Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Dat viel me dus op bij dat debat in het Amerikaanse lagerhuis laatst over de impeachment. Al die lui deden het uit hun hoofd en zo snel.
 

JMD

Well-known member
1-2 tje dus tussen Kaag en Ollongren, dat is wel duidelijk nu. Ik was het al niet van plan maar never nooit dat ik op D'66 ga stemmen.
Rutte moet maar wat anders gaan doen.
Kaag vind ik eigenlijk nog wel meevallen, maar het dedain voor de Kamer en het Volk is met kruiwagens vol van het gezicht van Ollongren te scheppen.
 

JMD

Well-known member
Ik hou er gewoon wel van als iemand vlot uit zijn woorden kan komen, vrij gewone taal gebruikt en het uit zijn hoofd doet. En niet zoals mevrouw De Haan nu.
Je kan het ook van het scherm lezen zoals Simons nu doet... :p
 

JMD

Well-known member
Motie van wantrouwen wordt dus volgens mij zeker gesteund door:
PVV, SP, PvdA, GL, FVD, PvdD, JA, DENK, 50+, BBB, BIJ1
Dat zijn samen al 66 zetels...
 

Eef de Kip

Well-known member
En dan?

En leuk als D'66 en CDA de motie gaan steunen, krijg je iig weer minimaal een jaar formeren voor je kiezen en zal de VVD - terecht - achterover leunen en denken krijg de tering maar.
Leuk hoor dit.
 

JMD

Well-known member
En leuk als D'66 en CDA de motie gaan steunen, krijg je iig weer minimaal een jaar formeren voor je kiezen en zal de VVD - terecht - achterover leunen en denken krijg de tering maar.
Leuk hoor dit.
Dan ga je nieuwe verkiezingen krijgen...
 

JMD

Well-known member
Wordt daar vanavond nog over gestemd?
Ze gaan over 1 uur verder. Wat mij betreft gaan ze verder op NPO1, daar begint op dat tijdstip The Passion, maar een echte kruisiging is veel mooier dan dat overdreven showgedoe om meer mensen voor het geloof te winnen... ;)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat zal dan wel nachtwerk worden lijkt me. Want de verkenners gaan nog reageren, dan nog 17 partijen met hun 2e termijn...

Zeker. En er zullen nog wel wat moties volgen. Maar de kamer zal erop staan dat het vandaag nog afgehandeld gaat worden.
 

JMD

Well-known member
Het kabinet is toch al gevallen? Of wordt het dan een vertrouwenskwestie?
Ja het kabinet is gevallen, maar dat maakte toch al niet uit, want sowieso waren er 17 maart verkiezingen geweest, het kabinet zat immers 4 jaar.

Het zal dan vooral een vertrouwenskwestie worden, plus dat de VVD door Rutte een hoop zetels won, en in mindere mate D66 door Kaag. Die staan toch (Rutte heel erg, Kaag minder) flink onder druk. En als Rutte dan zo meteen weg is, dan is dus degene waardoor de VVD zo'n mandaat heeft gekregen weg. Dat lijkt me niet heel stabiel. En wie durft er dan met de VVD te regeren? Maar zonder is echt onmogelijk (want FVD, PVV, JA21 komen ook niet in de coalitie).
 

SanMark.

Well-known member
En dan?

En leuk als D'66 en CDA de motie gaan steunen, krijg je iig weer minimaal een jaar formeren voor je kiezen en zal de VVD - terecht - achterover leunen en denken krijg de tering maar.
Leuk hoor dit.
Ja dat is een goed argument om het maar niet te doen.
 

JMD

Well-known member
Nieuwe verkiezingen en dan Bij1 die die zetel verliest. Dat lijkt me dan wel weer grappig.
Jep. Of de BBB...

Maar stel he dat er nieuwe verkiezingen komen, dan gaat de VVD flink verliezen, D66 ook wel iets. CDA zal afhangen hoe Omtzigt/Hoekstra hier uitkomen en of Omtzigt bij het CDA blijft (kan zomaar de grootste worden met Omtzigt, maar zonder OMtzigt kansloos). De PVV/FVD zal groeien, maar ook bv de PvdA en GL.
 

De Wolf

Well-known member
Van der Plas is wel een aanwinst. Die kan lekker te keer gaan. Doet mij ook aan ma Flodder denken.
 
Bovenaan