Mensen die mij goed kennen (daar zitten er ook een aantal van hier op het forum) weten dat ik van nature zeer vredelievend ben. Iemand die niet snel boos te krijgen is en altijd het goede in de ander tracht te zien. Ik ken eigenlijk gevoelens van haat niet eens.
Maar.. Als ik de beelden voorbij zie komen van dat stelletje huichelaars op het bordes, met hun mooie pakken aan en hun brede glimlach, dan komen er gevoelens naar boven die ik echt zelden heb. Ik heb eigenlijk gewoon een hartgrondige hekel aan een aantal van die lui, besefte ik me vandaag. Ze liegen en bedriegen de boel structureel. Ze zijn eindverantwoordelijk voor het leed van tienduizenden mensen en hebben het nog steeds niet opgelost. Ze zijn aan alle kanten ontmaskerd, verantwoordelijk gehouden, uiteindelijk zelfs gedwongen afgetreden. Een aantal van hen is verantwoordelijk voor beleid waardoor direct en indirect honderdduizenden mensen onder de armoedegrens leven. Dankzij hun stupiditeit kan geen enkele starter een woning vinden, zitten de meeste studenten met tienduizenden euro's schuld voordat ze daadwerkelijk aan het leven kunnen beginnen. Zitten tientallen Afghanen die zich jarenlang voor ons hebben ingezet in doodsangst met hun hele familie ondergedoken, als ze niet al zijn vermoord. Is de gemiddelde wachtlijst in de GGZ, door allerlei bezuinigingen en domme maatregelen, inmiddels opgelopen tot een landelijk gemiddelde van 9 maanden.
En tóch staan ze er weer, breed grijnzend. Nietszeggende oneliners uitkramend als "nu moeten we doorpakken". Wederom in het pluche geholpen door egoïstisch Nederland. Ik vind het echt te walgelijk voor woorden.
Sorry, dat moest er even uit.