Binnenlandse politiek

Atreides

Well-known member
Dat het me aan m'n reet roest.

Je komt wat mij betreft extreem gemotiveerd over dit onderwerp.

Maar goed, laat ik even meegaan in je gedachten experiment. Wat let derden die wel alle tijd hebben en een juridisch geschoolde tweede man op de lijst hebben staan om een verboden handeling aan te vechten? Temeer zij regelmatig spreken over een 'kartel'?
 

Atreides

Well-known member
Een burgemeester moet naast bestuurlijk goed ook verbindend zijn en gek genoeg heb ik dat gevoel niet zo bij een PVV burgemeester.

Dit, bovendien helpt het natuurlijk ook niet als je de rest continue voor rotte vis uitmaakt. Dat maakt de basis voor de zo broodnodige coalitie netjes geformuleerd 'een uphill battle'.
 

Atreides

Well-known member
Een fractievoorzitter moet ook verbindend zijn en gek genoeg heeft sneaker kaag die met een mediaoffensief de 1e vrouwelijke premier van Nederland wil worden met 6 zetels al 2 partijen uitgesloten.

Nog los van het feit dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de PVV en D66 er ooit uitkomen, heeft Wilders zélf niet ook voor een probleempje gezorgd:

Minister Kaag (D66) van Palestijnse Zaken en Terreur steunt moslimterroristen van ons belastinggeld. Het is te ziek voor woorden. Laat die vrouw nooit premier worden. Levensgevaarlijk.

én

Arafat was een van de grootste terroristen van de vorige eeuw.
@SigridKaag
adoreerde hem. Dat alleen al maakt haar ongeschikt premier te worden. #kaag #ongeschikt #moslimterrorisme

én

Kaag reisde in februari 2018 namens het kabinet af naar Iran, om daar president Rouhani van Iran te ontmoeten. De diplomate deed dat gesluierd, omdat ze anders het land niet in mocht – zo liet ze destijds weten. Maar Wilders ziet er iets heel anders in: “Kaag toonde respect voor en nederigheid aan de Iraanse staatsterrorist Rouhani,” zo twitterde de fractievoorzitter vanochtend: “De president van het land waar vrouwen worden onderdrukt en in gevangenissen gemarteld en verkracht.” Vastberaden, tenslotte: “Zo iemand mag nooit MP worden.”

én
 

zwammy

Well-known member
Klopt het niet wat hij zegt dan? En noem ook even de zaken van Baudet op dan want die blokkeert ze ook.
 

zwammy

Well-known member
Je komt wat mij betreft extreem gemotiveerd over dit onderwerp.

Maar goed, laat ik even meegaan in je gedachten experiment. Wat let derden die wel alle tijd hebben en een juridisch geschoolde tweede man op de lijst hebben staan om een verboden handeling aan te vechten? Temeer zij regelmatig spreken over een 'kartel'?

Waarom spreken wij schande over het kiessysteem van Amerika terwijl een partij met 6 zetels 20% van de burgemeestetambten hebben? En verder nogmaal, het boeit me echt niets. Ik lees wat en flikker dat hier op, temeer omdat ik gewoon geen leven heb buiten internet.
 

Joost

Well-known member
Ja, die bedoel ik.
Dat antwoord kun je toch zelf ook wel bedenken?

De PvdA heeft misschien weinig zetels in de kamer maar is net als de andere traditionelere partijen groot in omvang met vele (bestuurlijke) functies in provincie en gemeente. Logisch dus dat er meer Burgemeesters van die partij komen. Je gaat dat ook zien met de SP die in steeds meer bestuurlijke, lokale functies komen en binnenkort dus ook burgemeester gaan leveren.

Dat er voor de grote steden vaak naam wordt gekozen dan iemand met ervaring op dat vlak is een heel ander verhaal met Femke Halsema als dieptepunt.
 

zwammy

Well-known member
Dus hou je een baantjescarroussel aan de gang. Stop met de bestuurlijke functies op partij niveau en kijk gewoon naar kunde. Waarom zou je perse lid moeten zijn van een partij om burgemeester of directeur te worden.
 

zwammy

Well-known member
De politiek is ontstemt dat azarkan een petitie steunt die ingediend was terwijl het bloed van een onthoofde leraar nog uit z'n nek sijpelde. Wat heerlijk wereldvreemd zijn ze allemaal toch. Hup DENK, blijf je waarheid verkondigen 👍
 

zwammy

Well-known member
Uiteraard, ik heb liever iemand die altijd zegt wat hij bedoeld dat mensen die roepen voor de bühne en ondertussen met een dubbele tong spreken. Zo'n vvd die roept dat de asielinstroom aangepakt moeten worden, terwijl ze al 10 jaar in de regering zitten. Dat is het zelfde als aankoopmakelaar van NAC te zijn en al 10 jaar te roepen dat je alleen maar brasvoetballers hebt. Dan blijven er 2 keuzes over, denk of Wilders en aangezien ik m'n nek nog even wil bewaren in de buurt van m'n hoofd word het denk.
 

zwammy

Well-known member
Nee, Wilders zijn probleem is dat hij veel te goed is in debateren en praten. Die moet lijstduwer worden en Bosma naar voren brengen.
 

Joost

Well-known member
Dus hou je een baantjescarroussel aan de gang. Stop met de bestuurlijke functies op partij niveau en kijk gewoon naar kunde. Waarom zou je perse lid moeten zijn van een partij om burgemeester of directeur te worden.
Dat hoeft toch helemaal niet? Ook jij kan een sollicitatie doen.

Maar dan kom je daarna bij het punt ervaring. Iemand die als wethouder of gedeputeerde heeft gewerkt heeft allicht meer ervaring en zal dus eerder geschikt worden bevonden.
 

JMD

Well-known member
Maar dan kom je daarna bij het punt ervaring. Iemand die als wethouder of gedeputeerde heeft gewerkt heeft allicht meer ervaring en zal dus eerder geschikt worden bevonden.
Jep. En dat kan je alleen maar worden als je lid bent van een politieke partij...

Catch22 dus.
 

Deathprod

Well-known member
De politiek is ontstemt dat azarkan een petitie steunt die ingediend was terwijl het bloed van een onthoofde leraar nog uit z'n nek sijpelde. Wat heerlijk wereldvreemd zijn ze allemaal toch. Hup DENK, blijf je waarheid verkondigen 👍

120.000 keer ondertekend, waarmee ze de onthoofding gewoon goedkeuren. Blijkt maar weer dat een heel groot deel van die mensen hier helemaal niet thuis horen.
 
Bovenaan