Binnenlandse politiek

Marinos

Well-known member
Maar wat moet je dan? Een jaar investeren in vertrouwen winnen? En dan direct vallen als kabinet bij eerste de beste hobbel?
Tja geen idee, maar ik bedoel eigenlijk dat als er nieuwe verkiezingen komen de uitslag hetzelfde blijft. En dan zou alles dus weer goed moeten zijn. Dat hebben we ook gezien met de toeslagen affaire, kabinet valt en 2 maanden later kiest 'het volk' weer exact hetzelfde.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ongekend dit zeg. Rutte heeft voorinformatie gehad, maar wil z'n bron niet prijsgeven. Zitting wordt geschorst.
 

JMD

Well-known member
Ongekend dit zeg. Rutte heeft voorinformatie gehad, maar wil z'n bron niet prijsgeven. Zitting wordt geschorst.
Echt ongelooflijk.

Reed naar huis van mijn werk met Radio1 aan, kon dus niks zien, maar zat met open mond te luisteren...
En dan net voor ik thuis ben hoor je Rutte ineens 'tussen neus en lippen door' zeggen dat hij al om 7.30 informatie krijgt...
Ben wel benieuwd wie dat dan is, want als hij er zelf niet om heeft gevraagd brengt die persoon hem nog meer in verlegenheid.
 

JMD

Well-known member
Rutte is in 10 jaar tijd nog nooit zo aangevallen...

2 weken terug na de verkiezingen had iedereen het erover dat Rutte de langstzittende premier zou worden, hij moest nog 500 dagen. Toen leek het er totaal niet op dat hij die 500 dagen niet zou halen...

Hoe in 2 weken dingen kunnen veranderen.
 

Bernardo

Well-known member
Haha Baudet heeft zelf vast die informatie gekregen dat Rutte het eerder had. Anders stel je zo'n vraag niet.
 

