Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Die Raad van State zal zelfs na een staatsgreep waarbij de hele Kamer geëxecuteerd is nog zeggen dat de staatsgreep ongelukkig is, maar dat het aan de Kamer te wijten is dat er niet tegen opgetreden is, want dat zij er wat aan kunnen doen... :)
 

zwammy

Well-known member
Maar zoals zo vaak moet de Raad van State er aan te pas komen om het Politburo van Nederland, herstel de VVD, te corrigeren,
Tja, als we ons er niet druk over maken omdat we in zo'n goed land wonen kan er blijkbaar veel gedaan worden.
 

JMD

Well-known member
Maar zoals zo vaak moet de Raad van State er aan te pas komen om het Politburo van Nederland, herstel de VVD, te corrigeren,
En die corrigeerden niet eens echt... Alleen dat het wat ongelukkig was, maar dat de Kamer er wel mee ingestemd had... Tsja, dan lijkt de RVS dus niet te snappen dat de coalitie de meerderheid heeft en dus hiermee zal instemmen (al dan niet onder druk gezet door het Politburo, o nee, de VVD)

Dat stukje vond ik nou net het meest krankjorume van dat advies van de RVS. "de kamer heeft er zelf mee ingestemd"... Op die manier kan je alles aan de grondwet onttrekken.
 

erka

Well-known member
Johan Remkes moet het nu regelen dus.

De grootste probleemoplosser die Nederland heeft en een van de weinigen die staatsbelang boven partijbelang kan zetten. Ik had hem of Weisglas verwacht dus uitstekende keuze. Als Remkes het niet lukt, kunnen ze beter echt stoppen met formeren.
 

Joost

Well-known member
Johan Remkes moet het nu regelen dus.

De grootste probleemoplosser die Nederland heeft en een van de weinigen die staatsbelang boven partijbelang kan zetten. Ik had hem of Weisglas verwacht dus uitstekende keuze. Als Remkes het niet lukt, kunnen ze beter echt stoppen met formeren.
Alleen is Remkes niet beschikbaar. Hij is waarnemend gouverneur in Limburg en dat is geen part time functie.
 

De Wolf

Well-known member
Ik zou zeggen stop de leiders van de 6 partijen in een vergaderruimte. De deur op slot en pas weer vrij laten wanneer ze eruit zijn.
 
Bovenaan