Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Wetenschappers die het belangrijker vinden dat ze woke zijn dan dat ze wetenschapper zijn, idd die neem ik niet serieus
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jammer dat de opvolger van Hugo de Jonge waarschijnlijk van D66 komt. @zwammy zijn favoriet Bruls lijkt mij ook uitermate geschikt.
 

JMD

Well-known member
Kan iemand mij uitleggen waarom er van overheidswege gestuurd wordt op het steeds meer binnenhalen van datacenters.
Deze krijgen stroom voor een fractie van het tarief wat de gewone burger betaalt, ze krijgen stroomgarantie (dus als er om wat voor reden dan ook niet genoeg stroom is krijgen zij voorrang) en op die plekken zou je ook andere dingen kunnen doen (zonnepark, windmolens, kerncentrale (oke, erg optimistisch), ...)


Overigens wel positief dat in het nieuwe regeerakkoord staat dat men de optie van kernenergie serieus gaat onderzoeken. Dat is een goede stap!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vraag mij af of datacenters nou zoveel banen opleveren. Ik weet ook niet of de aanwezigheid verder een bijdrage heeft voor het vestigingsklimaat.
 

gevegt

Well-known member
Kan iemand mij uitleggen waarom er van overheidswege gestuurd wordt op het steeds meer binnenhalen van datacenters.
Deze krijgen stroom voor een fractie van het tarief wat de gewone burger betaalt, ze krijgen stroomgarantie (dus als er om wat voor reden dan ook niet genoeg stroom is krijgen zij voorrang) en op die plekken zou je ook andere dingen kunnen doen (zonnepark, windmolens, kerncentrale (oke, erg optimistisch), ...)


Overigens wel positief dat in het nieuwe regeerakkoord staat dat men de optie van kernenergie serieus gaat onderzoeken. Dat is een goede stap!
Wiebes en Blok.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka
Bovenaan