Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Grappig genoeg heeft hij daarnet juist door wel heel eerlijk te zijn over de verkregen informatie zichzelf het laatste zetje gegeven.
En wat dan? Wie wordt dan tijdelijk de premier???

Ik moest van auto naar huis lopen toen het net spannend werd en zie nu hoe Baudet de bal doorschuift naar Klaver 'het punt van orde formuleert meneer Klaver nu'... :)

Zijn de verkenners vandaag uberhaupt aan het woord geweest, of is het alleen maar 'schieten op Mark'?
 

BlauwVinger

Well-known member
Meneer Galesloot, u weet dat de Nederlandse regering bereid is volgend jaar nog één keer 23 miljard gulden te fourneren.
GaleslootEeh, dat is mij bekend, ja.
De BieMaar we mogen dus aannemen dat u hier niet over een jaartje weer staat...
GaleslootNou...
De Bie...met verhalen van, eh, eh, daar is mij niets van bekend.
GaleslootNou, over een jaar...
De BieEn dat is ons nooit gezegd.
GaleslootOver een jaar lijkt mij erg snel hoor.
De BieNee, maar meneer Galesloot, dat u dus hier volgend jaar niet weer staat, eh, eh, ZIT, met zinnetjes van, eeeh, dat herinner ik mij niet...
GaleslootNee... U mag aannemen wat u wilt...
De BieDat vervelende zinnetje, dat, dat willen wij toch echt niet meer horen, “dat herinner ik mij niet”.
GaleslootNee, nou dat lijkt mij ook niet, niet, niet, niet waarschijnlijk, dat, dat...
De BieU bent serieus van plan om de hand in eigen boezem te steken.
GaleslootMja, kijk, nou, nou, eeh, nee, nee, daar is mij op dit moment nog niets van bekend.
 

JMD

Well-known member
Al die nieuwe Kamerleden vallen wel met hun neus in de boter zeg... Normaal is het eerste debat een lekker rustig achterafkamertjesdebat, nu kan je in je eerste debat direct de premier naar huis sturen...
 

De Groene Scout

Well-known member
Dit kan gewoon echt niet meer. Lijkt er wel op dat hij ook geen zin meer heeft en het de kamer wel erg makkelijk maakt om hem zo weg te stemmen.
 

JMD

Well-known member
Ongelooflijk, maar waar, maar Baudet heeft zowaar een zeer sterk punt: de verkenners zijn in dienst van de kamer, maar lijken in dienst van de premier...
 

JMD

Well-known member
Ongetwijfeld Jorritsma.
Dat lijkt me sterk, die hebben alle stukken vorige week teruggegeven. Denk eerder Van Ark ja.
Dat zou helemaal wat zijn, want dan is haar politieke carriere (eventuele opvolger Rutte) ook voorbij.
 

erka

Well-known member
Van Ark, kan ook nog.

Dit wordt echt mooi vandaag. De mooiste dag van de laatste 10 jaar in Den Haag!
 

JMD

Well-known member
Of in de complotmodus: Ollongren liet de stukken uitlekken en Koolmees brengt Rutte verder in de problemen... Zodat D66 de volgende premier kan leveren... ;)
 

SanMark.

Well-known member
Meeste zwakke punt daarin is, dat de Freule in 4 jaar niets voor elkaar heeft gekregen, dus dan zou dit het eerste punt zijn wat gelukt is.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan