Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Je doelt op de uitzending na de verkiezing. Toen zat iedereen sacherijnig aan tafel, op Fortuyn na.
Witteman kreeg naderhand veel kritiek. Naar mijn bescheiden mening onterecht.
Wat ook wel leuk was, dat als Fortuyn zich ongemakkelijk voelde tijdens een talkshow hij zonder antwoord te geven, gewoon opstapte
Dat was na de gemeenteraadsverkiezingen idd. (want bij de TK-verkiezing was hij al overleden)
Ik ben toen speciaal voor dat debat opgebleven (was ver na middernacht), en werd niet teleurgesteld. Dat was 45 minuten vuurwerk.
Kwam het laatst op YT tegen en heb het nogmaals bekeken, ook een kleine 20 jaar na dato nog steeds fantastisch om te zien ('ik hoop dat meneer Melkert nog iets vrolijker wordt' aldus kwajongen Fortuyn, die chagrijnige kop van Melkert werd alleen maar erger). Vlak voor de verkiezingen van maart afgelopen jaar was er een Nacht van de Verkiezingen (gemaakt door het team van Andere Tijden) waarin o.a. teruggekeken werd op die nacht.
 

gevegt

Well-known member
Pim Fortuyn, een politieke dandy, ontmoette mij onder andere op de ochtend na de publicatie van een geruchtmakend interview in De Volkskrant in Februari 2002. De kop luidde : 'de islam is een achterlijke cultuur'.

Mijn werkgever beschouwde mij als een vooruitgeschoven pion en gelegenheids-lobbyist om 'onze branche-belangen te kunnen behartigen in de Tweede kamer'. Ik werd op betaald reces getrakteerd om in Engeland twee weken lang met mezelf in conclaaf en afzondering te gaan in het graafschap Yorkshire. Ter overpeinzing. Ik koos die bestemming nadat ik de fixture list van Engels voetbal had geraadpleegd en dat sprak tot de verbeelding.
Hoewel mijn kennis van het Engelse voetbal zeer beperkt is, ga ik er spoorslags vanuit dat de clubs die je bezocht hebt ultra rechtse supporters hadden, en er zeker geen tribune vol zat met negers.
 

zwammy

Well-known member
Oei, de gekkie die Kaag en de Jonge heeft lastig gevallen heeft dus ook Hiddema lastig gevallen, en die blijkt bij de FVD te zitten. Kijken wanneer dit op de npo komt.
 

BlauwVinger

Well-known member
En fin, ik trok mij terug in een idyllische b&b met lambriseringen en eikenhouten plafondbalken en gecapitonneerde chesterfields en knapperend open haardvuur met het bij mijn werkgever gedeclareerde boeken- oeuvre van Pim Fortuyn. Zeg maar ‘studiemateriaal’. Engels ontbijtje erbij. Gedeclareerde scrambled eggs en zo. Sandwichlunch. Steak & kidney pief or dinner.

Ondertussen verkende ik met mijn lease-auto van het bedrijf, een dikke Engelse Rover (inclusief gedeclareerde benzine) de rustieke omgeving en stuitte pardoes op grounds waar een voetbalwedstrijd gepland stond. Toevalligerwijs.

Na terugkeer liet ik de directie weten geen trek te hebben in deze poppenkast. Dat bleek de aanloop te worden naar een ‘vervroegd afscheid’, gelardeerd met een gouden handdruk. Motief:

‘Incompatibilité d’humeur’.

En nu zit ik gevangen in een moslimland met een kutuitzicht. Pim, je wordt bedankt. Oh, de ironie…



3ojFRNv.jpg
 

gevegt

Well-known member
Mooie foto BV, maar in mijn herinnering zag dat zwembad er toch echt anders uit.
En ik mis een duikbril, maar dat geheel terzijde.
 

zwammy

Well-known member
Klaver denkt weer een keer niet goed na voordat hij beschuldigingen plaatst. Kijk altijd eerst even je eigen partijgenoten na voordat je blaat.
 

zwammy

Well-known member
Het is weer gezellig bij groen links op Twitter 😂😂😂

De ene naar de andere beschuldiging komt voorbij. Tijd voor popcorn
 

SanMark.

Well-known member
Zijn er eigenlijk nog mensen terug gekomen op de beschuldigingen aan het adres van FvD om dat milieu christen freaky mannetje dat banden onderhoud met GL en die terroristen van Rebellion ?
 
Bovenaan