Binnenlandse politiek

Wigboldus

Well-known member
Ah je moet bijna 2 jaar terug voor een bericht van hem. Uiteindelijk heeft hij niet voor Rutte gekozen, maar voor een samenwerking met VVD, CDA en D66. Hij is altijd heel open geweest over het handelen van hem en van de CU. Soms kun je ook ergens op terugkomen met een goede beredenering. Dat vind ik soms sterker dan stug vasthouden aan iets.

zwammy

Well-known member
Oh, kan er wel wat meer vinden en ook van een stuk korter geleden maar laat jullie maar fijn aan zijn integerheid blijven denken, doe ik dat aan mijn gedachtes 👍

zwammy

Well-known member
D66 misschien even na moeten denken over hun gepreekt over haat op sociale media afgelopen weekend, zeker als je ziet wie er in de zaal zat. Weer zo'n mooie boemerang.

Joost

Well-known member
D66 misschien even na moeten denken over hun gepreekt over haat op sociale media afgelopen weekend, zeker als je ziet wie er in de zaal zat. Weer zo'n mooie boemerang.
Dat lijkt me totaal irrelevant voor de boodschap. Want die was heel helder en zeer terecht.

Hankie

Well-known member
Baudet is in ieder geval op weg naar Davos, voor eigen onderzoek en reportage van de WEF conferentie. Wat een held he.

• Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Inderdaad, een dag later werd het huis van Baudet besmeurd dus hij was zeker aangekomen 👍
Hoho zwammy, je weet toch dat dat soort opmerkingen van Kaag maar 1 kant op gelden... ;)

Er waren al mensen die zeiden "kijk naar de reacties onder de tweet van Kaag hierover en dat geeft aan dat ze gelijk heeft"... Tsja, onder berichten van Wilders, Baudet en Kuzu staat ook de grootst mogelijke haat, maar toch hebben ze dan niet per sé gelijk...

Hankie

Well-known member
Hoho zwammy, je weet toch dat dat soort opmerkingen van Kaag maar 1 kant op gelden... ;)

Er waren al mensen die zeiden "kijk naar de reacties onder de tweet van Kaag hierover en dat geeft aan dat ze gelijk heeft"... Tsja, onder berichten van Wilders, Baudet en Kuzu staat ook de grootst mogelijke haat, maar toch hebben ze dan niet per sé gelijk...
Klopt want die praten niet over polarisatie maar bezigen het.

zwammy

Well-known member
Baudet is in ieder geval op weg naar Davos, voor eigen onderzoek en reportage van de WEF conferentie. Wat een held he.

Geen antwoord op m'n vraag maar neem aan dat het in scène is gezet om Kaag in een kwaad daglicht te stellen.

Oh ja, dat Baudet een clown is was toch vrij bekend.

En polariseren, dat doen juist die mensen in de zaal bij dat congres. Maar goed.

Pascallovic

Well-known member
Ik denk net als D66 dat als je mensen met een blindengeleidehond in je restaurant of taxi weigert je per definitie conservatief bent.

zwammy

Well-known member

JMD

Well-known member

Mooi hondenfluitje weer van D66 richting conservatieven.
Jep. Maar gelukkig is D66 tegen polariseren.

Dit wordt de nieuwe tekst:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Maar de Staatscommissie discriminatie en racisme gaat nog onderzoeken of het wenselijk is om het artikel om te schrijven. Het algemene verbod ("op welke grond dan ook") zou dan voor de opsomming komen. (bron: nos.nl)

Zou het niet gewoon beter zijn om het zo te schrijven:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie, op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Want dat voorkomt dat het een ellenlange opsomming gaat worden.

Bovenaan