Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Dit is nou typisch het niveau van de Nederlandse pers. Het halve land staat onder water (figuurlijk nu al en over een paar jaar ook letterlijk), ondernemers vallen bij bosjes om, oversterfte is enorm, het kabinet prutst onwaarschijnlijk, toeslagenaffaire, Groningengas
en wat vragen we aan een nieuwe minister: of ze het verschil weet tussen een sergeant en een majoor.
 

De Wolf

Well-known member
LB allemaal.

De outfits van Karien "Omber" Van Gennip en Micky Adriaansens (dacht eerst dat het Kaag was) vind ik pas schandalig.

Knipsel.JPG
 

zwammy

Well-known member
Dit is nou typisch het niveau van de Nederlandse pers. Het halve land staat onder water (figuurlijk nu al en over een paar jaar ook letterlijk), ondernemers vallen bij bosjes om, oversterfte is enorm, het kabinet prutst onwaarschijnlijk, toeslagenaffaire, Groningengas
en wat vragen we aan een nieuwe minister: of ze het verschil weet tussen een sergeant en een majoor.

Daar was je nog niet achter gekomen na 2 jaar die jip en janneke vragen bij de persconferenties.

Als er 1 ding is wat de Nederlandse pers is is het objectief. Braaf zitten en hopen dat je een koekje krijgt van Rutte.
 

Maasveld

Well-known member
Dit is nou typisch het niveau van de Nederlandse pers. Het halve land staat onder water (figuurlijk nu al en over een paar jaar ook letterlijk), ondernemers vallen bij bosjes om, oversterfte is enorm, het kabinet prutst onwaarschijnlijk, toeslagenaffaire, Groningengas
en wat vragen we aan een nieuwe minister: of ze het verschil weet tussen een sergeant en een majoor.
Nou ja, over de andere zaken gaat ze ook niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Karien valt qua kleur het meeste op en die ander moet schijnbaar op Kaag lijken. Zal wel die rechts naast Karien betreffen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mensen die mij goed kennen (daar zitten er ook een aantal van hier op het forum) weten dat ik van nature zeer vredelievend ben. Iemand die niet snel boos te krijgen is en altijd het goede in de ander tracht te zien. Ik ken eigenlijk gevoelens van haat niet eens.

Maar.. Als ik de beelden voorbij zie komen van dat stelletje huichelaars op het bordes, met hun mooie pakken aan en hun brede glimlach, dan komen er gevoelens naar boven die ik echt zelden heb. Ik heb eigenlijk gewoon een hartgrondige hekel aan een aantal van die lui, besefte ik me vandaag. Ze liegen en bedriegen de boel structureel. Ze zijn eindverantwoordelijk voor het leed van tienduizenden mensen en hebben het nog steeds niet opgelost. Ze zijn aan alle kanten ontmaskerd, verantwoordelijk gehouden, uiteindelijk zelfs gedwongen afgetreden. Een aantal van hen is verantwoordelijk voor beleid waardoor direct en indirect honderdduizenden mensen onder de armoedegrens leven. Dankzij hun stupiditeit kan geen enkele starter een woning vinden, zitten de meeste studenten met tienduizenden euro's schuld voordat ze daadwerkelijk aan het leven kunnen beginnen. Zitten tientallen Afghanen die zich jarenlang voor ons hebben ingezet in doodsangst met hun hele familie ondergedoken, als ze niet al zijn vermoord. Is de gemiddelde wachtlijst in de GGZ, door allerlei bezuinigingen en domme maatregelen, inmiddels opgelopen tot een landelijk gemiddelde van 9 maanden.

En tóch staan ze er weer, breed grijnzend. Nietszeggende oneliners uitkramend als "nu moeten we doorpakken". Wederom in het pluche geholpen door egoïstisch Nederland. Ik vind het echt te walgelijk voor woorden.

Sorry, dat moest er even uit.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wederom in het pluche geholpen door egoïstisch Nederland. Ik vind het echt te walgelijk voor woorden.
Ik kan me best vinden in een gedeelte van je frustratie maar ik vind deze zin wel erg kort door de bocht.
Alternatief is stemmen op luchtfietsers op links en fascistische engerdjes op rechts (ok ok, ook een tikje kort door de bocht) waardoor je uit komt bij de minst kwade. Maar dat zijn mijn 2 centen.
IK vind wel dat Rutte de eer aan zichzelf had moeten houden, dan had je wellicht iets vernieuwends gekregen maar van Kaag word ik ook niet vrolijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan