Binnenlandse politiek

SanMark.

Well-known member
Mwah. Zolang zij die opmerking niet gemaakt heeft zou ik niet weten wat ze hier aan kan doen.
Stukje meer zichtbaar zijn nadat het naar buiten kwam.

Ze was overwerkt van 3 weken campagne voeren, en het was de journalisten gevraagd of ze dat niet wilden melden in het nieuws.
 

Maasveld

Well-known member
Mwah. Zolang zij die opmerking niet gemaakt heeft zou ik niet weten wat ze hier aan kan doen.
Als ze werkelijk zo voor nieuw leiderschap is als ze pretendeerde moet ze met de vuist op tafel slaan en er alles aan doen om de onderste steen boven te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
Met dit nieuwegeitje gaat het staatsrecht herschreven worden.
Daarbij inbegrepen zal worden omschreven wat 'persoonlijk' is en 'privé'.
De Tweede kamer heeft huiswerk.
 

JMD

Well-known member
En eigenlijk heeft dit alles ook te maken met het besluit van de Kamer om niet meer eerst langs de Koning te gaan als fractievoorzitter zijnde. Nu voeren de verkenners de rol van de Koning uit, maar zijn zij in dienst van de Kamer. De informateur(s) en formateur(s) zijn dat volgens mij niet...
 

gevegt

Well-known member
En eigenlijk heeft dit alles ook te maken met het besluit van de Kamer om niet meer eerst langs de Koning te gaan als fractievoorzitter zijnde. Nu voeren de verkenners de rol van de Koning uit, maar zijn zij in dienst van de Kamer. De informateur(s) en formateur(s) zijn dat volgens mij niet...
Klopt. Men wilde alles in eigen hand houden en meer democratie in de formatie. Ze zijn vergeten hoe je dat staatsrechtelijk moet vastleggen en zitten nu in de problemen.
De Tweede Kamer wil nu absolute openheid. Iets wat natuurlijk niet kan en dat weten ze zelf ook wel.
 

Maasveld

Well-known member
Rutte zelf was ook weer eens wat vergeten;

Hij geeft aan dat hij het er niet met Kaag over gehad heeft. Dat betekent natuurlijk niet dat hij het helemaal niet over Omtzigt gehad heeft.
 

erka

Well-known member
Dit gaan nieuwe verkiezingen worden.

Wat ook de uitkomst straks zal zijn, geen enkele partij vertrouwt Rutte meer. En opties zonder Rutte zijn er niet.
 

zwammy

Well-known member
Ze geloven de uitleg van Rutte niet. Het is alsof je met je dochter de chocola aan het zoeken bent die je gisteren opgegeten heeft, tot een jaar of 6 kom je er mee weg en daarna niet meer.
 

Marinos

Well-known member
Dit gaan nieuwe verkiezingen worden.

Wat ook de uitkomst straks zal zijn, geen enkele partij vertrouwt Rutte meer. En opties zonder Rutte zijn er niet.
En dan? Kiest het volk gewoon weer exact hetzelfde. Dan is het allemaal weer goed?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Crisis... ik denk i.t.t. gisteren dat het nu toch nog wel leuk kan worden.

Ik dacht gister al dat er het één en ander zou gaan gebeuren toen bleek dat de stukken zo onvolledig werden vrijgegeven bij het eerste debat. Goed dat de kamer heeft doorgezet. Jammer dat ik vandaag moet werken. Hopelijk begint het nu wel echt om half 2. Dan kan ik nog wel een stukje kijken.
 
Bovenaan