Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van de overige partijen bedoel je neem ik aan??? :)

Alleen D66 en CDA hebben idd nog twijfels, de rest gooit alle frustratie van de afgelopen jaren eruit... :)

Ja. En Hoekstra heeft de cruciale rol. Ik betwijfel of hij aan het einde van de rit inderdaad de VVD zal laten vallen.
 

JMD

Well-known member
Ja. En Hoekstra heeft de cruciale rol. Ik betwijfel of hij aan het einde van de rit inderdaad de VVD zal laten vallen.
Wat denk je??? CDA doet voor de vorm alsof ze niet in de coalitie willen, maar dat zijn plucheplakkers... Die zullen er alles aan doen om in de coalitie te komen. Overigens denk ik dat er zonder het CDA ook geen coalitie te maken is trouwens...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat denk je??? CDA doet voor de vorm alsof ze niet in de coalitie willen, maar dat zijn plucheplakkers... Die zullen er alles aan doen om in de coalitie te komen. Overigens denk ik dat er zonder het CDA ook geen coalitie te maken is trouwens...

Ik weet het echt niet. Alles staat of valt bij de antwoorden van Ollongren en in mindere mate Jorritsma. Zij krijgen een escape door alles te gooien op die ene opmerking van Rutte over het ministerschap. Als ze daar niet in slagen, dan valt de bestaande macht om. Doen ze dat wel, dan loopt dit voor alle betrokkenen met een sisser af.
 

erka

Well-known member
CDA zit nu ongewild in een gouden positie natuurlijk. Als ze wel mee gaan doen kunnen ze enorm veel eisen. En als ze niet mee gaan doen kunnen ze de schuld heel makkelijk geven.
 

Joost

Well-known member
Het is in theorie mogelijk om de VVD buitenspel te zetten bij de formatie, maar dan zitten we met 7 partijen als coalitie. Dat kan wel een heel groen en sociaal kabinet opleveren maar een 76 zetels meerderheid is erg krap. Al zou een klein akkoord op hoofdlijnen helemaal niet slecht zijn.
 

JMD

Well-known member
Het is in theorie mogelijk om de VVD buitenspel te zetten bij de formatie, maar dan zitten we met 7 partijen als coalitie. Dat kan wel een heel groen en sociaal kabinet opleveren maar een 76 zetels meerderheid is erg krap. Al zou een klein akkoord op hoofdlijnen helemaal niet slecht zijn.
Dat gaat echt niet lukken. Het lukt de grote linkse partijen (GL/PvdA/SP) al jaren niet om samen echt op te trekken, laat staan een coalitie te vormen...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is in theorie mogelijk om de VVD buitenspel te zetten bij de formatie, maar dan zitten we met 7 partijen als coalitie. Dat kan wel een heel groen en sociaal kabinet opleveren maar een 76 zetels meerderheid is erg krap. Al zou een klein akkoord op hoofdlijnen helemaal niet slecht zijn.

Er zijn in mijn ogen maar twee opties: de VVD gaat regeren of er komen nieuwe verkiezingen. Ik denk dat het eerste gaat gebeuren. De vraag is nu met of zonder Mark Rutte.
 

erka

Well-known member
Ik vind Azarkan ook een goed spreker, veel te emotioneel en totaal niet mijn standpunten, maar goede spreker.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind Azarkan ook een goed spreker, veel te emotioneel en totaal niet mijn standpunten, maar goede spreker.

Ik ben het juist angstaanjagend vaak met hem eens. Het is dat ik niet zit te wachten op die inmenging van Erdogan, maar verder wel serieus overwogen om op hem te stemmen.
 

JMD

Well-known member
Azarkan hier ook sterk...

Geeft ook aan waar Rutte mee bezig was, letterlijk de macht grijpen en de Kamer onschadelijk maken. Dat zag je ook al in alle coronadebatten, de noodwet enz...
 

JMD

Well-known member
Ik ben het juist angstaanjagend vaak met hem eens. Het is dat ik niet zit te wachten op die inmenging van Erdogan, maar verder wel serieus overwogen om op hem te stemmen.
Ben het ook wel vaak met hem eens, maar zodra hij over 4 miljoen NL die last hebben van racisme of dat er islamofobie is, dan is het klaar voor mij. En Erdogan's inmenging natuurlijk.
En ja, er is racisme, maar 4 miljoen betekent 1 op de 4, dat kan echt niet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ben het ook wel vaak met hem eens, maar zodra hij over 4 miljoen NL die last hebben van racisme of dat er islamofobie is, dan is het klaar voor mij. En Erdogan's inmenging natuurlijk.
En ja, er is racisme, maar 4 miljoen betekent 1 op de 4, dat kan echt niet.

Vind ik ook, maar op allerlei andere standpunten is hij echt goed.
 

erka

Well-known member
Ik hou er gewoon wel van als iemand vlot uit zijn woorden kan komen, vrij gewone taal gebruikt en het uit zijn hoofd doet. En niet zoals mevrouw De Haan nu.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hou er gewoon wel van als iemand vlot uit zijn woorden kan komen, vrij gewone taal gebruikt en het uit zijn hoofd doet. En niet zoals mevrouw De Haan nu.

Ik vind haar niets. En die Van der Plas die zo komt, vind ik al helemaal een verschrikking.
 
Bovenaan