Binnenlandse politiek

De Wolf

Well-known member
Ik betwijfel ten zeerste of dat een enorm verschil gaat maken in de uitslag. Het zal toch weer op dezelfde partijen moeten aankomen voor een regering.
Het zal waarschijnlijk nog steeds VVD en D66 worden. Het enige verschil is dat misschien VVD, D66, PVDA en GL een meerderheid kunnen vormen en het voordeel dat de FVD een stuk kleiner wordt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat het politieke landschap ten opzichte van de huidige situatie kan veranderen, is natuurlijk de afsplitsing van Pieter Omtzigt. Ik sluit niet uit dat hij een zetel of 15/20 kan binnenhalen.
 

JFK

Well-known member
Die piepnazi van FvD liet zich weer van zijn fraaie kant zien. Wat een klootzak is dat!
 

De Wolf

Well-known member
Die piepnazi van FvD liet zich weer van zijn fraaie kant zien. Wat een klootzak is dat!
Helaas kan hij alleen tijdelijk uit de kamer gezet worden door spreekrecht te ontnemen over dit onderwerp.
Maar als dat partijtje zo doorgaat is er nog een mogelijkheid dat de partij wordt verboden net zoals het CD clubje.
 

Forza AZ

Well-known member
Het zal waarschijnlijk nog steeds VVD en D66 worden. Het enige verschil is dat misschien VVD, D66, PVDA en GL een meerderheid kunnen vormen en het voordeel dat de FVD een stuk kleiner wordt.
De VVD wil nu al niet samen met de PvdA en GL, ook als het CDA er bij zit. Waarom zouden ze dan na nieuwe verkiezingen wel instemmen met deze combinatie zonder CDA, want die is nog linkser dan de huidige optie.
 

JMD

Well-known member
Helaas kan hij alleen tijdelijk uit de kamer gezet worden door spreekrecht te ontnemen over dit onderwerp.
Maar als dat partijtje zo doorgaat is er nog een mogelijkheid dat de partij wordt verboden net zoals het CD clubje.
De CD is volgens mij nooit verboden. Hun voorganger wel.
 

JMD

Well-known member
Ik betwijfel ten zeerste of dat een enorm verschil gaat maken in de uitslag. Het zal toch weer op dezelfde partijen moeten aankomen voor een regering.
D66 is nu al flink aan het dalen (-6 volgens de laatste peilingen). Wat dat dan voor verschil gaat maken (behalve idd Omzigt zoals Jamel aangeeft, alhoewel je je kan afvragen of het verstandig is dat die direct mee zouden regeren) is dat Kaag dan niet zo hoog van de toren kan blazen...
 
Bovenaan