Binnenlandse politiek

Joost

Well-known member
Kan iemand mij uitleggen waarom er van overheidswege gestuurd wordt op het steeds meer binnenhalen van datacenters.
Deze krijgen stroom voor een fractie van het tarief wat de gewone burger betaalt, ze krijgen stroomgarantie (dus als er om wat voor reden dan ook niet genoeg stroom is krijgen zij voorrang) en op die plekken zou je ook andere dingen kunnen doen (zonnepark, windmolens, kerncentrale (oke, erg optimistisch), ...)


Overigens wel positief dat in het nieuwe regeerakkoord staat dat men de optie van kernenergie serieus gaat onderzoeken. Dat is een goede stap!

Wordt daar op gestuurd dan? Ik dacht juist dat er geen sturing of beleid was met als gevolg dat iedere gemeente dat zelf lekker kon regelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijstje is alweer gelekt:


Zal vast kloppen, maar met wat reuring zal de uiteindelijke bezetting waarschijnlijk iets afwijken. Hugo de Jonge naar onderwijs, dat is wel goed nieuws voor @JMD. Iemand die echt bekend is met het onderwijs.

Ernst Kuipers die het gat wat Hugo achterlaat moet zien te vullen.
 

JMD

Well-known member
Sophie in 't Veld op BuZa.. Pffff...

Kuipers op VWS, ik had liever Levi gehad, maar die hoeft niet zo nodig de politiek in. Aan Kuipers kon je al maanden zien dat hij dit wilde.
Ben overigens allang blij dat het Paternotte niet wordt.


En ach, De Jonge op onderwijs. Na 20 jaar docent zijn ben ik er wel achter dat het geen ene moer uitmaakt wie er op dat departement zit. We hebben 'externen' gehad (Van Bijsterveldt, Plasterk, Dekker), we hebben 'internen' gehad (Slob), het is allemaal drie keer niks. Ze luisteren niet naar de docenten, knallen er hun eigen stokpaardjes door die de volgende minister weer moet opruimen. En wie zitten er met de gebakken peren, de docenten en leerlingen, elke keer weer. En het is zo simpel voor het VO: maximaal 20 lessen per week, maximaal 25 leerlingen per klas. En de resultaten zullen omhoog schieten en naw zijn er dan meer mensen die voor de klas willen staan.
 

zwammy

Well-known member
Ach ja, je krijgt waar je op gestemd hebt. Zoals Amsterdam met gl zit opgescheept zitten wij het met Kaag en rutte. Het zij zo
 

De Wolf

Well-known member
Wopke op veiligheid.

Beatrice de Graaf gaat voor de CU de rechtsbescherming doen. Lijkt mij wel een goeie kandidaat.
 

erka

Well-known member
Wat een treurig interview van Rutte. Echt, hiermee krijgt hij heel Nederland over zich heen en terecht. Het ligt aan iedereen behalve aan Rutte en veranderen? Welnee joh. Daar stinkt alleen maar Kaag in.
 

zwammy

Well-known member
Wat groen links vrienden van je die wel anders gaan stemmen of houden jullie die wethouder nog even in het zadel?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat groen links vrienden van je die wel anders gaan stemmen of houden jullie die wethouder nog even in het zadel?

Ik kan niet helemaal overzien wat het stemgedrag is, maar ik ben niet bekend met het op GL stemmen van vrienden. De enige 100% GL stemmers die ik ken zijn familie van moederskant.
 

SanMark.

Well-known member
Kaag op financiën en Ollogren op defensie. Nederland moet echt kapot tot aan de laatste steen/cent.

Meld Lambie.
 

JMD

Well-known member
Een VVDer als minister van PO en VO. Iig geen De Jonge op onderwijs dus (hoera), maar of een VVDer op PO/VO nou zoveel beter is. VVD is meestal van het schaduwonderwijscircuit (want daar zit het geld en is voor de kinderen van VVDers) en het reguliere onderwijs interesseert ze weinig.

Ben heel benieuwd welke VVDer dat gaat worden...
 
Bovenaan