Binnenlandse politiek

Pascallovic

Well-known member
Ik las vanochtend een interview van zo?n gele hesjesmevrouw. Zij vond Nederland een verkapte dictatuur.
Verderop in dat interview werd de naam Jan Dijkgraaf ook nog even genoemd.
Daarna zag ik Madeleine van Toorenburg weer eens aanschuiven bij WNL.

Nee, de dag begon niet goed voor me.
Misschien moet zo'n vrouw eens echt in een dictatuur wonen.

Van Toorenburg is inderdaad geen Mona Keijzer.
 

JMD

Well-known member
Daar krijg je toch ter plekke de hik van? Wat een ontiegelijk sneu kutvolk loopt er toch rond, totaal geen weet van wat er speelt in de wereld maar volop roeptoeteren. Vastbinden aan een anker en in de Schelde pleuren.

Inderdaad. En dat zijn waarschijnlijk dan ook mensen die roepen dat als buitenlanders klagen over NL 'dat ze dan maar lekker ergens anders moeten gaan wonen'...
 

leo1949

Well-known member
Ik word echt dood en doodmoe van Van Toorenburg. En dat krijg je geregeld te zien en te horen op je nuchtere maag bij WNL. Ook die omroep moet verboden worden trouwens.

Weet je wel dat dat een van de vele rechtse omroepen is die je wil verbieden. :duim::duim::duim:
 

SanMark.

Well-known member
Hoeveel mensen zullen minder gaan vliegen door die 7,- vliegtax op vliegtickets? Wel weer een nieuwe inkomstenbron voor het kabinet. Jammer dat het qua milieu niks gaat opleveren.

Dat je het binnen Europa wat wil ontmoedigen snap ik. Maar wat is het alternatief voor bv Amerika.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat je het binnen Europa wat wil ontmoedigen snap ik. Maar wat is het alternatief voor bv Amerika.

Daarom slaat de maatregel ook nergens op. Of je nu naar Londen of Sydney vliegt, je moet 7,- aan vliegtaks betalen. Lijkt mij dat heen en weer naar Sydney iets vervuilender voor het milieu. Voer dan zoiets in gebaseerd op vliegafstand en zorg dat het geld ook gebruikt wordt om het milieu te compenseren voor die vliegreis.
 

erka

Well-known member
Daarom slaat de maatregel ook nergens op. Of je nu naar Londen of Sydney vliegt, je moet 7,- aan vliegtaks betalen. Lijkt mij dat heen en weer naar Sydney iets vervuilender voor het milieu. Voer dan zoiets in gebaseerd op vliegafstand en zorg dat het geld ook gebruikt wordt om het milieu te compenseren voor die vliegreis.

Integendeel, korte vluchten zijn veel vervuilender. Bij de start verbruikt een vliegtuig zeer veel brandstof. Als het eenmaal op cruisehoogte is veel minder (soms zelfs bijna niks als de wind goed staat). Ergo, vliegen op korte afstand is per km vervuilender dan op lange afstand. Dus het had wel gevarieerd moeten worden maar dan korte vluchten v??l zwaarder belasten en niet de lange.

Komt nog bij dat je naar Sydney niet echt met de trein kan, en naar Londen, Berlijn, Parijs wel.
 

JMD

Well-known member
Integendeel, korte vluchten zijn veel vervuilender. Bij de start verbruikt een vliegtuig zeer veel brandstof. Als het eenmaal op cruisehoogte is veel minder (soms zelfs bijna niks als de wind goed staat). Ergo, vliegen op korte afstand is per km vervuilender dan op lange afstand. Dus het had wel gevarieerd moeten worden maar dan korte vluchten v??l zwaarder belasten en niet de lange.

Komt nog bij dat je naar Sydney niet echt met de trein kan, en naar Londen, Berlijn, Parijs wel.

Plus daarbij dat je een belasting op zo'n korte-afstand ook relatief meer in de portemonnee voelt. Als je voor 50 euro naar Londen vliegt merk je 7 euro meer dan als je voor 600 euro ofzo naar Sydney vliegt. (laat staan als je idd de vliegtaks duurder maakt voor kortere afstanden)
 

erka

Well-known member
Ik zou gewoon een toeslag van 50% invoeren op vluchten binnen Europa. En buiten Europa toeslagvrij houden. Dat zet veel meer zoden aan de dijk.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En dan zelf allemaal lekker naar zo'n klimaatconferentie vliegen. Goed bezig.
 

JMD

Well-known member
Ik zou gewoon een toeslag van 50% invoeren op vluchten binnen Europa. En buiten Europa toeslagvrij houden. Dat zet veel meer zoden aan de dijk.

Als je het Europa breed invoert wel ja.

Ja, eens. Anders heeft het natuurlijk geen zin.

Eens ja, maar waar trek je de grens van Europa? En hoe gaat dat dan met plaatsen (Istanbul, Moskou, ...) die op die grens liggen? Want dan krijg je daar dat mensen uitwijken naar andere vliegvelden die niet onder Europa vallen.
Ik zie veel meer in een taks afhankelijk van het aantal km vliegen, dan ben je ook niet afhankelijk van waar je vandaan vliegt, en dat dan wereldwijd invoeren. Vluchten onder de 500km mag je idd echt wel flink belasten, maar vluchten boven de zoveel duizend kilometer helemaal niet. En aangezien er volgens mij meer 'kort' gevlogen wordt dan lang, zal dat ook nog meer opleveren.
 

Batigoal

Well-known member
Eens ja, maar waar trek je de grens van Europa? En hoe gaat dat dan met plaatsen (Istanbul, Moskou, ...) die op die grens liggen? Want dan krijg je daar dat mensen uitwijken naar andere vliegvelden die niet onder Europa vallen.
Ik zie veel meer in een taks afhankelijk van het aantal km vliegen, dan ben je ook niet afhankelijk van waar je vandaan vliegt, en dat dan wereldwijd invoeren. Vluchten onder de 500km mag je idd echt wel flink belasten, maar vluchten boven de zoveel duizend kilometer helemaal niet. En aangezien er volgens mij meer 'kort' gevlogen wordt dan lang, zal dat ook nog meer opleveren.

Dat vind ik wel een goede grens. Het ontmoedigd veel "onnodige" weekendtripjes of stedentrips. Doe ik zelf ook wel eens, maar dat is natuurlijk alleen maar luxe en totaal niet noodzakelijk.
 
Bovenaan