Binnenlandse politiek

BlauwVinger

Well-known member
Surinaamse stichtingen naar rechter om datum excuses slavernijverleden

Vijf Surinaamse stichtingen in Nederland spannen een kort geding aan tegen het kabinet over de Nederlandse excuses voor het slavernijverleden. De organisaties eisen dat op 19 december nog geen excuses worden gemaakt.

Nu dreigt opnieuw te gebeuren dat witte mensen aan zwarte mensen opleggen wat er moet gebeuren, zo wordt dat gevoeld.

Ik ben verbijsterd over deze fascistoïde en discriminatoire dwingelandij van en door negers.

We hebben de blues te danken aan de slavernij. Dat lijkt mij bepaaldelijk geen aanleiding voor excuses. Dankjewel is op zijn plaats.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Misschien moeten we maar gewoon de rijkdom van de Oranje's af te pakken, dat te verdelen onder alle ABC'ers. Ze daarna terug daarheen brengen en ze een fijn leven wensen.

Max

Administrator
Forumleiding
Eigenlijk zijn het excuses voor een zeer selecte groep nazaten. De kans dat onze DVK voorvaderen betrokken laat staan geprofiteerd hebben van de slavernij is betrekkelijk klein.

zwammy

Well-known member
Kunnen ze precies uitzoeken, begin maar bij de grachtenpanden in Amsterdam. Ik voel me in ieder geval niet aansprakelijk voor mijn voorouders uit de mijnen en de plaggenhutten.

erka

Well-known member
Mogelijk mijneed door de hoge ambtenaren bij de verhoren toeslagenaffaire. Goh, je verwacht het niet he.

JMD

Well-known member
En tientallen Kamerleden hebben (volgens BNR) hun neveninkomsten niet ingediend... Ben benieuwd hoe veel van hen schande spraken toen Baudet dat niet deed...

Max

Administrator
Forumleiding
En tientallen Kamerleden hebben (volgens BNR) hun neveninkomsten niet ingediend... Ben benieuwd hoe veel van hen schande spraken toen Baudet dat niet deed...

Moeten ze toch gaan regelen dat men die inkomsten dan maar gaat schatten en van hun toelage afhaalt.

Bovenaan