Ben zeer benieuwd hoe het boerenprotest aan het einde van de dag geframed gaat worden. Tot nu toe zie ik alleen maar hele normale mensen voor de camera verschijnen bij de NOS.
Die hebben ze dus ruim overtreden.Ik volg het niet. Hoop alleen wel dat dit keer de verkeersregels wel voor de boeren gelden. Zijn toch gevaarlijke situaties ontstaan tijdens eerdere protesten.
Via binnenwegen.Hoe moeten ze anders naar Stroe?
Haha ja dat levert geen gevaarlijke acties op als je een protest van 3 dagen krijgt door heel het land dan.Via binnenwegen.
Met de auto.Hoe moeten ze anders naar Stroe?
Die hebben ze dus ruim overtreden.
Wat betreft de politici: een aantal is door de NCTV afgeraden er heen te gaan. Hun veiligheid was niet te garanderen.
Haha ja dat levert geen gevaarlijke acties op als je een protest van 3 dagen krijgt door heel het land dan.
Verder kan Tjeerd wel genoeg zeggen, dit zegt de boer
Ach ja, protesten gaan alleen nog maar groter worden, dus kunnen ze er alvast aan wennenTijd dat men eens gaat handhaven. Toch redelijk schandalig dat zij zogenaamd boven de wet en de verkeersveiligheid staan, omdat ze op een tractor zitten.
Klopt, misschien moeten ze het gewoon zo doen alsin frankrijkAls iedereen zich aan de verkeersregels houdt, dan krijg je wellicht ook ongemak maar zou het wel veilig moeten zijn.
Of de trein zijn ze ook gelijk mileubewust bezigMet de auto.
Die stoten ook uit. Dan moeten ze maar op de fiets.Of de trein zijn ze ook gelijk mileubewust bezig
Wat je "Den Haag" wat mij betreft zeker kunt verwijten is dat al tientallen jaren werd gewaarschuwd voor de problemen van de destijds almaar groeiende veestapel en dat je op een gegeven moment de rekening gepresenteerd krijgt. Die leek er te komen na de rechterlijke uitspraak, maar zelfs daarna is er nog een poosje getreuzeld met daar nou eens echt beleid op te maken. Tsja en dan nu wordt in één keer fors ingegrepen, terwijl dat ook gewoon over een lange periode van jaren uitgesmeerd had kunnen worden. Maar goed, duidelijk is dat niemand in de politiek zich daar echt de vingers aan wilde branden.Het is een groep die bewezen verantwoordelijk is voor het allergrootste deel van de stikstofuitstoot. En dat gebeurt dan ook nog voor het grootste gedeelte voor goederen die naar het buitenland worden geexporteerd.
Het bezoeken van bewindslieden in hun privesituatie wordt goedgepraat, het lijkt volstrekt normaal om snelwegen te blokkeren.
Waar komt toch die sympathie vandaan voor boeren?
In de krant vanochtend kwam een boer aan het woord die het merkwaardig vond dat er vanuit Den Haag een voorkeur was voor het bouwen van in plaats van het faciliteren van de voedselproductie. Het ziet er buiten toch groener uit dan ooit. Dat was ook een normale man, maar als je dat soort teksten laat horen ben je alle realiteit kwijt.
Maar het is vooralsnog niet duidelijk hoe eea ingevuld gaat worden en ik heb niet de indruk dat dit jaar nog honderden boeren onteigend gaan worden. Ik denk dat het nu ook over vele jaren uitgesmeerd gaat worden.Wat je "Den Haag" wat mij betreft zeker kunt verwijten is dat al tientallen jaren werd gewaarschuwd voor de problemen van de destijds almaar groeiende veestapel en dat je op een gegeven moment de rekening gepresenteerd krijgt. Die leek er te komen na de rechterlijke uitspraak, maar zelfs daarna is er nog een poosje getreuzeld met daar nou eens echt beleid op te maken. Tsja en dan nu wordt in één keer fors ingegrepen, terwijl dat ook gewoon over een lange periode van jaren uitgesmeerd had kunnen worden. Maar goed, duidelijk is dat niemand in de politiek zich daar echt de vingers aan wilde branden.
Absoluut. Past ook prima in het plaatje van te weinig leraren, te weinig huizen en instorten parkeergarages.Wat je "Den Haag" wat mij betreft zeker kunt verwijten is dat al tientallen jaren werd gewaarschuwd voor de problemen van de destijds almaar groeiende veestapel en dat je op een gegeven moment de rekening gepresenteerd krijgt. Die leek er te komen na de rechterlijke uitspraak, maar zelfs daarna is er nog een poosje getreuzeld met daar nou eens echt beleid op te maken. Tsja en dan nu wordt in één keer fors ingegrepen, terwijl dat ook gewoon over een lange periode van jaren uitgesmeerd had kunnen worden. Maar goed, duidelijk is dat niemand in de politiek zich daar echt de vingers aan wilde branden.
Wordt lastig. De trein rijdt wel langs Stroe, maar er is geen station.Of de trein zijn ze ook gelijk mileubewust bezig