Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Dan mag hij daar inderdaad iets van vinden. Zo'n voorzitter van de vvd, die vraagt hoe het zit met de bonuspunten, de PvdA en de cda die de wet mede mogelijk hebben gemaakt kunnen idd beter hun mond houden. Geert had het wel wat duidelijker kunnen maken dat er een verschil is tussen verschillende casussen.

JMD

Well-known member
Die 7000 was volgens mij incl. de boete. Anders is het wel heel erg dure boodschappen die ze heeft gedaan...

gevegt

Well-known member
Volgens mij moet iemand die bijstand krijgt het opgeven wanneer die iets bijverdient of wanneer die een gift ontvangt ( tot op zekere hoogte )
Op zich is met die regel niks mis.
Nu wordt die 7000 euro ook als een gift gezien.
Geen idee of dat wettelijk klopt en of ze bv een soortgelijke gift in contanten ook zou moeten opgeven.
De rechter heeft de gemeente gelijk gegeven. Alles is volgens de letter van de wet gegaan.

Joost

Well-known member
Geen idee of dat wettelijk klopt

In zo ongeveer alle nieuwsberichten hierover;

Volgens de rechtbank hebben de boodschappen de vrouw een in geld uit te drukken voordeel opgeleverd dat in mindering gebracht had kunnen worden op haar uitkering, als zij had voldaan aan haar inlichtingenplicht.

SanMark.

Well-known member
De rechter heeft de gemeente gelijk gegeven. Alles is volgens de letter van de wet gegaan.
Dezelfde rechterlijke macht die een akkoordje heeft gesloten met Akwasi, geen onrechtmatigheden kon vinden bij de toeslagenaffaire , en Wilders al 6 of 7 jaar lang laat spartelen, de blokkeer Friezen straffen geeft waar iemand anders iemand voor dood moet rijden.

Ja het vertrouwen daarin is groot.

zwammy

Well-known member
Rechter heeft gewoon gelijk, wet is gewoon lachwekkend verkeerd. Maar goed, dat krijg je met een stel prutsers de laatste jaren.

zwammy

Well-known member
Ja, kan dat weer bij allerlei andere potjes met andere ambtenaren weer bijgevuld worden, om het allemaal wat makkelijker te maken.

JMD

Well-known member
Ja, kan dat weer bij allerlei andere potjes met andere ambtenaren weer bijgevuld worden, om het allemaal wat makkelijker te maken.
Goed voor de werkgelegenheid van de ambtenaren, die zorgen goed voor zichzelf (zie ook de coronabonus), bureaucratie all over...

Maasveld

Well-known member
Rechter heeft gewoon gelijk, wet is gewoon lachwekkend verkeerd. Maar goed, dat krijg je met een stel prutsers de laatste jaren.
De bijstand is geloof ik om in de 1ste levensbehoefte te voorzien. Als je in algemene zin geen rooie cent aan boodschappen uit hoeft te geven, lijkt me dat je daar dan ook geen uitkering voor hoeft te krijgen. Nu heeft de een natuurlijk wel hogere vaste lasten dan de ander, dus maatwerk lijkt me in deze wel op z'n plaats.

erka

Well-known member
Het slaat natuurlijk nergens op. Ik geef regelmatig wat boodschappen aan de Voedselbank. Die komen ook meestal bij de Appie weg. Dat mag dan blijkbaar wel.

Bovenaan