Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Kaag zegt dat Rutte het vertrouwen van links moet herstellen. Waar heeft dat vrouwke het over, links heeft nog nooit zo fors verloren in de verkiezing. Echt, flikker op. Gewoon nieuwe verkiezingen. Hup Omtzigt en Lientje!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die heeft een enorm pak boter op haar hoofd en drie flatgebouwen voor haar kop.
 

erka

Well-known member
Iets met een pot en een ketel
of een splinter bij een ander en een balk bij jezelf (maar dat zal ze vast niet kennen gezien haar anti-christenhouding)
 

JMD

Well-known member
Levert dat wat op? Dan zal waarschijnlijk nog steeds VVD en D66 samen moeten en zitten we nog steeds met een hoop schijtpartijen.
D66 is al flink aan het dalen (6 zetels verloren in de laatste peiling) en dat zal doorgaan. Daar zal geen NPO-offensief meer bij gaan helpen, al nodig je Kaag bij elke talkshow uit.

De VVD stijgt flink (waarbij je je steeds afvraagt hoe dat in hemelsnaam mogelijk is), dus die kunnen dan echt zelf de formatie gaan leiden, zonder D66 dat een veel te grote broek aantrekt.
 

erka

Well-known member
De VVD stijgt flink (waarbij je je steeds afvraagt hoe dat in hemelsnaam mogelijk is), dus die kunnen dan echt zelf de formatie gaan leiden, zonder D66 dat een veel te grote broek aantrekt.

Omdat alle andere partijen zo verschrikkelijk zwak zijn. Daarom stijgt de VVD.
De VVD verhoudt zich qua partijstrategie tot de andere partijen als Ajax tot de Eerste Divisie.
 

Maasveld

Well-known member
Kaag zegt dat Rutte het vertrouwen van links moet herstellen. Waar heeft dat vrouwke het over, links heeft nog nooit zo fors verloren in de verkiezing. Echt, flikker op. Gewoon nieuwe verkiezingen. Hup Omtzigt en Lientje!
Om eerlijk te zijn zie ik in Omtzigt totaal geen leider.
 

JMD

Well-known member
Omdat alle andere partijen zo verschrikkelijk zwak zijn. Daarom stijgt de VVD.
De VVD verhoudt zich qua partijstrategie tot de andere partijen als Ajax tot de Eerste Divisie.
Maar toch zie ik bij de VVD ook geen partijstrategie. Die lijken gewoon met alles weg te komen. Verder brengen ze nu wetsvoorstellen in waar de VVD 20-30 jaar terug van gegruwd zou hebben.
 

JMD

Well-known member
Wat versta jij onder partijstrategie?
Net als bij voetbal: dat je een idee hebt wat je aan het doen bent, waar je naartoe wilt, wat je standpunten zijn enz... Ben het met erka eens dat bij veel partijen dat ontbreekt, maar ben het niet met hem eens dat de VVD dat nou zoveel beter doet.
 

gevegt

Well-known member
Net als bij voetbal: dat je een idee hebt wat je aan het doen bent, waar je naartoe wilt, wat je standpunten zijn enz... Ben het met erka eens dat bij veel partijen dat ontbreekt, maar ben het niet met hem eens dat de VVD dat nou zoveel beter doet.
D66 doet dat wel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jammer dat Pieter Omtzigt pas nu met zijn eigen lijst verder gaat en niet voor de verkiezingen. Dat had het stemmen een stuk makkelijker gemaakt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hij kan altijd nog aansluiten bij Volt.
Ik vind Volt helaas nog een beetje tegenvallen. Was er erg benieuwd naar, want ze hebben best een mooi programma. Maar ik vind ze tot nu toe zwak in de debatten. Hun kamerleden hebben vrees ik te weinig onderscheidend vermogen om een serieuze speler voor de lange termijn te gaan worden. Hopelijk zit ik ernaast, want hun programma is dermate veelbelovend dat het voor mij in principe de enige partij is in ons huidige politieke stelsel waarbij ik zou overwegen om me echt actief aan te sluiten.
 

gevegt

Well-known member
Ik vind Volt helaas nog een beetje tegenvallen. Was er erg benieuwd naar, want ze hebben best een mooi programma. Maar ik vind ze tot nu toe zwak in de debatten. Hun kamerleden hebben vrees ik te weinig onderscheidend vermogen om een serieuze speler voor de lange termijn te gaan worden. Hopelijk zit ik ernaast, want hun programma is dermate veelbelovend dat het voor mij in principe de enige partij is in ons huidige politieke stelsel waarbij ik zou overwegen om me echt actief aan te sluiten.
Vandaar dat ik dat opper. Qua gedachtengoed past hij daar prima en kan die partij als tweede man op de achtergrond leiding geven.
 
Bovenaan