Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Denk dat ze daar te laat mee zijn. Bijzonder ook dat je zo'n goed uitgezocht werk zo denkt weg te kunnen zetten als laster en zelfs terreur. Mensen kijken daar toch echt wel doorheen.
 

JMD

Well-known member
Doet me een beetje denken aan die 'psycholoog' die op de lijst van Bij1 stond bij de (ik meen) gemeenteraadsverkiezingen. Daar was inmiddels allang van bekend dat ze dat niet was, maar Bij1 maakte het alleen maar erger door ipv het boetekleed aan te trekken te wijzen op dat het allemaal zo oneerlijk was.
 

erka

Well-known member
Met een paar klikken kun je het zelf uitzoeken.
Dat FEMYSO is een dochterorganisatie van de FIOE. De FIOE is opgericht door de Moslimbroederschap.
De VAE heeft FIOE op een verboden terreurlijst staan.

Dan kunnen ze dat wel ontkennen maar dit is wat mij betreft nogal duidelijk.
 

zwammy

Well-known member
Het programma van Bij1 is wel zo ontzettend geweldig dat ik echt ben gaan twijfelen of ik wel richting DENK ga of naar Sylvana. Ik ga me maar eens verdiepen in de keuzes, bij D66 zit nu ook iemand die ipv vrouwen mensen met een baarmoeder zegt, dat is ook wel fijn want we zijn natuurlijk wel allemaal mensen, maar we hebben niet allemaal een baarmoeder 🙂. Keuzes, keuzes..
 

JMD

Well-known member
... bij D66 zit nu ook iemand die ipv vrouwen mensen met een baarmoeder zegt, ...
Wat ik me bij dit altijd afvraag: is dit niet juist discrimerender? Want een man die zich laat ombouwen tot vrouw wil toch vrouw genoemd worden. Maar zij heeft dan geen baarmoeder (want die maakt men bij het 'ombouwen' niet aan volgens mij(
 

SanMark.

Well-known member
En hoe gaat het dan met de mensen met baarmoeder quotas op 'belangrijke functies' ?


Die Sidney Smeets is ook helemaal van het padje.
 

ALenstra

Well-known member
De SP heeft een aantal leden geroyeerd omdat ze lid waren van communistische organisaties. Volgens de SP is het verboden om lid te zijn van meerdere politieke partijen. Ook zegt de SP dat de desbetreffende leden zeer radicaal zijn en aansturen op een burgeroorlog.
 

JMD

Well-known member
De SP heeft een aantal leden geroyeerd omdat ze lid waren van communistische organisaties. Volgens de SP is het verboden om lid te zijn van meerdere politieke partijen. Ook zegt de SP dat de desbetreffende leden zeer radicaal zijn en aansturen op een burgeroorlog.
Waarmee de SP dus aantoont over zelfreinigend vermogen te beschikken. I.t.t. bijvoorbeeld de FVD en GL...
 

Atreides

Well-known member
De FvD bakt ze weer erg bruin:

Jongerentak FvD royeert leden die alarm sloegen over rechts-extremisme, CIDI verbaasd

De jongerenorganisatie van Forum voor Democratie, JFVD, heeft meerdere klokkenluiders geroyeerd. Eerder dit jaar waarschuwden deze leden voor rechts-extremistische ideeën onder partijleden.


De partij zegde minstens drie van hen de wacht aan, meldt de Volkskrant op basis van hun royementsbrieven, verstuurd op 17 september. In de brieven schrijft het JFVD-bestuur onder meer dat de leden hebben geprobeerd de partij ‘binnen te dringen en druk uit te oefenen op het bestuur’.
https://www.ad.nl/politiek/baudet-onzin-dat-ik-mijn-bv-moet-melden-aan-tweede-kamer~aa7d6ed0/

Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), een stichting die opkomt voor de rechten van Joden, is verbaasd over het handelen van de jongerenorganisatie. ,,Het is vanzelfsprekend dat niet klokkenluiders, maar degenen die een cultuur van onverdraagzaamheid in stand houden, geroyeerd moeten worden”, twittert het CIDI.

,,FVD zegt regelmatig antisemitisme ver van zich te werpen. In het geval van JFVD zijn dergelijke woorden echter niet omgezet in daden.” Het CIDI stelt dat het diverse keren heeft geprobeerd contact te leggen met zowel FVD als JFVD. ,,Ondanks het aanbod om het interne probleem van antisemitisme te helpen oplossen, is er niet inhoudelijk gereageerd op vragen naar onderzoek dat zou hebben plaatsgevonden.”

FVD zegt regelmatig antisemitisme ver van zich te werpen. In het geval van JFVD zijn dergelijke woorden echter niet omgezet in daden
CIDI

Interne misstanden

De kritische JFVD'ers vroegen aandacht voor de interne misstanden, onder meer middels twee brandbrieven die zij ter ondertekening binnen de partij lieten rondgaan. De JFVD veroordeelt ook dat de groep al in een vroeg stadium zou hebben geschermd met het lekken van extreme appberichten naar de pers.

Dat HP/De Tijd uiteindelijk over de appberichten publiceerde, heeft ‘de goede naam van JFVD ernstig en op onredelijke wijze in het geding gebracht’, schrijft het bestuur.
 

zwammy

Well-known member
Cidi vergeet wel te vermelden dat de leden die de content verspreid hebben toen gelijk al geroyeerd zijn, redelijk belangrijk punt lijkt me.
 
Bovenaan