Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Dat zou ook veel beter zijn. En dan is eigen partij niet zo'n probleem. Frans Weisglas bijvoorbeeld of iemand als Boris Dittrich kunnen dit prima namens VVD en D66 doen zonder eigenbelang.
Precies. Henk Kamp werd ook al genoemd, die was het ook al eerder.
 

JMD

Well-known member
Af en toe zegt hij totaal onzinnige dingen, maar je kan niet ontkennen dat Wilders een goed en scherp politicus in. Geeft nu ook precies aan dat er vanuit het CDA ook al een campagne tegens Omtzigt bezig is, en dat Hoekstra bij het kabinetsberaad zat waarin Rutte aan de Jonge vroeg om Omtzigt te laten dimmen...
 

JMD

Well-known member
Als er nu verkiezingen zijn gaat dit VVD en D66 echt zetels kosten. Bij het CDA zou dat liggen aan de positie van Omtzigt, met hem kunnen ze winnen, zonder hem gaan die nog verder dalen.
 

Bernardo

Well-known member
Wilders is gewoon de beste politicus in zulke debatten en debatten in het algemeen. Had allang in het torentje kunnen zitten als ie wat minder extreem was.
 

JMD

Well-known member
Wilders is gewoon de beste politicus in zulke debatten en debatten in het algemeen. Had allang in het torentje kunnen zitten als ie wat minder extreem was.
Jep. Eens. Er zit echt flink wat talent in die partij, ook bv Bosma en Agema zijn toppers. Alleen moeten ze nog wel leren minder extreem te zijn over islam/buitenlanders.
 

JMD

Well-known member
Die motie van wantrouwen van Wilders tegen Rutte, dat kan toch helemaal niet? Rutte zit hier vandaag als kamerlid. Is inmiddels al gewoon demissionair premier. Die kan (zelfs als hij wordt weggestuurd) toch gewoon opnieuw premier worden dan?
 

JMD

Well-known member
Jammer dat de linkse partijen zo'n kut campagne hebben gevoerd.
Jep. En dat ze aan de linkerkant altijd drukker bezig zijn elkaars verschillen te benoemen ipv wat ze bindt... Alhoewel er natuurlijk ook een vrij groot verschil tussen het 'echte' links van de SP en het 'bakfietslinks' van Groen Links.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Af en toe zegt hij totaal onzinnige dingen, maar je kan niet ontkennen dat Wilders een goed en scherp politicus in. Geeft nu ook precies aan dat er vanuit het CDA ook al een campagne tegens Omtzigt bezig is, en dat Hoekstra bij het kabinetsberaad zat waarin Rutte aan de Jonge vroeg om Omtzigt te laten dimmen...

Dat ik op zijn zachtst gezegd niet de grootste fan van Wilders ben weet iedereen die wat langer hier op DVK zit wel. Maar ook ik moet toegeven dat hij enorm sterk was vandaag. Hij heeft heel veel goede punten naar voren gebracht.
 

Bernardo

Well-known member
Die motie van wantrouwen van Wilders tegen Rutte, dat kan toch helemaal niet? Rutte zit hier vandaag als kamerlid. Is inmiddels al gewoon demissionair premier. Die kan (zelfs als hij wordt weggestuurd) toch gewoon opnieuw premier worden dan?
Theorie zou dat vast kunnen, maar als ze hem nou wegsturen gaat natuurlijk niemand meer met hem regeren. Dus einde Rutte.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Die motie van wantrouwen van Wilders tegen Rutte, dat kan toch helemaal niet? Rutte zit hier vandaag als kamerlid. Is inmiddels al gewoon demissionair premier. Die kan (zelfs als hij wordt weggestuurd) toch gewoon opnieuw premier worden dan?

Rutte kan per direct weggestuurd worden, dan komt er een andere demissionair premier. In theorie kan hij na de formatie weer terugkomen, maar die kans lijkt me dan heel klein. Partijën die hem net hebben weggestuurd gaan niet ineens weer met hem in zee lijkt mij.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat ik op zijn zachtst gezegd niet de grootste fan van Wilders ben weet iedereen die wat langer hier op DVK zit wel. Maar ook ik moet toegeven dat hij enorm sterk was vandaag. Hij heeft heel veel goede punten naar voren gebracht.

Ik ben ook zeker niet zijn grootste fan. Maar in dit soort debatten heb ik hem er heel graag bij.
 

erka

Well-known member
Wilders is een van de beste debaters.

Maar is een heel slecht politicus want bereikt niks, kan geen compromissen sluiten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe langer ik luister naar de verschillende fractievoorzitters, hoe meer me het gevoel bekruipt dat dit gewoon een staatsgreep is.
 

JMD

Well-known member
Hoe langer ik luister naar de verschillende fractievoorzitters, hoe meer me het gevoel bekruipt dat dit gewoon een staatsgreep is.
Van de overige partijen bedoel je neem ik aan??? :)

Alleen D66 en CDA hebben idd nog twijfels, de rest gooit alle frustratie van de afgelopen jaren eruit... :)


Als Andere Tijden over dit debat over een jaar of 10 een uitzending maakt moet dit een special van 5 uur worden ofzo... En hopelijk komt tegen die tijd ook degene die Rutte belde om 7.30 vanochtend aan het woord... Misschien dat die dan wel wil praten.
 
Bovenaan