Eef de Kip
Well-known member
Goed zo, als je de boel tilt dan weet je dat je daar een boete voor kunt krijgen.Er komt nog 3.500 euro boete bovenop.
Goed zo, als je de boel tilt dan weet je dat je daar een boete voor kunt krijgen.Er komt nog 3.500 euro boete bovenop.
Geneuzel ?Huh Ga jij nou ook al beginnen met dat geneuzel?
En nog een lulverhaal, feitelijk weer geheel onjuist.Iedereen die gewoon 40 uur per week werk garantie heeft, en niet voor zijn baan hoeft te vrezen. ( met andere woorden sowieso de ambtenaren),
Ik heb het niet over reorganisaties ik heb het over banenverlies door de corona. Zijn er mensen ontslagen binnen de rechtsspraak door de coronacrisis?En nog een lulverhaal, feitelijk weer geheel onjuist.
Alleen al binnen de rechtspraak zijn er al de nodige reorganisaties geweest waarbij mensen hun baan hebben verloren.
Is dat een verslaving ofzo? Dat in het wilde weg roepen?
Alsof ambtenaren de enigen zijn die thuis gewerkt hebben (of nog werken). Maar zij zijn wel de enige die standaard die bonus (via hun CAO) gekregen hebben.Lul niet zo dom, er is geen coronabonus maar een thuiswerkvergoeding, dat is geheel iets anders.
Lul niet zo dom, er is geen coronabonus maar een thuiswerkvergoeding, dat is geheel iets anders.
Niet zover ik weet, ben jij ontslagen? Want bij ons is het werk alleen maar meer geworden.Ik heb het niet over reorganisaties ik heb het over banenverlies door de corona. Zijn er mensen ontslagen binnen de rechtsspraak door de coronacrisis?
Nee de reiskostenvergoeding is stopgezet bij ons en de mensen die met OV reizen hebben een business card die nu dus geen kosten maken. alleen bij mij besparen ze dus al 400 per maand dus die 30 Euro thuiswerkvergoeding (dus geen bonus maar thuiswerkvergoeding) hebben ze er wel uit, sterker nog, er wordt alleen al tonnen bespaard aan reiskosten door thuis te werken.Alsof ambtenaren de enigen zijn die thuis gewerkt hebben (of nog werken). Maar zij zijn wel de enige die standaard die bonus (via hun CAO) gekregen hebben.
En verder nog wel reiskostenvergoeding gekregen voor dagen dat je thuisgewerkt hebt?
Ik heb ook vanaf maart - juni 2 dagen p/w thuis gewerkt (en sowieso werk ik al 1 dag p/w thuis omdat ik ook roostermaker ben en dus minder lesgeef) maar mijn reiskostenvergoeding ging gewoon door. Dat zal bij de ambtenaren dus niet anders zijn.
En verder, wat heb je meer kosten dat je thuis werkt? Wat meer koffieverbruik, lunch neem je normaal mee naar je werk, nu thuis. Beetje elektriciteit meer, de verwarming hoefde bijna niet aan want vanaf maart was het mooi weer geweest (toen die bonus kwam). Kijk, ik vind het wat anders dat bv een laptop vergoed wordt als jij die niet zelf hebt en anders niet thuis kan werken, maar dat is maatwerk.
Maar om nota bene de ambtenaren als eerste een bonus te geven ipv de zorg vind ik schandalig.
Nou dan, dat zijn dus de mensen waar je in deze crisis de 10% van moet afpakken.Niet zover ik weet, ben jij ontslagen? Want bij ons is het werk alleen maar meer geworden.
Ah, een paar ambtenaren op een departement. Aantallen worden niet gegeven en hoeveel het was ook niet, nou ik ben om, alle ambtenaren hebben bonus gehad.Ambtenaren op ministerie kunnen hogere coronabonus krijgen dan zorgpersoneel
Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.www.rtlnieuws.nl
heb jij ook 10% ingeleverd dan?Nou dan, dat zijn dus de mensen waar je in deze crisis de 10% van moet afpakken.
Hoe zou die dan moeten zijn volgens jou?
De bijstand is geloof ik om in de 1ste levensbehoefte te voorzien. Als je in algemene zin geen rooie cent aan boodschappen uit hoeft te geven, lijkt me dat je daar dan ook geen uitkering voor hoeft te krijgen. Nu heeft de een natuurlijk wel hogere vaste lasten dan de ander, dus maatwerk lijkt me in deze wel op z'n plaats.
Is ook zo. Alleen is het natuurlijk wel gek dat de ambtenaren de enige groep zijn die zo'n centraal geregelde thuiswerkvergoeding ontvangen en dan ook dat het gebeurt voor dat de zorg die bonus kreeg. De politiek kan dus wel voor de 'eigen' mensen zorgen, maar niet voor anderen...Dat het in de zorg een stuk netter had moeten worden afgewikkeld ben ik overigens met je eens hoor maar dat staat mi toch echt los van een thuiswerkvergoeding.
De werknemers in de zorg zijn toch net zo goed "eigen mensen"?De politiek kan dus wel voor de 'eigen' mensen zorgen, maar niet voor anderen....
Ik zou dat niet meer dan rechtvaardig vinden.heb jij ook 10% ingeleverd dan?
Deze vergelijking raakt echt kant noch wal.Ben geen rechter he, maar als je wel 100.000 belastingvrij mag schenken aan het huis van je kinderen en geen boodschappen mag halen is er iets niet helemaal in de haak.