Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op televisie een minderwaardig mens genoemd worden en niemand die ingreep. Dat staat me nog wel bij. Was heel bijzonder
Ohja, dat heb ik weleens gezien inderdaad. Vrij bizar.

Pim Fortuyn was een revolutionair denker. Veel van zijn standpunten worden in de huidige tijd vertegenwoordigd door partijen die we als 'linkse Moslimknuffelaars' beschouwen.

Nota bene een dag voor de moord werd bijvoorbeeld dit prachtige dialoog uitgezonden op de Nederlandse televisie:

 

zwammy

Well-known member
Ja, dat maakte het bijzonder. Het linkse blok wat de meest smakeloze zooi zonder inhoudt over tafel kon gooien zonder dat er maar iemand iets had van waar zijn we nu eigenlijk in godsnaam mee bezig.

En toen in mei die krokodillentranen. Bah bah, vuil smerig kutvolk was dat.
 

gevegt

Well-known member
Fortuyn was vooral een opportunist die door het hele politieke spectrum heeft gewandeld en overal met ruzie is weggegaan.
 

JMD

Well-known member
Ik heb me op latere leeftijd wel wat verdiept in Pim Fortuyn en er zodoende achter ben gekomen dat hij geheel ten onrechte is neergezet als een moslimhatende fascist. En dat is op zich natuurlijk vrij gevaarlijk.
Jep. Maar kijk dan nog eens 15 jaar eerder terug naar Hans Janmaat. Die werd nota bene vervolgd voor uitspraken waar niemand nu meer van op kijkt. Het waren gewoon andere tijden. Overigens werd ook Janmaat natuurlijk het slachtoffer van een aanslag (hotel waar zijn partij vergaderde werd in brand gestoken), zijn partner werd daardoor blijvend invalide.

Het grote punt met al deze partijen (FVD, CD, LPF) is dat vaak de lijsttrekker nog wel enigszins normaal is (alhoewel je daar bij Baudet ook aan kan twijfelen), maar dat het een hele grote groep kneuzen aantrekt. Als je ziet wat er nu bij het FVD rondloopt, dan valt zelfs het gespuis wat bij de LPF meedeed nog mee. (waarbij aangetekend dat de LPF-ers zeker niet racistisch/fascistisch waren)
 

JMD

Well-known member
Fortuyn was vooral een opportunist die door het hele politieke spectrum heeft gewandeld en overal met ruzie is weggegaan.
Zeker. Maar je kan niet ontkennen dat de beste man op veel punten gewoon gelijk had. Dat mensen dat niet wilden horen (waar zeker in de jaren '90 echt sprake van was) is een ander verhaal.
 

gevegt

Well-known member
Zeker. Maar je kan niet ontkennen dat de beste man op veel punten gewoon gelijk had. Dat mensen dat niet wilden horen (waar zeker in de jaren '90 echt sprake van was) is een ander verhaal.
Natuurlijk kan ik dat wel ontkennen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep. Maar kijk dan nog eens 15 jaar eerder terug naar Hans Janmaat. Die werd nota bene vervolgd voor uitspraken waar niemand nu meer van op kijkt. Het waren gewoon andere tijden. Overigens werd ook Janmaat natuurlijk het slachtoffer van een aanslag (hotel waar zijn partij vergaderde werd in brand gestoken), zijn partner werd daardoor blijvend invalide.

Het grote punt met al deze partijen (FVD, CD, LPF) is dat vaak de lijsttrekker nog wel enigszins normaal is (alhoewel je daar bij Baudet ook aan kan twijfelen), maar dat het een hele grote groep kneuzen aantrekt. Als je ziet wat er nu bij het FVD rondloopt, dan valt zelfs het gespuis wat bij de LPF meedeed nog mee. (waarbij aangetekend dat de LPF-ers zeker niet racistisch/fascistisch waren)
Stop maar met twijfelen, Baudet is de gekste en de gevaarlijkste van allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Maasveld

Well-known member
Woorden doen er altijd toe, vooral als je een vooraanstaand persoon bent.
Er is echter maar 1 persoon verantwoordelijk voor de dood van Fortuijn.
Verantwoordelijk was wellicht inderdaad niet het juiste woord. "hebben bijgedragen aan" had de lading wat meer gedekt.
 

gevegt

Well-known member
Verantwoordelijk was wellicht inderdaad niet het juiste woord. "hebben bijgedragen aan" had de lading wat meer gedekt.
Ook dat betwijfel ik.
vd Graaf was daarvoor al zo geradicaliseerd dat hij het waarschijnlijk ook zonder die uitspraken wel had gedaan.
 