BlauwVinger

Well-known member
Meneer Galesloot, vertelt u de commissie nog eens precies van wanneer tot wanneer u in het bestuur van het Rampenfonds heeft gezeten.
P.B. GaleslootEeeeh... Ja... Eeeh... Te-ten eerste heb ik, heb ik bij mijn weten nooit in het bestuur van het Rampenfonds, eeh, zo direct gezeten. Eeeeeehh... Als daar sprake van is, dan, dan is dat maar heel kort geweest. Da-dat moet dan geweest zijn van pakweg januari, februari, maart ‘71 tot, tot, tot misschien hooguit twee, drie, vier, vijf, zesenzeventig... Hooguit... En, en dan nog niet eens tot december van, van, van dat laatste jaar, maarre veel eerder. Ik, eehh, nee, daar staat mij niets meer van bij.
De BieNee, kunt u zich niet herinneren... Toch komen wij uw naam op bijna alle papieren van het Rampenfonds tegen. Er gaat geen brief de deur uit, of uw naam komt daarop voor.
P.B. GaleslootJa, ja, i-ik weet hoe dat, hoe dat misverstand, eh, waarschijnlijk in de, eh, wereld is gekomen. Eeehh... U moet het zo zien, ik was toen, eh, niet tevreden over mijn... Over mijn handtekening. Ehh, die, die t van Galesloot, die liep een beetje weg... Het was een beetje een verwijfd eeeh signatuurtje. En toen dacht ik, u weet hoe dat gaat, ik neem een nieuwe handtekening. En, eh, ja God, die, die oefen je dan weleens. Die zet je eens hier, je zet ‘m eens daar. En, en even kijken hoe die staat. En eh zo is die handtekening wel eens op een, op een papiertje terecht gekomen neem ik, neem ik aan, maar daar staat bij niets meer van bij hoor...
De BieOp een papiertje, ja precies. En zo kwam die handtekening van uw voor op een cheque. Eens even zien... Ja, hier heb ik een cheque van drie juni...
Spreker Een zeer belangrijk aandeel in het fiasco van het Rampenfonds had de heer F. Nobbe. Nobbe’s precieze rol werd er tijdens de verhoren echter niet duidelijker op.
Van KootenMeneer Nobbe, van wanneer tot wanneer co�rdineerde u precies de rampen voor dat Rampenfonds?
NobbeHet Rampenfonds... Ja, eh, precies, eh, weet ik dat niet meer... Maar het eh
Van KootenMaar ongeveer...?
NobbeJa... Dit was in elk geval voor mijn tijd. Dat is duidelijk. Het was voor mijn tijd. Dat ik iets met het Rampenfonds te maken had.
Van KootenU beweert dus dat u voor uw tijd verbonden was aan het Nationaal Rampenfonds?
NobbeInderdaad, voor mijn tijd had ik waarschijnlijk iets met het Rampenfonds.
Van KootenMaar dat is toch een contradictie meneer Nobbe? U zegt ik was verbonden aan het Nationaal Rampenfonds, maar dat was voor mijn tijd. Na uw tijd was u dus..
Van Kooten en
Nobbe
niet meer verbonden...
Nobbeaan het Rampenfonds...
Van Kootenmaar wel bij het Rampenfonds...
NobbeAlles wat er bij het Rampenfonds gebeurd is, gebeurde dus voor of na mijn tijd, ja inderdaad.
Van KootenJa maar tijdens uw tijd bij het Rampenfonds meneer Nobbe... U, u was toch ook bij het Rampenfonds, dat was toch uw tijd bij het Rampenfonds? Is er tijdens uw tijd, omdat u zegt voor of na mijn tijd is er niks gebeurd, maar tijdens uw tijd bij het Rampenfonds?
NobbeLaat ik het zo zeggen, meneer van Kooten als ik tijdens mijn tijd, eh, bij het Rampenfonds zou hebben gezeten, ja? Dan is er nooit iets gebeurd.
Van KootenDus, dus tijdens uw tijd bij het Rampenfonds...
Nobbe...nooit iets gebeurd. Alles was altijd voor of na mijn tijd.
Spreker Het Nationaal Rampenfonds bestaat nu bijna een halve eeuw, maar in die periode is het begrip ramp voortdurend rekbaarder geworden. Dit bleek bijvoorbeeld uit het verhoor van drs. Steurkenboom, die in het derde kabinet Den Uyl als regeringswaarnemer aan het Rampenfonds was toegevoegd.
De BieMeneer Steurkenboom, in een interne memo van de toenmalige CDA-staatssecretaris Dasselaer...
SteurkenboomJa...
De Bie...werd voorgesteld de rampen te structuren in zogenaamde A, B, C en D rampen.
SteurkenboomJa, dat is juist. A noemden wij de rampen die onvoorspelbaar waren, ja? Die je niet kon zien aankomen. B was onvoorstelbaar, dus een ramp van een dusdanige omvang dat je zei dat kan ik me niet voorstellen. C was onherstelbaar, viel dus niks aan te herstellen, en D rampen waren zonneklaar. Die waren zonneklare rampen.
De BieJa... Was die indeling eh, eh werkbaar te noemen?
SteurkenboomNee, was totaal onwerkbaar. En aan die rampenclassificatie kon je al duidelijk zien dat Dasselaer geen echte rampenman was. Dat was het probleem, het was geen rampen-man, Dasselaer. Viel niet mee te werken. In de praktijk werd het dus een ramp, ja? Ik noem u het geval van een tornaDO, een TYfoon voor mijn part. De wervelwind van Epe uit 1981, ja? Die was en onvoorspelbaar, en onvoorstelbaar, he. De schade was onherstelbaar, en het was zonneklaar, toch, dat er een cycloen had plaatsgevonden, ja? En moest je dat dus nu een A, een B, een C of een D ramp noemen? Was hopeloos. Viel niet mee te werken.
De BieJa, ja... Dat begrijp ik...
SteurkenboomDasselaer was geen rampenman.
De BieNee... Maar hoe zou u dan de lekkage in uw badkamer, dat was in 1978, hoe zou u die willen classificeren?
Steurkenboom...U... u doelt hier waarschijnlijk op de overstroming van 1978...
De BieJa... 1978...
Steurkenboom
 
Bovenaan