het tweede gedeelte gaat over onze huidige situatie.
De vraag is natuurlijk of het opvangen in een Afrikaans land helpt om de instroom te minderen, en gaat nog steeds niet over een oplossing om minder vluchtelingen te creëren.
99% uit Afrika is in principe een gelukszoeker. Zelfs mensen uit bijvoorbeeld Eritrea waar ze zelf onveilig zijn komen door genoeg landen voor ze in het bootje stappen waar ze wel veilig zijn. Uiteindelijke doel is het beloofde Engeland.
 

JMD

Well-known member
Ik bedoel niet de echte bron maar het feit dat er veel te weinig opvangcapaciteit is, zoals we afgelopen jaren wel gezien hebben. Breidt dat eens uit tot het niveau van 5 jaar terug en het probleem is al een stuk minder groot. Maar het kabinet durft dat niet uit angst voor boze Tubbergers en andere Nimbies.
Wat is de reden dat de capaciteit verminderd is? Was er zoveel tijdelijke capaciteit?

Ik denk dat de politiek al veel 'provincialen' voor zich wint als ze ook eens opvang van vluchtelingen in de grote steden doen enz... Ik praat het niet goed wat die boze Tubbergers e.d. doen, maar als je op een dorp van 2000 inwoners 1000 vluchtelingen plaatst is dat gewoon idioot veel... Het equivalent zou zijn dat er 500.000 vluchtelingen in Amsterdam komen.
Maar elke keer wordt heel mooi naar de provincie gewezen en doen de grote steden niks. Dat is geen goed teken, alles wordt afgewenteld op de provincie. Stikstof, schade aardbevingen niet goed geregeld, steeds minder faciliteiten waardoor de dorpen leeglopen enz.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat is de reden dat de capaciteit verminderd is? Was er zoveel tijdelijke capaciteit?
Reden is dat een leeg bed ook weer geld kost. Heb begrepen dat een leeg bed 47,- per dag kost. Als je dan iets van 5.000 lege opvangplekken hebt in totaal loopt dat voor het COA flink in de papieren. Vandaar dat ze na 2016 toen de instroom minder werd snel hebben afgeschaald. We weten ook hoe dat gaat. Dan heb je in 2017 bijvoorbeeld het hele jaar 5.000 lege bedden, hetgeen ruim 85 miljoen kost en als dat dan bekend wordt dat bepaalde partijen daar weer moord en brand over gaan schreeuwen. Dus schaal je als COA snel af (Die 5.000 is een fictief aantal die ik nu zelf verzin overigens).
 

erka

Well-known member
COA heeft een regeling met het ministerie. Als de instroom daalt krijgt het COA ook minder geld en moet het locaties sluiten. En elke keer als de instroom toeneemt krijgt COA meer geld, en moet het dus op zoek naar nieuwe locaties.
 

zwammy

Well-known member
En het is ook wel vervelend dat er dan veel onaangepaste mensen bijzitten waardoor er ook weer locaties gesloten moeten worden door de gemeentes en er weer ergens anders gezocht moet worden.
 

Batigoal

Well-known member
Het zou ook wel een boel schelen als ze die extra opvanglocaties eens verdelen over een veelvoud aan gemeenten i.p.v. één of twee mega-opvangcentra voor zo'n 2000 man in een (kleine) gemeente. Verdeel de aantallen over meerdere gebieden, die kleinere groepen zijn veel behapbaarder voor de lokale handhaving. Maar ja, dan moet je als overheid ook daadwerkelijk het stuur in handen nemen en niet alles over de schutting bij gemeentes gooien zoals nu met zoveel dossiers al gebeurd.
 

JMD

Well-known member
Het zou ook wel een boel schelen als ze die extra opvanglocaties eens verdelen over een veelvoud aan gemeenten i.p.v. één of twee mega-opvangcentra voor zo'n 2000 man in een (kleine) gemeente. Verdeel de aantallen over meerdere gebieden, die kleinere groepen zijn veel behapbaarder voor de lokale handhaving. Maar ja, dan moet je als overheid ook daadwerkelijk het stuur in handen nemen en niet alles over de schutting bij gemeentes gooien zoals nu met zoveel dossiers al gebeurd.
Precies dat dus... De landelijke overheid heeft nog steeds niet door dat het niet werkt om grote centra in een kleine gemeente neer te zetten. Maar toch doen ze dat wel, naw omdat daar vandaan dan niet zo veel (in aantal) tegenstand komt, en provincialen kan je vanuit de Randstad toch makkelijk wegzetten als fascisten... ;)
 

Jef400

Well-known member
Ik vind weglopen in dergelijke situaties een zwaktebod. Daarmee geef je aan dat er woorden zijn die je niet aankunt en dat het debat in sommige omstandigheden te zwaar voor je is. Ik sta niet achter de woorden van die FvD'er, begrijp mij niet verkeerd, maar je weet van die lulhannessen dat zo iets voor kan komen. Je moet ze zo min mogelijk podium geven. Juist door weg te lopen geef je die weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member

Ah gossie. Je zou je maar druk maken om teksten van een raadslid van FvD dat je er van gaat huilen.
Het doet me altijd denken aan dit plaatje

Diezelfde types die weglopen zie je bv ook bij de uvA met die docent die zegt dat transgenders niet bestaan (oid). Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar die man moest dus gecanceld worden want hij bood de studenten geen veilige leeromgeving... Tsja, kansloos...
Dat soort mensen die lopen te klagen kijkt alleen maar vanuit hun kant, want als je dan zegt dat er mensen zijn die juist liever niet met die transgenders ed worden geconfronteerd, die moeten zich dan maar aanpassen... Het is altijd zo vanuit 1 kant...

Accepteer elkaar gewoon, accepteer dat mensen anders denken en leer verdorie omgaan met andere meningen. Kleuters. Anders moet je niet de politiek in of gaan studeren ofzo, maar dan sluit je je maar op in een hokje en spreek je alleen maar met mensen die er net zo over denken als jij.
 

zwammy

Well-known member
Hij heeft dan natuurlijk gewoon gelijk, of je bent een man of een vrouw.

Als iemand zich kwalificeert als man, vrouw, kwee, stoeptegel of blauw doekje is natuurlijk niet relevant.
 

JMD

Well-known member
Weerwind dus de mist in toen hij burgemeester van Almere was... Maar gelukkig, hij deed niks fout, want 'hij wist niet dat privegebruik van de dienstauto niet mocht'.... Echt, elke leek weet dat...
 

De Wolf

Well-known member
Nutteloze discussie. Gender is of je je man, vrouw of geen van beiden voelt. Geslacht is iets wat na geboorte vastgesteld wordt.
 
Bovenaan