Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jeeheehee Nederland toont ballen. Welkom Bibi :duim:

Eindelijk een vluchteling die ook echt moet vluchten.

Zeer positief dat ze vrij is gelaten en naar het schijnt inderdaad naar Nederland komt!

Maar die laatste zin, daarmee sla je de plank wel een beetje mis, zwam.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding

Ah thanks. Zorgwekkend verhaal inderdaad. Ik zal ook de laatste zijn die gaat ontkennen dat we in dit land te maken hebben met een zogenoemd 'Marokkanenprobleem'. Het is al veel langer bekend dat mensen met een Noord-Afrikaanse, voornamelijk Marokkaanse, achtergrond hier bovengemiddeld vaak in aanraking komen met politie en justitie. Waar dat aan ligt, echt geen idee. Ik vind het te makkelijk om te wijzen naar de Islam, want daarvoor is het percentage Moslims dat zich wel kan gedragen weer veel te groot. In de laatste alinea van bovenstaand artikel staat bijvoorbeeld ook dat van de Syrische vluchtelingen slechts 2,6% aangemerkt is als verdachte van een misdrijf. Ik vind het overigens wel vaag omschreven, 'verdachte van een misdrijf'. En ik ben ook wel benieuwd in hoeverre er rekening gehouden wordt met extreme gedragingen als gevolg van PTSS bij vluchtelingen uit oorlogsgebieden. Die mensen hebben nogal wat te verduren gehad, waarbij je je ook nog eens kunt afvragen in hoeverre mensen de kans krijgen om hier ?cht tot rust te komen.
 

zwammy

Well-known member
Is geen reden om misdrijven te plegen he. Breng de vluchtelingen die het als meest nodig hebben desnoods met een vliegtuig hierheen. Bonjour de rest zo snel mogelijk de grens over.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is geen reden om misdrijven te plegen he. Breng de vluchtelingen die het als meest nodig hebben desnoods met een vliegtuig hierheen. Bonjour de rest zo snel mogelijk de grens over.

Hebben we weer het bekende probleem dat het land van herkomst ook erg blij is dat ze weg zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Toch is het verstandig om mensen vroegtijdig weer op de rit te zetten. Begeleiding bij financi?n kunnen een hoop mensen goed gebruiken.

Hopelijk is de gemeente wel zo slim om de schuld niet voor 100% van de waarde over te nemen. Die bedrijven behoren debiteurenrisico te dragen voor de doelgroep die ze spullen aansmeren.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Toch is het verstandig om mensen vroegtijdig weer op de rit te zetten. Begeleiding bij financi?n kunnen een hoop mensen goed gebruiken.
Eens.

Maar ik vind ook wel dat als je jezelf in de schulden hebt gestoken, je daar ook wel iets van consequenties van mag voelen. En renteloos een schuld terugbetalen is geen consequenties daarvan voelen. Want dan kan je dus gaan denken: ik koop nu en een auto en een nieuwe mobiel en een nieuwe computer, en dan zit ik in de schulden. Neemt de gemeente de schuld over en kan ik die schuld zonder rente afbetalen.
 

gevegt

Well-known member
Eens.

Maar ik vind ook wel dat als je jezelf in de schulden hebt gestoken, je daar ook wel iets van consequenties van mag voelen. En renteloos een schuld terugbetalen is geen consequenties daarvan voelen. Want dan kan je dus gaan denken: ik koop nu en een auto en een nieuwe mobiel en een nieuwe computer, en dan zit ik in de schulden. Neemt de gemeente de schuld over en kan ik die schuld zonder rente afbetalen.

Als het zo makkelijk is, waarom doe je het dan niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eens.

Maar ik vind ook wel dat als je jezelf in de schulden hebt gestoken, je daar ook wel iets van consequenties van mag voelen. En renteloos een schuld terugbetalen is geen consequenties daarvan voelen. Want dan kan je dus gaan denken: ik koop nu en een auto en een nieuwe mobiel en een nieuwe computer, en dan zit ik in de schulden. Neemt de gemeente de schuld over en kan ik die schuld zonder rente afbetalen.

Nee, maar die woekerrentes en incassokosten daar kom je al snel niet uit. Verder heeft structureel moeten aflossen (neem aan dat dat onderdeel van is) wel degelijk impact op je bestedingsruimte. Alleen gaat bijvoorbeeld vijftig euro per maand naar aflossing, ipv veertig euro naar rente en overige kosten en tien naar aflossing.
 

JMD

Well-known member
Nee, maar die woekerrentes en incassokosten daar kom je al snel niet uit.
Klopt, dat deel van het idee is ook heel goed.

Verder heeft structureel moeten aflossen (neem aan dat dat onderdeel van is) wel degelijk impact op je bestedingsruimte. Alleen gaat bijvoorbeeld vijftig euro per maand naar aflossing, ipv veertig euro naar rente en overige kosten en tien naar aflossing.
Als dat onderstreepte zo is, dan is het een goed idee en heb ik niks gezegd. Als dat onderstreepte niet zo is vind ik het een slecht plan.
 
Bovenaan