Binnenlandse politiek

Hankie

Well-known member
En hij bedenkt het dus zelf niet, maar moet er op gewezen worden. En niet alleen in zijn oude functie maar tot vorige week dus ook als nieuwe minister. En hij vind de beveiliging te lastig (sja...waarom zou die er nou opzitten) en vergat zijn wachtwoord. Echt hilarisch.

Elk kamerlid dat hem nu nog serieus neemt, kan zichzelf gewoon niet meer serieus nemen.
Voorafgaande aan het debat dekte Rutte hem niet, dus ik denk dat het klaar is.

Maar het te lastig is wel een teken naar de IT van de overheid. Complexiteit van wachtwoorden en de snelle verlooptijden is een onhandige, gevaarlijke en achterhaalde techniek.

erka

Well-known member
Voorafgaande aan het debat dekte Rutte hem niet, dus ik denk dat het klaar is.

Maar het te lastig is wel een teken naar de IT van de overheid. Complexiteit van wachtwoorden en de snelle verlooptijden is een onhandige, gevaarlijke en achterhaalde techniek.

Ik werk zelf ook bij een overheid en bij ons gaan alle wachtwoorden eruit op termijn.

Hankie

Well-known member
Ik werk zelf ook bij een overheid en bij ons gaan alle wachtwoorden eruit op termijn.
Uiteraard passwordless is de toekomst, maar het proces duurt erg lang en de IT is zo versnipperd (voor elk wissewasje een vaak oude applicatie) dat het heel complex zal zijn.

erka

Well-known member
Ik verbaas me daarom ook wel hoe dat bij de rijksoverheid gaat. Blackberry's... die hebben ze er bij ons al tien jaar geleden uitgegooid.

JMD

Well-known member
Ja, we hebben al een app op de telefoon en steeds meer toepassingen gaan via de app. Net zoals met bankieren.
Jep. Wij moeten idd ook via een app inloggen (oke, nu nog 2 factorautorisatie, eerst wachtwoord, dan app). En hoewel ik het snap dat dit veiliger is, moet je natuurlijk niet je telefoon vergeten (of nog erger: kwijtraken).

erka

Well-known member
Jep. Wij moeten idd ook via een app inloggen (oke, nu nog 2 factorautorisatie, eerst wachtwoord, dan app). En hoewel ik het snap dat dit veiliger is, moet je natuurlijk niet je telefoon vergeten (of nog erger: kwijtraken).
Nou, die is Hugo niet kwijt. Want dan kan hij niet tijdens het debat appen.

• Geweldig
Waarderingen: JMD

Hankie

Well-known member
En dan? Inloggen via telefoon ofzo?

Via een authenticatie app op de telefoon, hardware token of biometrie.

Ik verbaas me daarom ook wel hoe dat bij de rijksoverheid gaat. Blackberry's... die hebben ze er bij ons al tien jaar geleden uitgegooid.

Het gaat dan nog om de software van Blackberry en niet de telefoons.

Het is en blijft een prutser die de Jonge, dan kan je echt beter gewoon je mond houden.

Max

Administrator
Forumleiding
Hugo de Jonge zijn actieve herinnering is nog slechter dan die van Rutte. Honderden berichtjes gewisseld met Sywert. Hoe ijdel kun je zijn dat je toch nog voor de volgende ministerpost bent gegaan?

Joost

Well-known member
Hugo de Jonge zijn actieve herinnering is nog slechter dan die van Rutte. Honderden berichtjes gewisseld met Sywert. Hoe ijdel kun je zijn dat je toch nog voor de volgende ministerpost bent gegaan?
Ik was wel benieuwd maar de link loopt dood helaas.

erka

Well-known member
Ik was wel benieuwd maar de link loopt dood helaas.

Zou hij vandaag overleven?

Onwaarschijnlijke leugenaar is het.

zwammy

Well-known member
Haha die blijft gewoon zitten, en anders komt die over een maand of 2 wel weer ergens anders terug. Sommige mensen zouden het een bananenrepubliek noemen

• Leuk

Jamel

Administrator
Forumleiding

Zou hij vandaag overleven?

Onwaarschijnlijke leugenaar is het.
Morgen is het debat, dus vandaag overleeft hij nog wel.

• Leuk

JMD

Well-known member
Morgen is het debat, dus vandaag overleeft hij nog wel.
En morgen lijkt hij ook te overleven

Niet zo heel verrassend, de coalitiepartijen houden elkaar de hand boven het hoofd. Ze hebben er zo'n teringzooi van gemaakt dat de volgende keer een minister van VVD of D66-huize in de problemen komt en dan kunnen ze dit als wisselgeld gebruiken.

Bovenaan