Wellicht. Maar Rutte was tussen het aftreden van het vorige kabinet en de verkiezingen toch duidelijk genoeg over zijn intenties. Uit helemaal niets bleek dat hij ook maar een seconde dacht aan terugtreden als politiek leider (en dus een verlenging van zijn periode als MP als ze weer de grootste zouden worden) van de VVD. Dus het spijt me zeer, maar een ieder die op de VVD heeft gestemd is in mijn ogen direct verantwoordelijk voor de totstandkoming van dit kabinet en daarmee weer vier jaar kutbeleid waar de rijken rijker worden en startend en hulpbehoevend Nederland verder in de shit geduwd wordt.Ik kan me best vinden in een gedeelte van je frustratie maar ik vind deze zin wel erg kort door de bocht.
Alternatief is stemmen op luchtfietsers op links en fascistische engerdjes op rechts (ok ok, ook een tikje kort door de bocht) waardoor je uit komt bij de minst kwade. Maar dat zijn mijn 2 centen.
IK vind wel dat Rutte de eer aan zichzelf had moeten houden, dan had je wellicht iets vernieuwends gekregen maar van Kaag word ik ook niet vrolijk.
De mensen die in de gewiekste praatjes van Kaag getrapt zijn, neem ik het ietsje minder kwalijk. Evenals de goedgelovigen die op de CU hebben gestemd. En de CDA-ers zou je nog het excuus kunnen geven dat de grootste beerput over de praktijken rondom hun beste man pas vlak na de verkiezingen open ging.