Binnenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Nee maar wel dat 70% de wetten van de koran belangrijker vinden dan de wetten van het land waar ze wonen, dat is wel kwalijk.
 

Atreides

Well-known member
Jep. En dat kan je alleen maar worden als je lid bent van een politieke partij...

Catch22 dus.

Politieke partijen en hun jongeren organisaties zijn natuurlijk wel de uitgelezen kans om politieke cursussen, trainingen, debatten en later dingen als steunraadslid te worden.

Of die echte 'catch 22' er is kun je dus betwijfelen. Sowieso is het denk ik wel prettig dat je niet elke keer het hele verkeizingsprogramma van allerlei personen hoeft door te vlooien. Want laten we eerlijk zijn, maar weinig Nederlanders doen dat voor één laat staan meerdere partijen.

Bij iemand van de partij van de Arbeid weet je waar deze voor staat.
 

JMD

Well-known member
Politieke partijen en hun jongeren organisaties zijn natuurlijk wel de uitgelezen kans om politieke cursussen, trainingen, debatten en later dingen als steunraadslid te worden.

Of die echte 'catch 22' er is kun je dus betwijfelen.
Tuurlijk wel. Je geeft het zelf al aan. Want via politieke partijen en hun jongerenorg kom je aan ervaring.
Dus kan je alleen maar bv burgemeester worden als je lid bent van een politieke partij en houd je dus het 'handjeklap'.

Het idee van gekozen burgemeesters door de bevolking (wat D66 ooit wilde in Paars) is zeker ook gesneuveld toen D66 erachter kwam dat het volk niet stemde wat D66 wilde?? ;)
 

Abubakari

Well-known member
Teletekst geeft antwoord.
Goeie partij, mijn stem hebben ze.


 De Partij voor de Dieren wil een
minister van Klimaat en Biodiversiteit
en een verbod op wegwerpplastic.Ook
moet de luchtvaart krimpen tot maximaal
300.000 vluchten per jaar en moeten
landen die zich schuldig maken aan
'ecocide' vervolgd worden.

In het verkiezingsprogramma staat ook
weer dat er een einde moet komen aan de
bio-industrie en dat dieren niet langer
als aan mensen ondergeschikte dingen
mogen worden beschouwd.

De partij ziet de coronacrisis als een
kans om niet terug te keren naar het
'oude abnormaal'.Alles moet uit de kast
worden gehaald om de aarde te redden
 

zwammy

Well-known member
Nee, ik doe niet mee met de hype dat Fries een aparte taal zou moeten zijn, leuk dat ze dat vinden maar ik vind het gewoon een dialect.
 
Bovenaan