Binnenlandse politiek

De Wolf

Well-known member
Ik denk een paar keer een minister die op moet stappen. Mocht Hugo een functie elders krijgen in het kabinet dan is het binnen een jaar ook einde verhaal voor hem.
 

erka

Well-known member
Tuurlijk wel. Een kabinet kan alleen weggestuurd worden door een meerderheid van de Kamer. De coalitiepartijen houden elkaar continu angstvallig vast in lastige stemmingen, en die gaan echt geen motie van wantrouwen tegen het kabinet steunen. Al komt er weet ik wat voor oordelen uit die parlementaire enquetes. Want de coalitiepartijen staan zo ongeveer allemaal op verlies in peilingen...

Je vergeet even dat ze ook onderling ruzie kunnen krijgen.
 

SanMark.

Well-known member
Ze zitten in gijzeling bij elkaar. De enige die zich er vrij in kan bewegen is de CU . Rest heeft elkaar zo ontzettend nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
De oppositie gaat helemaal los op de bezuinigingen op de zorg.

Wellicht kunnen ze eerst een woordenboek raadplegen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb bij extra geld naar de zorg het gevoel dat het continue niet op de juiste plek terecht komt.
Hup drie miljard extra en opeens worden de medicijnen duurder of een operatie is weer duurder, of er komt nog een laag managers tussen.

Puur en alleen omdat er weer extra geld beschikbaar is.

Dat ga je straks ook zien bij de 'gratis' kinderopvang. Die schiet ook omhoog en zal aardig wat fraude bij komen.
 

Joost

Well-known member
Ik heb bij extra geld naar de zorg het gevoel dat het continue niet op de juiste plek terecht komt.
Hup drie miljard extra en opeens worden de medicijnen duurder of een operatie is weer duurder, of er komt nog een laag managers tussen.

Puur en alleen omdat er weer extra geld beschikbaar is.

Dat ga je straks ook zien bij de 'gratis' kinderopvang. Die schiet ook omhoog en zal aardig wat fraude bij komen.
Voor de kinderopvang verandert er niet zoveel als het naar 95% vergoeding gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kreeg van een vriend even de vraag of ik kon meekijken naar kinderdagopvang toeslag. Ik zag ergens een tabel voorbij komen met inkomens en percentages. Dat was echt een achterlijk lange lijst. Goed als ze dat gaan vereenvoudigen. Hopelijk gaan ze ook met de overige toeslagen aan de slag.
 

SanMark.

Well-known member
Voor de kinderopvang verandert er niet zoveel als het naar 95% vergoeding gaat.
Staat betaald direct naar de opvang. Wat kan er misgaan ....

Dat word toch een ongelimiteerde geldbron voor de kinderopvang, alles word dan net weer duurder en de staat betaald gewoon de rekening.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Staat betaald direct naar de opvang. Wat kan er misgaan ....

Dat word toch een ongelimiteerde geldbron voor de kinderopvang, alles word dan net weer duurder en de staat betaald gewoon de rekening.

Dacht dat ik ergens wettelijke tarieven tegenkwam. Dus dat beperkt het dan wel als dat blijft. Toeslagen uitbetalen aan de consument om de consument de onderneming te laten betalen vind ik ook een risico. Fraudebestrijding blijft dan ook weer een ding. Maar ik geloof dat ze ergens wel een zwarte lijst hebben liggen.
 

erka

Well-known member
Zo, voor mijn werk de hele middag bezig geweest met een analyse van het akkoord.
Hoera voor de Lelylijn!
 
Bovenaan