Binnenlandse politiek

Joost

Well-known member
Als je 1200 krijgt met een huur van 300 is het wat makkelijker dan een huur van 500. De huren zijn 5% gestegen de laatste jaren en de uitkeringen zijn niet even hard meegestegen. Dan ga je al redelijk snel in de problemen komen. Mijn broer heeft een eigen rijschool, mag nu niet rijden en krijgt geen steun omdat vrouwlief meer dan 1200 verdiend per maand. Succes met een hypotheek van 1400 euro om dan rond te komen, en dat zijn dus heel veel zelfstandigen die nu in dit schuitje komen.
Krijgt die geen TVL?

Aan de andere kant, hij heeft ook nauwelijks kosten.

De Groene Scout

Well-known member
Als je 1200 krijgt met een huur van 300 is het wat makkelijker dan een huur van 500. De huren zijn 5% gestegen de laatste jaren en de uitkeringen zijn niet even hard meegestegen. Dan ga je al redelijk snel in de problemen komen. Mijn broer heeft een eigen rijschool, mag nu niet rijden en krijgt geen steun omdat vrouwlief meer dan 1200 verdiend per maand. Succes met een hypotheek van 1400 euro om dan rond te komen, en dat zijn dus heel veel zelfstandigen die nu in dit schuitje komen.

Zat nog even naar dit sommetje te kijken, maar als je als zelfstandige werkt (dus veel onzekerheid) en je vrouwtje slechts 1200 per maand inbrengt, wat moet je dan in vredesnaam met een hypotheek van 1400 euro. Hoe heeft hij die überhaupt gekregen? Bij een gezond meedenkende bank krijg je dat echt niet voor elkaar.

PES5

Administrator
Forumleiding
Zat nog even naar dit sommetje te kijken, maar als je als zelfstandige werkt (dus veel onzekerheid) en je vrouwtje slechts 1200 per maand inbrengt, wat moet je dan in vredesnaam met een hypotheek van 1400 euro. Hoe heeft hij die überhaupt gekregen? Bij een gezond meedenkende bank krijg je dat echt niet voor elkaar.

Je bent de woordjes 'meer dan' vergeten te lezen denk ik.

Hopelijk heb je bij het ondertekenen van het koopcontract voor je huis beter gelezen.;)

De Groene Scout

Well-known member
Haha, je hebt gelijk. De 'meer dan' even niet gelezen. Dat moet dan ook wel een flinke 'meer dan' zijn, anders krijg je echt niet zo'n zware hypotheek.

SanMark.

Well-known member
Hoezo ?

Als je een goede rijschoolhouder bent met genoeg klanten dan komt het geld met bakken naar je toe.

zwammy

Well-known member

Het was een voorbeeld scout. Bij meer dan 1200 euro vervalt de 2e onkostenvergoeding voor de zzpers. Mijn broer hoeft niet op een houtje te bijten maar er zullen heel veel mensen zijn die nu nog verder in de problemen gaan komen. Maar goed, we lezen wel hoe het kabinet dat gaat oplossen.

gevegt

Well-known member
Alle nieuwe partijnamen voor de verkiezingen:
  • Lijst Henk Krol
  • OPRECHT
  • Directe Democratie Partij
  • HET NIEUWE GELUID (HNG)
  • Idr1
  • Algemene Politieke Partij Nederland
  • Partij voor Ontwikkeling
  • Splinter
  • NIDA
  • Liberaal Nederland
  • JA21
  • Partij Zonder Naam
  • het Zetel Genootschap
  • Wij zijn Nederland
  • KINDPARTIJ
  • Blije Burgers
  • Volksbesluit
  • INL
  • Politieke Partij Nexus
  • Samen Sterk (USM)
  • EVERT!
  • Partij van de Eenheid
  • Partij voor de Kinderbelangen
  • Partij voor de Republiek
  • Nuchter Nederland
  • De Jongeren Partij

erka

Well-known member
Ik ga zeker weten deze keer op zo'n partij stemmen. Mijn stem gaat in elk geval niet naar de oude politiek. Toeslagenaffaire, corona, zorgsysteem, gaswinnning = 0 vertrouwen. Nu alleen nog welke.

Abubakari

Well-known member
Jij zou zelf de politiek in moeten gaan, bijvoorbeeld omdat je alles zo ontzettend veel beter weet. Gemiste kans, nu blijft het een beetje schreeuwen van achter het hekje.

JMD

Well-known member
Jij zou zelf de politiek in moeten gaan, bijvoorbeeld omdat je alles zo ontzettend veel beter weet. Gemiste kans, nu blijft het een beetje schreeuwen van achter het hekje.
Daar hebben we op dit forum allemaal last van... :)

Wat dat betreft zouden we de DVK-partij moeten oprichten... :p

erka

Well-known member

Wat dat betreft zouden we de DVK-partij moeten oprichten... :p

Goed plan, we hebben een brede maatschappelijke basis. Zo pretendeer ik niks te weten van Ajax, PSV en brommers kiekn. Maar daar hebben Abu, jij en Gevegt weer veel verstand van.

Abubakari

Well-known member
Heb je een tip of zal ik zelf een partij beginnen?
Zelf beginnen lijkt mij een slecht plan, maar je aansluiten bij een partij die het dichtst bij jouw ideeën staat lijkt mij een goed plan.
Waarom zou je dat niet doen als je het zoveel beter weet en het schijnbaar in je hebt Nederland beter te maken door de plek in te nemen van de prutsers. Desnoods samen met alle andere erkas van Nederland, want je bent niet de enige die weet hoe het wel zou moeten.

Nou, de een wel wat (of veel) meer dan de rest.

JMD

Well-known member
Goed plan, we hebben een brede maatschappelijke basis. Zo pretendeer ik niks te weten van Ajax, PSV en brommers kiekn. Maar daar hebben Abu, jij en Gevegt weer veel verstand van.
gevegt weet vooral veel van de voor WO II... Daar was hij zelf bij... :)

Bovenaan