SanMark.

Well-known member
Men schept een klimaat. Daarin verschillen Van Dam en Rössenmöller niet heel erg van FvD. Alleen heeft FvD iets rechtstreekser toegang tot totale idioten en ligt er een wat concreter voorbeeld met Amerika.
en die andere Pvda'er waar ik de naam even van kwijt ben.
 

gevegt

Well-known member
Yes die bedoel ik. Heel de groep tegen Fortuyn in de uitzendingen.

Wat je nu nog wel eens in talkshows ziet als daar iemand van de PVV of FvD zit, dat er toevallig net 5 anderen zitten van het linkse geloof.
Je doelt op de uitzending na de verkiezing. Toen zat iedereen sacherijnig aan tafel, op Fortuyn na.
Witteman kreeg naderhand veel kritiek. Naar mijn bescheiden mening onterecht.
Wat ook wel leuk was, dat als Fortuyn zich ongemakkelijk voelde tijdens een talkshow hij zonder antwoord te geven, gewoon opstapte
 

BlauwVinger

Well-known member
Pim Fortuyn was 'hot' en een graag geziene gast in het programma Business Class van Harry Mens. Dat programma werd 'soft' gesponsord door een onderneming waarvan ik destijds de honneurs waarnam als 'hoofd communicatie & pr'. In die hoedanigheid heb ik Pim Fortuyn regelmatig achter de schermen gesproken in het Oranje Hotel in Noordwijk waar op zondagochtenden de live-opnames plaats vonden.

Op een gegeven moment werd ik uitgenodigd om me te kandideren voor zijn partij met het oog op de verkiezingen en verscheen voor een of andere aanstellingscommissie, waarvan F16-expert Mat Herben één van de leden was. Er werd tijdens die sessie geconstateerd dat ik een uitstekende partijwoordvoerder zou kunnen zijn voor 'sportzaken'.
 

Hankie

Well-known member
Pim Fortuyn was 'hot' en een graag geziene gast in het programma Business Class van Harry Mens. Dat programma werd 'soft' gesponsord door een onderneming waarvan ik destijds de honneurs waarnam als 'hoofd communicatie & pr'. In die hoedanigheid heb ik Pim Fortuyn regelmatig achter de schermen gesproken in het Oranje Hotel in Noordwijk waar op zondagochtenden de live-opnames plaats vonden.

Op een gegeven moment werd ik uitgenodigd om me te kandideren voor zijn partij met het oog op de verkiezingen en verscheen voor een of andere aanstellingscommissie, waarvan F16-expert Mat Herben één van de leden was. Er werd tijdens die sessie geconstateerd dat ik een uitstekende partijwoordvoerder zou kunnen zijn voor 'sportzaken'.
Gemiste kans dus, dat hadden spraakmakende vergaderingen geweest.
 

BlauwVinger

Well-known member
Pim Fortuyn, een politieke dandy, ontmoette mij onder andere op de ochtend na de publicatie van een geruchtmakend interview in De Volkskrant in Februari 2002. De kop luidde : 'de islam is een achterlijke cultuur'.

Mijn werkgever beschouwde mij als een vooruitgeschoven pion en gelegenheids-lobbyist om 'onze branche-belangen te kunnen behartigen in de Tweede kamer'. Ik werd op betaald reces getrakteerd om in Engeland twee weken lang met mezelf in conclaaf en afzondering te gaan in het graafschap Yorkshire. Ter overpeinzing. Ik koos die bestemming nadat ik de fixture list van Engels voetbal had geraadpleegd en dat sprak tot de verbeelding.
 
Bovenaan