Binnenlandse politiek

Ska P 187

Well-known member
Als het onderwerp SP is wordt steeds Noord Korea erbij gehaald en waarom eigenlijk?
Bij de meeste zeg maar bijna alle landen in de wereld worden de wetten namelijk getoetst aan de grondwet.
In de VS zie je dat dit de rechtse politiek vaak in de weg zit, daarom proberen de republikeinen als ze de president leveren zoveel mogelijk voor hun gunstige rechters te benoemen.
Ook in Europa worden bij nagenoeg alle landen wetten aan de grondwet getoetst.

In Nederland is dat niet zo hier hebben we de Constitutionele toetsing.
De Nederlandse rechter mag wetten dus NIET toetsen aan de grondwet.

Artikel 120. Constitutionele toetsing
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.


Toelichting
De rechter mag niet beoordelen of een wet inhoudelijk in strijd is met de Grondwet en ook niet onderzoeken of een wet of verdrag volgens de Grondwet tot stand is gekomen.
In eenvoudig Nederlands, de rechter mag niet beoordelen of wetten en verdragen kloppen met de Grondwet.

In de wereld is er nog ??n land waar dit ook zo is en dat is Noord Korea
Dus dit land past beter bij onze rechtse politiek dan bij de SP.

Heh whaaah?!
Leo, vriend, ik sta aan jouw kant, al snap ik er deze keer geen ene fuck van. Misschien heeft het met onderstaande te maken, maar goed.


Maak je niet druk Leo, Skahuppeldepup heeft net een verkeerde lading vanuit de Nederlandse Antillen terug gekregen.

Kutzooi inderdaad, gelukkig heb ik garantie.

Als het onderwerp SP is wordt steeds Noord Korea erbij gehaald en waarom eigenlijk?
Bij de meeste zeg maar bijna alle landen in de wereld worden de wetten namelijk getoetst aan de grondwet.
In de VS zie je dat dit de rechtse politiek vaak in de weg zit, daarom proberen de republikeinen als ze de president leveren zoveel mogelijk voor hun gunstige rechters te benoemen.
Ook in Europa worden bij nagenoeg alle landen wetten aan de grondwet getoetst.

In Nederland is dat niet zo hier hebben we de Constitutionele toetsing.
De Nederlandse rechter mag wetten dus NIET toetsen aan de grondwet.

Artikel 120. Constitutionele toetsing
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.


Toelichting
De rechter mag niet beoordelen of een wet inhoudelijk in strijd is met de Grondwet en ook niet onderzoeken of een wet of verdrag volgens de Grondwet tot stand is gekomen.
In eenvoudig Nederlands, de rechter mag niet beoordelen of wetten en verdragen kloppen met de Grondwet.

In de wereld is er nog ??n land waar dit ook zo is en dat is Noord Korea
Dus dit land past beter bij onze rechtse politiek dan bij de SP.


BEN NIET DOOF!

'Ondergesneeuwd' kent Ska niet. Die jurkt elk topic af als ware het dat hij kijkt naar een paaldanseres.
Onnodige herhaling derhalve,

BV ga van gevegt zijn account af por favor.

Dat weet ik, jij en iedereen. Zelf zit hij nog steeds in de ontkenningsfase.
Al die kipfile's die terugkomen helpen hem er niet echt bij.

Je bent zelf een aantal kipfile's!
 

leo1949

Well-known member
Sorry Ska p 187 maar ik kwam voor de zooooveelste keer het rechts geori?nteerde Noord Korea tegen toen het over de SP ging
 

SuikerBrood

Well-known member
Zijn alle SP'ers zo vervelend eigenlijk?
Leo post een beetje zoals ik verwacht dat de gemiddelde Roda JC-fan redeneert viel mij trouwens op.
 

SanMark.

Well-known member
Dat zijn toch gigantische blunders. Dat binnen 24 uur gewoon zulke dingen boven water komen.

Dat mag Wilders zichzelf dus wel aanrekenen.
 

leo1949

Well-known member
Het lijkt er op dat ons hele land uit blunders bestaat want dit staat nu op pagina 106 van teletekst.

7 miljard voor margarines Unilever
De Brits-Nederlandse multinational
Unilever verkoopt zijn margarine-tak
voor 7 miljard euro aan de Amerikaanse
investeringsmaatschappij KKR.
Unilever
hoopt dat de deal medio volgend jaar is
afgerond.

De margarines van Unilever,zoals Becel
en Blue Band,stonden sinds het voorjaar
te koop.Het idee om de margarines af te
stoten ontstond na de poging van Kraft
Heinz van begin dit jaar om Unilever
over te nemen.Unilever weigerde,tot
ongenoegen van de aandeelhouders.

Minder winstgevende onderdelen,zoals de
margarines,worden nu afgestoten om
betere bedrijfsresultaten te boeken.

volgende nieuws weer&verkeer sport


Goh waar kennen we die Amerikaanse investeringsmaatschappij KKR ook alweer van??? (oja dat is waar ook, en daar ging het toevallig OOK over 1,4 miljard)
Gaan we nu naar een situatie dat 1,4 miljard €uro niet genoeg is omdat in plaats van met z'n vieren delen het nu door vijven moet.

Wat gaat Rutte nu doen want de banen in de margarine worden weg gesaneerd door KKR??????
Geeft hij nog meer geld of gaat hij zijn verstand gebruiken.
 

Pascallovic

Well-known member
Pechvogel in de problemen vanwege een appartement die hij geschonken heeft gekregen van een Canadees en niet in het schenkingenregister van de tweede kamer doorgegeven.
 
Bovenaan