Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Rutte - Verdonk bij de VVD in 2006. (51-46% (en 3 procent voor een 3e deelnemer))
Dat was geen interne fractieverkiezing, want alle VVD-leden mochten stemmen. Is er een stemverhouding bekend van toen Dijkhoff werd gekozen tot fractievoorzitter van de VVD?
 

leo1949

Well-known member
Noord Koreaanse toestanden met die troonopvolgingen enzo.

Als het onderwerp SP is wordt steeds Noord Korea erbij gehaald en waarom eigenlijk?
Bij de meeste zeg maar bijna alle landen in de wereld worden de wetten namelijk getoetst aan de grondwet.
In de VS zie je dat dit de rechtse politiek vaak in de weg zit, daarom proberen de republikeinen als ze de president leveren zoveel mogelijk voor hun gunstige rechters te benoemen.
Ook in Europa worden bij nagenoeg alle landen wetten aan de grondwet getoetst.

In Nederland is dat niet zo hier hebben we de Constitutionele toetsing.
De Nederlandse rechter mag wetten dus NIET toetsen aan de grondwet.

Artikel 120. Constitutionele toetsing
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.


Toelichting
De rechter mag niet beoordelen of een wet inhoudelijk in strijd is met de Grondwet en ook niet onderzoeken of een wet of verdrag volgens de Grondwet tot stand is gekomen.
In eenvoudig Nederlands, de rechter mag niet beoordelen of wetten en verdragen kloppen met de Grondwet.

In de wereld is er nog ??n land waar dit ook zo is en dat is Noord Korea
Dus dit land past beter bij onze rechtse politiek dan bij de SP.
 

gevegt

Well-known member
Maak je niet druk Leo, Skahuppeldepup heeft net een verkeerde lading vanuit de Nederlandse Antillen terug gekregen.
 

leo1949

Well-known member
Wat is het volgende Leo, ga je straks Stalin en Mao verdedigen ?

En ga jij straks Hitler verdedigen en Benito Mussolini ???

Ik heb alleen aangetoond dat de SP niks met Noord Korea heeft te maken.
Ik heb aangetoond dat dit voor rechts Nederland niet verkeerd uitkomt.
Ik heb aangetoond dat Nederland en Noord Korea overeenkomsten hebben die andere landen niet hebben.
 

SanMark.

Well-known member
En ga jij straks Hitler verdedigen en Benito Mussolini ???

Ik heb alleen aangetoond dat de SP niks met Noord Korea heeft te maken.
Ik heb aangetoond dat dit voor rechts Nederland niet verkeerd uitkomt.
Ik heb aangetoond dat Nederland en Noord Korea overeenkomsten hebben die andere landen niet hebben.


Die partijen stonden dichter bij de SP dan bij de VVD.
 

gevegt

Well-known member
Als Noord-Korea meer partijen zou hebben zou het volk kiezen voor de VVD en zichzelf nog meer in ongelijkheid drukken. Vooral de armen zouden er nog meer onder leiden.
Laat Rutte maar verhuizen!
 

leo1949

Well-known member
Volgens mij hebben ze ook een vader en moeder gehad en zo kunnen we doorgaan maar we dwalen af door deze tactiek.

Volgens mij waren ze lid van een partij. Als ze in deze tijd hadden geleefd waren ze lid geweest van de SP.

Bij de SP !!!!! dat dacht ik niet.
Ik denk eerder bij de VVD


Wikipedia.

Bij de verkiezingen van mei 1921 deed de PNF mee met de lijst Nationaal Blok, waarin ze samenwerkten met liberalen en nationalisten.
In mei 1921 werd Mussolini tot minister-president gekozen door de Partito Nazionale Fascista.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Noord Koreaanse toestanden met die troonopvolgingen enzo.

Als het onderwerp SP is wordt steeds Noord Korea erbij gehaald en waarom eigenlijk?
Bij de meeste zeg maar bijna alle landen in de wereld worden de wetten namelijk getoetst aan de grondwet.
In de VS zie je dat dit de rechtse politiek vaak in de weg zit, daarom proberen de republikeinen als ze de president leveren zoveel mogelijk voor hun gunstige rechters te benoemen.
Ook in Europa worden bij nagenoeg alle landen wetten aan de grondwet getoetst.

In Nederland is dat niet zo hier hebben we de Constitutionele toetsing.
De Nederlandse rechter mag wetten dus NIET toetsen aan de grondwet.

Artikel 120. Constitutionele toetsing
De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.


Toelichting
De rechter mag niet beoordelen of een wet inhoudelijk in strijd is met de Grondwet en ook niet onderzoeken of een wet of verdrag volgens de Grondwet tot stand is gekomen.
In eenvoudig Nederlands, de rechter mag niet beoordelen of wetten en verdragen kloppen met de Grondwet.

In de wereld is er nog ??n land waar dit ook zo is en dat is Noord Korea
Dus dit land past beter bij onze rechtse politiek dan bij de SP.
 

gevegt

Well-known member
'Ondergesneeuwd' kent Ska niet. Die jurkt elk topic af als ware het dat hij kijkt naar een paaldanseres.
Onnodige herhaling derhalve,
 
Bovenaan