Dit is echt goud,
Niet vreemd opkijken dat ze dit straks weghalen.De wijn is fijn!
En tientallen Kamerleden hebben (volgens BNR) hun neveninkomsten niet ingediend... Ben benieuwd hoe veel van hen schande spraken toen Baudet dat niet deed...
Klopt ja.Het verschil met deze kamerleden is dat Thierry ondanks waarschuwingen nog steeds weigerde inzage te geven. Deze kamerleden krijgen dus nog een kans om alsnog via het geitenpaadje hun inkomsten op te geven.
Neveninkomsten kan van alles zijn. Als je een boek geschreven hebt als politicus bijvoorbeeld. Of dat je op 1 of ander congres in weet ik veel welk land mag spreken. Een Omtzigt is lid van de Raad van Europa en heeft daar onder andere op Malta onderzoeken gedaan. De onskosten rond verblijf op Malta wordt dan ook weer door die raad betaald en is dus een vorm van inkomsten. Als je meerdere huizen hebt en er een paar verhuurd zoals van Haga of Westerveld. Dat zijn dan ook neveninkomsten. Soms dat iemand een columnist is ergens, daar krijg je ook een vergoeding voor. Het hoeft allemaal niet zo heel bijzonder of veel werk te zijn. Ome Pechtold kreeg een heel appartement van een diplomaat omdat ie er de plantjes water gaf...Ik vraag me ook altijd af wat die neveninkomsten zijn. Je hoort steeds vaker dat Kamerleden het te druk hebben. Nou vraag ik me af of dit significant meer is dan 10-20-30 enz jaar geleden, maar stel dat dat idd zo is, waarom dan nog allerlei nevenzaken waar je inkomsten mee verdient. Even los van de vraag of het wenselijk is dat je als Kamerlid (met veel directe invloed) ook nog ergens anders inkomsten hebt, kan toch de schijn van belangenverstrengeling geven.
En ja, dat is ook in de Eerste Kamer, gemeenteraden enz, maar die functies zijn niet fulltime, dus zal je er naast een 'gewone' baan moeten hebben
Kleine lettertjes: prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas
Ondanks de belofte dat het prijsplafond voor gas en stroom gaat gelden voor een gebruik tot 1200 kuub gas per jaar en 2900 kilowattuur stroom, blijkt dat dit in de praktijk voor veel huishoudens niet het geval gaat zijn. Alleen mensen die een extreem gemiddeld energieverbruik hebben, krijgen hun...www.rtlnieuws.nl
Je zou er ook maar een begrijpelijke regeling van maken.
Man man man wat maken ze het weer ingewikkeld, oftewel je gaat dus gewoon weer een Jezus bedrag betalen.