Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
NIMBY-gedrag....

Is vaak precies zo met AZC's overigens. Het merendeel van Nederland wil best asielzoekers opnemen in Nederland, 'maar niet in de achtertuin'...
 

Atreides

Well-known member
NIMBY-gedrag....

Is vaak precies zo met AZC's overigens. Het merendeel van Nederland wil best asielzoekers opnemen in Nederland, 'maar niet in de achtertuin'...

Wel weer jammer dat de linkse Amsterdammers wel NIMY's op steriods zijn. Altijd roepen voor de deugpuntjes, maar keihard protesteren als het bij hun in de buurt zou kunnen komen (wat vrijwel nooit gebeurd).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wel weer jammer dat de linkse Amsterdammers wel NIMY's om steriods zijn. Altijd roepen voor de deugpuntjes, maar keihard protesteren als het bij hun in de buurt zou kunnen komen (wat vrijwel nooit gebeurd).
Vertel mij wat. Steeds meer Amsterdammers kunnen de stad niet meer betalen en komen richting Haarlem, ik geef nu les aan heel veel kinderen van ex-Amsterdammers...
 

Eef de Kip

Well-known member
Vertel mij wat. Steeds meer Amsterdammers kunnen de stad niet meer betalen en komen richting Haarlem, ik geef nu les aan heel veel kinderen van ex-Amsterdammers...
En dat zijn dan nog geeneens echte Amsterdammers want die konden het 10 jaar geleden al niet betalen.
De huizenprijzen in de van oudsher volksbuurten hier zijn nu aan de beurt en zijn al stukken hoger dan een paar jaar terug, echt krankzinnig.
 

JMD

Well-known member
En dat zijn dan nog geeneens echte Amsterdammers want die konden het 10 jaar geleden al niet betalen.
Jep.

De huizenprijzen in de van oudsher volksbuurten hier zijn nu aan de beurt en zijn al stukken hoger dan een paar jaar terug, echt krankzinnig.
Idioot inderdaad.

Mijn ouders kochten in 1983 een huis in Haarlem-Noord (Indische Buurt) voor 90.000 gulden... Daar hebben wij (ouders, zus en ik) 4 jaar met alle plezier gewoond, toen verhuisden we naar Hillegom (waar mijn moeder vandaan komt). In 1987 verkochten ze dat huis (ondanks alle verbouwingen die mijn ouders gedaan hadden) voor 90.000 gulden (ze vroegen meer maar kregen dat niet). Inmiddels staan de huizen in die straat voor ik begreep meer dan 250.000 euro te koop....
 

Eef de Kip

Well-known member
Mijn ouders kochten in 1983 een huis in Haarlem-Noord (Indische Buurt) voor 90.000 gulden...
Daar woon ik nu, is tot nu toe redelijk in de luwte gebleven maar nu zie je dat hier ook een invasie komt "Amsterdammers" die in Amsterdam niets meer kunnen kopen. Huizen in de straat waar oudere mensen hebben gewoond en waar in 30 jaar niets meer aan is gebeurd gaan voor de hoofdprijs weg en er wordt vervolgens een aanbouw aan of een verdieping op gezet, verbouwingen van min. 100K. Echt ongelofelijk.

Volgend jaar loopt mijn hypotheek af, dan hou ik de helft aflossingsvrij over en kan ik met een NHG mijn rente voor 30 jaar vastzetten, ik denk dat ik dan voor 200 Euries in de maand klaar ben, ik vind het wel prima maar voor de volgende generatie vind ik het wel een ding hoor.
 

JMD

Well-known member
Jep. Dat laatste dus. Voor twintigers is het momenteel bijna onmogelijk om in de Randstad iets te kopen.
 

zwammy

Well-known member
Huiseigenaren gaan gelukkig meer geld betalen wil dnb. Anders zijn de huurders teveel in het nadeel.
 

SanMark.

Well-known member
Maar dan met prinsjesdag gaat iedereen er op één of andere wonderlijke manier toch weer op vooruit.
 
Bovenaan