Binnenlandse politiek

Friesland

Well-known member
Waarom zou je een blanco stem uitbrengen? Stem dan niet denk ik dan altijd. En ja, ik weet dat een blanco stem invloed heeft op kiesdeler enz, dus op restzetels, maar dan is de kans dus groot dat je een aantal partijen helpt die je juist niet wil helpen.
Een blanco stem telt wel mee in de opkomst, maar een blanco stem telt niet mee voor de kiesdeler.
Voor de uitslag heeft blanco stemmen net zoveel zin als niet stemmen. Het enige verschil is dat een blancostemmer in ieder geval nog de moeite neemt om een stem uit te brengen.

Marinos

Well-known member
Een blanco stem telt wel mee in de opkomst, maar een blanco stem telt niet mee voor de kiesdeler.
Voor de uitslag heeft blanco stemmen net zoveel zin als niet stemmen. Het enige verschil is dat een blancostemmer in ieder geval nog de moeite neemt om een stem uit te brengen.
Dat is dus een beetje als leren voor een 8 terwijl je met een 5,5 ook geslaagd bent?

SanMark.

Well-known member
Bruls wil er nu na de 'rustige nacht' er maar gelijk een algeheel vuurwerkverbod er door heen drukken.

Hoe was het ook alweer, never waste a ......

SanMark.

Well-known member
Ja een uitstekend idee om er tijdens een crisis er maar allerlei dingen doorheen te jassen, daar krijg je draagvlak voor om andere dingen te realiseren waar je de bevolking voor nodig hebt.

Sowieso vind ik het onbegrijpelijk dat zo'n vetklep een volksvertegenwoordiger kan zijn.

SanMark.

Well-known member
Nu nog beter handhaven.

Die illegale zooi echt snoeihard aanpakken.
En dat is zoals altijd het grootste probleem in Nederland, met zo'n vuurwerk verbod, 'pak je de brave huisvaders' en niet de randdebielen die met vuurwerkbommen op de handhavers schieten.

zwammy

Well-known member
Haha onze on gekozen dikkertje dap die vooraan stond met z'n voorgedrukte aangifteformulier tegen Wilders te paraderen. Lachwekkend idee van een burgemeester die ook nog voorzitter van de veiligheidsraad is.

Abubakari

Well-known member
Willem Engel, voorman van actiegroep Viruswaarheid, gaat de politiek in en stelt zich verkiesbaar als de nummer drie op de lijst van de nieuwe politieke partij Vrij en Sociaal Nederland (VSN).

Bovenaan