gevegt
Well-known member
Wie zou over deze benoemingen een veto kunnen uitspreken?Wat ik zeg, dat zegt genoeg over de Tweede Kamer.
Is dat alleen de Tweede Kamer of is er nog een iets wat dit zou kunnen blokkeren?
Wie zou over deze benoemingen een veto kunnen uitspreken?Wat ik zeg, dat zegt genoeg over de Tweede Kamer.
Ja maar dus niet over alle partijenWat ik zeg, dat zegt genoeg over de Tweede Kamer.
Als het grondwettelijk niet mag, lijkt me dat een rechter dat wel zou kunnen voorkomen.Wie zou over deze benoemingen een veto kunnen uitspreken?
Is dat alleen de Tweede Kamer of is er nog een iets wat dit zou kunnen blokkeren?
Wat mij opvalt is dat het zo oorverdovend stil is betreffende dit onderwerp.Als het grondwettelijk niet mag, lijkt me dat een rechter dat wel zou kunnen voorkomen.
En waar denk je dan aan?Wat mij opvalt is dat het zo oorverdovend stil is betreffende dit onderwerp.
Dan moet er iets op de achtergrond spelen.
Dat er een hiaat in de regelgeving zit en Rutte & Co daar heel slim mee omgaan, en daarmee drie zetels uit de kamer halen zonder de kans dat die leden niet meer terug kunnen keren.En waar denk je dan aan?
Maar dat is toch niet logisch? Want die 3 leden zouden vervangen mogen worden door leden van dezelfde partij. Dus wat hebben Rutte & Co daarmee dan te verliezen? De kamerleden van de coalitiepartijen weten niet wat dualisme betekent, dus stemmen steeds braaf mee met de regering.Dat er een hiaat in de regelgeving zit en Rutte & Co daar heel slim mee omgaan, en daarmee drie zetels uit de kamer halen zonder de kans dat die leden niet meer terug kunnen keren.
Misschien willen ze die Kamerleden niet verruilen door anderen? Of hebben die Kamerleden dat als voorwaarde gesteld?Maar dat is toch niet logisch? Want die 3 leden zouden vervangen mogen worden door leden van dezelfde partij. Dus wat hebben Rutte & Co daarmee dan te verliezen? De kamerleden van de coalitiepartijen weten niet wat dualisme betekent, dus stemmen steeds braaf mee met de regering.
Geen idee eigenlijk.Misschien willen ze die Kamerleden niet verruilen door anderen? Of hebben die Kamerleden dat als voorwaarde gesteld?
Maar het is volgens mij wel vaker gebeurd dat een kamerlid tijdens de regeerperiode ineens minister werd. En dan werd de zetel gewoon opgegeven. (hoogstens met bv de voorwaarde dat als ze geen minister meer zijn dat ze dan terug mogen de kamer in, daar lijkt me niks op tegen)Als een kamerlid eenmaal is beëdigd, dan blijft die in principe zitten. Dus in die zin niet gek dat ze de randjes opzoeken. Zuiver is het niet.
Het lijkt mij dat als lid van de Staten-Generaal wordt beëdigd als lid van het kabinet, hij van rechtswege zijn zetel verliest.Maar het is volgens mij wel vaker gebeurd dat een kamerlid tijdens de regeerperiode ineens minister werd. En dan werd de zetel gewoon opgegeven. (hoogstens met bv de voorwaarde dat als ze geen minister meer zijn dat ze dan terug mogen de kamer in, daar lijkt me niks op tegen)
Ankie Broekers. Ze was eerder voorzitter van de Eerste Kamer.Ik herken Kaag en Bijleveld, maar wie is de dame rechts?
Zo elitair dat ze getrouwd zou kunnen zijn met Jort Kelder.Ankie Broekers. Ze was eerder voorzitter van de Eerste Kamer.