Binnenlandse politiek

Abubakari

Well-known member
Het is geen hype dat Fries een aparte taal moet zijn, het is al eeuwen één van de twee talen in Nederland.
 

erka

Well-known member
Welk Limburgs?

Verzameling van alle varianten.
Zelfde voor Nedersaksisch (Gronings, Drents, Twents, Achterhoeks en nog wat klein grut).

Het is eigenlijk nog veel complexer.

Nederland heeft eigenlijk vier officiële talen:
1. Nederlands
2. Fries (alleen in Friesland)
3. Papiamento (alleen Saba, St Eustatius en Bonaire). Die tellen wel mee want die behoren echt tot Nederland.
4. Engels (alleen op Saba, St Eustatius en Bonaire).

En daarnaast nog vier erkende minderheidstalen
1. Limburgs
2. Nedersaksisch
3. Jiddisch
4. Sinti-Roma

Voor Limburgs en Nedersaksisch geldt dat de Nederlandse overheid deze actief moet bevorderen. Maar het zijn geen officiële overheidstalen.
 

zwammy

Well-known member
Bij1 heeft in het programma staan dat het IDF hetzelfde is als IS. Echt, waarom zit ik nu pas op Twitter 😳
 

zwammy

Well-known member
Als je in het Israëlische leger hebt gezeten moet je hetzelfde behandeld worden dan wanneer je je bij Is hebt aangesloten. Stel je vragen maar vriend, ik zoek ze allemaal op voor je. Ook bij Groen Links is er iets aan de hand. Ze hebben iemand op de kieslijst staan die voorzitter is van een club gelinkt aan het moslimbroederschap. Maar die feiten die dat bewijzen word heel hard aan moslim bashen gelinkt. Dus er zitten ook veel racisten op Twitter, bah.
 

gevegt

Well-known member
Als je in het Israëlische leger hebt gezeten moet je hetzelfde behandeld worden dan wanneer je je bij Is hebt aangesloten. Stel je vragen maar vriend, ik zoek ze allemaal op voor je. Ook bij Groen Links is er iets aan de hand. Ze hebben iemand op de kieslijst staan die voorzitter is van een club gelinkt aan het moslimbroederschap. Maar die feiten die dat bewijzen word heel hard aan moslim bashen gelinkt. Dus er zitten ook veel racisten op Twitter, bah.
Als je een ekte vriend bent, doe je me gewoon linkjes.
Van horen en zeggen schijnt twitter niet echt leuk te zijn en houden ze zelfs de waarheid zo af en toe achter.
 

zwammy

Well-known member
Ik weet nog niet hoe dat werkt.
Verder spreken we schande dat er zwarte pieten bij akwasi aan de deur gestaan hebben, dat blijkt heel intimiderend geweest te zijn. Ze zijn weggestuurd door buurtbewoners. Nederland op Twitter.
 

gevegt

Well-known member
Ik weet nog niet hoe dat werkt.
Verder spreken we schande dat er zwarte pieten bij akwasi aan de deur gestaan hebben, dat blijkt heel intimiderend geweest te zijn. Ze zijn weggestuurd door buurtbewoners. Nederland op Twitter.
Dat heb ik wel mee gekregen.
Mijn standpunt is dat als je iets duidelijk wil maken, dat je het nooit privé doet.
 

SanMark.

Well-known member
Dat heb ik wel mee gekregen.
Mijn standpunt is dat als je iets duidelijk wil maken, dat je het nooit privé doet.
De zwarte pieten stonden ook bij Dennis Schouten aan de deur.

Als je op een volle dam zwarte pieten in het gezicht wil trappen, is het wel sympathiek dat hij dat dan voor zijn eigen huis kan doen.
 

zwammy

Well-known member
Dat heb ik wel mee gekregen.
Mijn standpunt is dat als je iets duidelijk wil maken, dat je het nooit privé doet.

Eens, hoewel het vreemd is dat Klaver en consorten nu wel moord en schreeuwen maar het op andere vergelijkbare zaken vergeten.
 

JMD

Well-known member
Als je in het Israëlische leger hebt gezeten moet je hetzelfde behandeld worden dan wanneer je je bij Is hebt aangesloten. Stel je vragen maar vriend, ik zoek ze allemaal op voor je. Ook bij Groen Links is er iets aan de hand. Ze hebben iemand op de kieslijst staan die voorzitter is van een club gelinkt aan het moslimbroederschap. Maar die feiten die dat bewijzen word heel hard aan moslim bashen gelinkt. Dus er zitten ook veel racisten op Twitter, bah.
Ja dat laatste is wel leuk idd... GL-ers zitten in de hoogste boom als Baudet een diner heeft met een rechtsextremist, dat maakt d'n Thierry volgens hen direct ook extreemrechts om die reden. Maar voorzitter zijn van een club die gelinkt wordt aan het moslimbroederschap is geen probleem en opmerkingen daarover worden uitgelegd als bewijs voor islamofobie en tegen vrouwen...

Karma is a bitch...

(Overigens is het natuurlijk net zo apart dat FVD-ers nu lopen te zeuren over die dame maar zelf in de hoogste boom zaten toen tegenstanders van Baudet onderzoek naar hem deden... "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet")
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
GL zit hier fout en achter de schermen weten ze dat zelf ondertussen ook wel, denk ik.
Daarom, beter netjes oplossen dan nu als aanschoten wild te gaan verdedigen.
 
Bovenaan